Graag zou ik wat tips willen bij de aankoop van een router.
Ik zoek een?
Een geschikte router voor in mijn smarthome
Wat is je budget?
indien nodig tot 300€
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De router zal gebruikt worden in een duplex appartement van +- 140m². De standaard router van Telenet of orange geven zeer slecht ontvangst boven. Momenteel is de wifi super slecht (connectie verlies en max 20 mbps) Dit omdat ik wel redelijk wat gebruikers heb. Momenteel een 30+ tal zigbee apparaten van Xiaomi, een smart thermostaat + radiatorkranen (tado), Slimme deurbel (Ring Pro), 2 pc's, 4k tv, Chromecast, 4 wifi speakers, alexa dot, google home mini, ...
Ik heb al een beetje zitten opzoeken en ik denk dat ik best voor een router kies met MU-MIMO (4x4).
ik vraag me af of er veel verschil zou zitten tussen een dual en triple en of bv opties zoals Beamforming veel nut hebben in mijn geval.
hetvolgende leek me wel interessant
Netgear Nighthawk X6s R8000P
of
TP-Link Deco M9 Plus
Maar er zijn zoveel meer opties dat ik het niet echt weet.
Mss zijn goedkopere opties ook goed genoeg?
Ik zou het appreciëren als iemand mij hiermee zou kunnen helpen
Ik zoek een?
Een geschikte router voor in mijn smarthome
Wat is je budget?
indien nodig tot 300€
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De router zal gebruikt worden in een duplex appartement van +- 140m². De standaard router van Telenet of orange geven zeer slecht ontvangst boven. Momenteel is de wifi super slecht (connectie verlies en max 20 mbps) Dit omdat ik wel redelijk wat gebruikers heb. Momenteel een 30+ tal zigbee apparaten van Xiaomi, een smart thermostaat + radiatorkranen (tado), Slimme deurbel (Ring Pro), 2 pc's, 4k tv, Chromecast, 4 wifi speakers, alexa dot, google home mini, ...
Ik heb al een beetje zitten opzoeken en ik denk dat ik best voor een router kies met MU-MIMO (4x4).
ik vraag me af of er veel verschil zou zitten tussen een dual en triple en of bv opties zoals Beamforming veel nut hebben in mijn geval.
hetvolgende leek me wel interessant
Netgear Nighthawk X6s R8000P
of
TP-Link Deco M9 Plus
Maar er zijn zoveel meer opties dat ik het niet echt weet.
Mss zijn goedkopere opties ook goed genoeg?
Ik zou het appreciëren als iemand mij hiermee zou kunnen helpen