Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 23:56
Je hebt natuurlijk een bepaald idee over je functie. Over wat het inhoud, wat jij zelf precies doet en ook over wat jij waard bent. Of je het er helemaal mee eens bent, is vaak de vraag. De CAO is daarbij natuurlijk een goede houvast qua ondergrens. Zo lang je in dezelfde functie blijft, is er vaak niet veel loos. Je bent het eens met je betaling of niet eens en gaat de discussie aan. Anders wordt het als je een nieuwe functie gaat vervullen. En in dat schuitje zit ik nu.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoe bepaal ik nu dus in welke functiegroep ik exact geplaatst moet worden. Hoe hoor ik de termen als leidinggeven, "aangevuld met cursussen en/of trainingen met een gemiddelde studielast tot 2 jaar" of "normale kantooromstandigheden." te lezen?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Leidinggeven wilt zeggen dat jij de verantwoording hebt over het werk wat een ander maakt, dat je dus hun fouten ziet en aanstuurt op verbetering.
De aangevuld met cursussen is of je na je opleiding nog wat bijgeleerd hebt of dat je bent blijven hangen op het niveau dat je binnen kwam.
Normale kantooromstandigheden is dat je op kantoor je werk uitvoert en niet altijd weg bent.

Bedrijfsbureau lijkt mij ook wel erg goed bij deze functie passen, precies krijg je het toch nooit passend. Wel zou ik echt meer vragen dan het CAO loon, er is op dit moment gewoon vraag naar meer mensen en daar moet je nu gewoon gebruik van maken. Ook zou ik er een opleidingsbudget bij vragen om één certificaat voor iets per jaar te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Dank voor je antwoord @Ernemmer

Naar wat ik begrijp, moet ik momenteel dus meer het nadenken naar voren halen in de keten. De variabelen naar de mensen die het werk moeten uittekenen, gaan verkleinen, zodat zij minder fouten maken en het een en ander alvast in de prijs is meegenomen.

Helemaal passend krijg je het uiteraard nooit, maar het is wel fijn zoveel mogelijk aansluiting te vinden. Ik vind het momenteel erg lastig inzicht te krijgen in hoe ik zit. Ik krijg aanbiedingen die hoger liggen, maar krijgen vs. hebben is natuurlijk ook nog een verschil. Het is soms net ordinaire koehandel.

Dank voor je input!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
@Ernemmer opleidingsbudget is in CAO zelfs al geregeld bij kleinmetaal (toch?), en bij alle bedrijfstakken een goed idee; stilstand is achteruitgang! (zijn er nog werkgevers die niet aan opleiding doen?)

Members only:

gang is alles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:32
Pizza_Boom schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:48:
Ik krijg aanbiedingen die hoger liggen...
Dat er andere bedrijven potentie zien in jou, zegt eigenlijk genoeg. Neem het aanbod wat gedaan wordt altijd serieus! Een aanbod wordt niet lukraak gedaan. Verder zegt de hoogte van het aanbod ook veel over jouw "marktwaarde".

Volgens mij ben jij bezig in de trant van "projectleider".

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Je stelt een vraag over een functiegroep, maar tussen de regels door lees ik iets heel anders. Voornamelijk een hoop irritaties van je huidige werk. Dus een hele andere vraag: vind je je werk nou echt leuk? Dat je wakker wordt, en iets denkt van "we gaan leuke dingen doen vandaag!". Of wordt je wakker, en zie je er op dat moment al tegenop om iets met werk te gaan doen?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pizza_Boom schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:06:

Hoe bepaal ik nu dus in welke functiegroep ik exact geplaatst moet worden. Hoe hoor ik de termen als leidinggeven, "aangevuld met cursussen en/of trainingen met een gemiddelde studielast tot 2 jaar" of "normale kantooromstandigheden." te lezen?
Leiding geven is breed interpreteerbaar. Maar het komt er naar mijn mening minimaal op neer dat jij eindverantwoordelijk bent voor werk dat een ander doet en dat jij die ander op een passende manier motiveert, en helpt met het op tijd en met goede kwaliteit af te maken. Dat je actief voortgang monitort en ingrijpt indien nodig.

Ik ben het met bovenstaande reactie eens. Het klinkt alsof jij en je werkgever zaken verschillend zien. Het is voor mij niet te beoordelen wie er gelijk heeft.

Ik zou sowieso nooit solliciteren om hoger salaris af te dwingen. Solliciteer alleen als je ook die baan wilt.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 18-12-2018 09:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

JvS schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:07:
[...]
Ik zou sowieso nooit solliciteren om hoger salaris af te dwingen. Solliciteer alleen als je ook die baan wilt.
Als je bij je werkgever aangeeft dat je salaris volgens de CAO een X bedrag is en je werkgever weigert dat botweg, dan zou ik alleen wel verder gaan kijken dan mijn neus lang is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Het is lastig in te schatten voor iemand die jou niet kent en niet exact weet wat je doet.

Persoonlijk lees ik geen "projectleider" in hetgeen je doet. Wel meer het coördineren, en dus lijkt projectcoördinator wel logisch te zijn. En bij coördineren hoort vaak ook een stukje voortouw nemen en leiding geven. Maar als projectleider komt er nog wel wat meer bij kijken dan dat je nu doet.

Wel mis ik een beetje hoe oud dat je bent, hoeveel ervaring dat je hebt. Maar behalve dat, je geeft ook aan 1 of 2 projecten te hebben begeleid. Dat je dat al niet weet, (ik bedoel: het is 1 project of het zijn er 2) baart me ook wel enigszins wat zorgen. Daarnaast is ook de omvang van een project wellicht relevant.
Op een klein werk (zeg < 1 miljoen euro) doe je hele andere werkzaamheden dan een middelgroot (1 tot 20 miljoen euro) of een groot (>20 miljoen euro) project.
Zelf ben ik (na 8 jaar) projectleider. Maar ik doe hele andere zaken dan mijn meeste directe collega's. Maar dat heeft er mede mee te maken, dat ik alleen de hele grote (niche) projecten (kleinste project dat ik tot op heden heb gedaan is 700 miljoen euro) doe. De meeste collega's zitten een beetje in de middelgrootte projecten en pakken in dat op zich een groter / breder takenpakket op.
Kan ik wat zei doen op een middelgroot werk? Ik weet het niet. Ik heb de kennis en kunde van wat ik op de grote projecten doe. En dat kan ik (volgens mijn werkgever en collega's) erg goed. Kunnen mijn collega's (van een middelgroot werk) wat ik doe? Ik weet het niet. Ik denk dat ze te breed hun werkzaamheden willen uitvoeren (zoals ze gewend zijn) en daardoor niet goed uit de verf kunnen komen. Immers, op de projecten waar ik werkzaam ben, moet je gewoon een (deel)scope op je nemen. Het hele project overzien is gewoon een stuk lastiger.

De vraag is dus wat voor projecten je tot op heden hebt gedaan.

Wat ook heel erg helpt, is in gesprek te gaan met een (senior) collega / (senior) manager, anders dan je eigen leidinggevende. Als die dezelfde waardering weten uit te spreken over jou, heb je hun aan je zijde en kan je samen met hun naar je leidinggevende stappen. Dan heb je ook wat om op terug te vallen, als je eigen leidinggevende je niet voldoende steunt.

Overigens zou ik ook echt even verder om je heen gaan kijken. De salarissen uit de CAO zijn echt aan de lage kant. Kijk om je heen, verbreed je kennis en er gaan meer deuren open voor je dan je denkt (qua financiën, maar ook qua werkplezier en waardering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08

Yucon

*broem*

Widow schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:50:
[...]

Je stelt een vraag over een functiegroep, maar tussen de regels door lees ik iets heel anders. Voornamelijk een hoop irritaties van je huidige werk. Dus een hele andere vraag: vind je je werk nou echt leuk? Dat je wakker wordt, en iets denkt van "we gaan leuke dingen doen vandaag!". Of wordt je wakker, en zie je er op dat moment al tegenop om iets met werk te gaan doen?
Er straalt inderdaad niet veel arbeidsvreugd uit. Als het niveau onder het niveau in de markt ligt klinkt het ook niet alsof je je na die onderhandelingen nog aan op zult kunnen trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:09
Je zit op een bureau met zo te horen veel pensioenuitzitters. Je zit daar voor ongeveer het minimum wat een bedrijf je zou kunnen geven.

Of je goed bent, kunnen we niet beoordelen. Dat doet er gelukkig niet toe. Je bent op zijn minst ambitieus. Het laatste wat je dan moet doen is tussen ongemotiveerde engineers blijven zitten.

Overigens, in het salaristopic heb ik vrij regelmatig stukjes van je gelezen welke vooral negatief zijn over mogelijke salarisstappen. Bij deze zou ik graag willen aangeven dat dit m.i. niet gestaafd is met de realiteit - je kunt bijvoorbeeld wel degelijk +500 binnen eenzelfde bedrijf doen na een jaar. Ook kun je met twee jaar werkervaring ook prima ergens aan de bak komen voor 3300+13e maand+pensioen ofzoiets. Ik wil absoluut niet zeggen dat dat marktconform is, maar het is ook weer niet zeldzaam. Het is wel zeldzaam op dergelijke bureaus overigens, maar zoals ik al aangaf is dat naar mijn mening geen plek voor een ambitieuze starter. Als ik zo vrij mag zijn even alle bureaus over één kam te scheren natuurlijk - er zullen er ongetwijfeld ook zijn die wel proberen jou zo snel mogelijk te laten ontwikkelen. Dat lijkt me gezien de TS echter niet het geval.

Het is deels mijn negatieve instelling (die ook keerzijden kent), maar als je niet heel duidelijk hebt waarom je wèl moet blijven, zit je al verkeerd. Jij bent volgens mij vooral op zoek naar een goede reden om weg te gaan. Die heb je helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: lezen is een vak

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Japidoff schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 00:20:
@Ernemmer opleidingsbudget is in CAO zelfs al geregeld bij kleinmetaal (toch?), en bij alle bedrijfstakken een goed idee; stilstand is achteruitgang! (zijn er nog werkgevers die niet aan opleiding doen?)

Members only:
Opleidingsbudgetten zou ik na moeten kijken. De rest: I rest in my case. :X :X
Members only:
Stef012 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:26:
Dat er andere bedrijven potentie zien in jou, zegt eigenlijk genoeg. Neem het aanbod wat gedaan wordt altijd serieus! Een aanbod wordt niet lukraak gedaan. Verder zegt de hoogte van het aanbod ook veel over jouw "marktwaarde".

Volgens mij ben jij bezig in de trant van "projectleider".

Members only:
Projectleider niet. Wij hebben een projectleider, maar die is ook niet echt projectleidend bezig. Eerder projectmanagend. It's just a name, zullen we maar zeggen.
Members only:
Widow schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:50:
AU. :X :X Ik heb er nu, sinds vorige week (nieuwe functie) weer wat zit in. De tijdsspanne daarvoor kreeg ik een hekel aan zondagmiddag, omdat ik de volgende dag weer aan het werk moest. Voorlopig heb ik uitdaging en kan ik het deel van mijn werkzaamheden dat irritatie gaf, beperken tot een minimum, in plaats van dat dit mijn hoofdwerkzaamheden zijn. Die irritatie kwam en komt overigens vooral uit verouderde apparatuur waarin een veel te grote foutmarge zit.
JvS schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:07:
Leiding geven is breed interpreteerbaar. Maar het komt er naar mijn mening minimaal op neer dat jij eindverantwoordelijk bent voor werk dat een ander doet en dat jij die ander op een passende manier motiveert, en helpt met het op tijd en met goede kwaliteit af te maken. Dat je actief voortgang monitort en ingrijpt indien nodig.

Ik ben het met bovenstaande reactie eens. Het klinkt alsof jij en je werkgever zaken verschillend zien. Het is voor mij niet te beoordelen wie er gelijk heeft.

Ik vraag ook niet om gelijk. Dat oordeel wil ik niet van een ander hebben. Ik weet van mijzelf wanneer ik fout zit en dat aan een extern iemand met een eenzijdig verhaal vragen is een beetje flauw. ;)

Met jouw definitie van leidinggeven bedoel je dus ook dat jij als leidinggevende de verantwoordelijkheid pakt. Dat jij zeg maar schuld hebt als het wel fout gaat? Ik weet van mijzelf dat ik politiek tactischer en sterker moet worden. Ik heb behoorlijke stappen hierin gemaakt, maar kan nog steeds zo nu en dan met de botte bijl rondhakken. Minder dan vroeger, absoluut, maar het kan nog beter.
Stoney3K schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:07:
Als je bij je werkgever aangeeft dat je salaris volgens de CAO een X bedrag is en je werkgever weigert dat botweg, dan zou ik alleen wel verder gaan kijken dan mijn neus lang is.
Dat dus. De nieuwe functie is, als de ervaringen eruit komen die ik verwacht dat eruit gaan komen, erg waardevol voor nieuwe ervaringen, maar er mag wel iets tegenover staan.
BastaRhymez schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:19:
Het is lastig in te schatten voor iemand die jou niet kent en niet exact weet wat je doet.

Persoonlijk lees ik geen "projectleider" in hetgeen je doet. Wel meer het coördineren, en dus lijkt projectcoördinator wel logisch te zijn. En bij coördineren hoort vaak ook een stukje voortouw nemen en leiding geven. Maar als projectleider komt er nog wel wat meer bij kijken dan dat je nu doet.

Wel mis ik een beetje hoe oud dat je bent, hoeveel ervaring dat je hebt. Maar behalve dat, je geeft ook aan 1 of 2 projecten te hebben begeleid. Dat je dat al niet weet, (ik bedoel: het is 1 project of het zijn er 2) baart me ook wel enigszins wat zorgen. Daarnaast is ook de omvang van een project wellicht relevant.
Members only:
Op een klein werk (zeg < 1 miljoen euro) doe je hele andere werkzaamheden dan een middelgroot (1 tot 20 miljoen euro) of een groot (>20 miljoen euro) project.
Zelf ben ik (na 8 jaar) projectleider. Maar ik doe hele andere zaken dan mijn meeste directe collega's. Maar dat heeft er mede mee te maken, dat ik alleen de hele grote (niche) projecten (kleinste project dat ik tot op heden heb gedaan is 700 miljoen euro) doe. De meeste collega's zitten een beetje in de middelgrootte projecten en pakken in dat op zich een groter / breder takenpakket op.
Kan ik wat zei doen op een middelgroot werk? Ik weet het niet. Ik heb de kennis en kunde van wat ik op de grote projecten doe. En dat kan ik (volgens mijn werkgever en collega's) erg goed. Kunnen mijn collega's (van een middelgroot werk) wat ik doe? Ik weet het niet. Ik denk dat ze te breed hun werkzaamheden willen uitvoeren (zoals ze gewend zijn) en daardoor niet goed uit de verf kunnen komen. Immers, op de projecten waar ik werkzaam ben, moet je gewoon een (deel)scope op je nemen. Het hele project overzien is gewoon een stuk lastiger.

De vraag is dus wat voor projecten je tot op heden hebt gedaan.
Members only:
Wat ook heel erg helpt, is in gesprek te gaan met een (senior) collega / (senior) manager, anders dan je eigen leidinggevende. Als die dezelfde waardering weten uit te spreken over jou, heb je hun aan je zijde en kan je samen met hun naar je leidinggevende stappen. Dan heb je ook wat om op terug te vallen, als je eigen leidinggevende je niet voldoende steunt.
Members only:
Overigens zou ik ook echt even verder om je heen gaan kijken. De salarissen uit de CAO zijn echt aan de lage kant. Kijk om je heen, verbreed je kennis en er gaan meer deuren open voor je dan je denkt (qua financiën, maar ook qua werkplezier en waardering).
Daarvoor zie ik het als noodzakelijk om eerst te weken waar ik moet zitten.
Yucon schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:57:
Er straalt inderdaad niet veel arbeidsvreugd uit. Als het niveau onder het niveau in de markt ligt klinkt het ook niet alsof je je na die onderhandelingen nog aan op zult kunnen trekken.
Ik ben wellicht wat verzuurd geraakt. Er zijn een paar nieuwe jongens bij gekomen die wel weten hoe de huidige wereld in elkaar steekt. Vanuit een van deze is ook de nieuwe functie actief gepushd. Daar heb ik nog enigszins vertrouwen in.
lactaxative schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:47:
Je zit op een bureau met zo te horen veel pensioenuitzitters. Je zit daar voor ongeveer het minimum wat een bedrijf je zou kunnen geven.

Of je goed bent, kunnen we niet beoordelen. Dat doet er gelukkig niet toe. Je bent op zijn minst ambitieus. Het laatste wat je dan moet doen is tussen ongemotiveerde engineers blijven zitten.

Overigens, in het salaristopic heb ik vrij regelmatig stukjes van je gelezen welke vooral negatief zijn over mogelijke salarisstappen. Bij deze zou ik graag willen aangeven dat dit m.i. niet gestaafd is met de realiteit - je kunt bijvoorbeeld wel degelijk +500 binnen eenzelfde bedrijf doen na een jaar. Ook kun je met twee jaar werkervaring ook prima ergens aan de bak komen voor 3300+13e maand+pensioen ofzoiets. Ik wil absoluut niet zeggen dat dat marktconform is, maar het is ook weer niet zeldzaam. Het is wel zeldzaam op dergelijke bureaus overigens, maar zoals ik al aangaf is dat naar mijn mening geen plek voor een ambitieuze starter. Als ik zo vrij mag zijn even alle bureaus over één kam te scheren natuurlijk - er zullen er ongetwijfeld ook zijn die wel proberen jou zo snel mogelijk te laten ontwikkelen. Dat lijkt me gezien de TS echter niet het geval.

Het is deels mijn negatieve instelling (die ook keerzijden kent), maar als je niet heel duidelijk hebt waarom je wèl moet blijven, zit je al verkeerd. Jij bent volgens mij vooral op zoek naar een goede reden om weg te gaan. Die heb je helemaal niet nodig.
Members only:

Dank voor jullie feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
owja, ik ga je nog ergens mijn mening over geven:

projectleider.

ik heb het idee dat veel mensen de stap van technicus/engineer naar projectleider een normale doorgroeimogelijkheid vinden. ben ik het niet altijd mee eens.....

qua salaris en verantwoordelijkheid vaak wel, maar het is een totaal andere functie. zelf maak ik die stap (voorlopig in ieder geval) bewust niet. ik haal veel voldoeing om alle ins en out te achterhalen van de systemen waar we mee werken, om echt op detail niveau installaties ontwerpen en maken, als projectleider is dat vaak niet meer jou taak en heb je daar ook de tijd niet voor. en meer bezig met bewaken van processen, the big picture en de financiele kant...

..ook leuke uitdagingen, maar voorlopig hou ik me liever met de techniek bezig..

(grote projecten zijn bij ons 200K tot 5 miljoen ofzo, en klein is bij particulieren vanaf €100 ofzo.. :P )

opleidingsbudget zit bij ons (E installatietechniek) in een fonds genaamd OTIB wat specifiek voor de installatietechniek is...
Pizza_Boom schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:08:
[...]
Overigens zou ik aan de slag gaan met een nieuw systeem... Dat er al bleek te zijn, met mensen die het kunnen, maar niet werkbaar is (daar moet flink geld in en dat wil men niet). Eigenlijk hadden toen de alarmbellen moeten rinkelen.....[/mo]
HAHA! die ken ik!

wel vooruit willen en automatiseren enzo, maar het eigenlijk niet willen betalen... de kraan zo ver dichtknijpen dat het gedoemt is te mislukken!!
kost heel veel energie en je krijgt er niks voor terug...
je moet niet vragen wat het kost, je moet bedenken wat het oplevert!

[ Voor 30% gewijzigd door Japidoff op 19-12-2018 01:33 ]

gang is alles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Japidoff schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 00:20:

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Japidoff schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:25:
owja, ik ga je nog ergens mijn mening over geven:

projectleider.

ik heb het idee dat veel mensen de stap van technicus/engineer naar projectleider een normale doorgroeimogelijkheid vinden. ben ik het niet altijd mee eens.....

qua salaris en verantwoordelijkheid vaak wel, maar het is een totaal andere functie. zelf maak ik die stap (voorlopig in ieder geval) bewust niet. ik haal veel voldoeing om alle ins en out te achterhalen van de systemen waar we mee werken, om echt op detail niveau installaties ontwerpen en maken, als projectleider is dat vaak niet meer jou taak en heb je daar ook de tijd niet voor. en meer bezig met bewaken van processen, the big picture en de financiele kant...

..ook leuke uitdagingen, maar voorlopig hou ik me liever met de techniek bezig..

(grote projecten zijn bij ons 200K tot 5 miljoen ofzo, en klein is bij particulieren vanaf €100 ofzo.. :P )

opleidingsbudget zit bij ons (E installatietechniek) in een fonds genaamd OTIB wat specifiek voor de installatietechniek is...
Ik zal de CAO en dergelijke er eens op naslaan. Stiekem ligt de wens voor een master er ook nog, des noods te doen in mijn eigen tijd, ongeacht of het voor mijn huidige werkzaamheden echt direct effectief is.

Verder maar eens de CAO erop naslaan hoe het zit met nascholing e.d.

Idee dat ik, ook op Tweakers, krijg is dat mensen de doorgroei logisch vinden, omdat jezelf verder specialiseren geen groei meer oplevert in voorwaarden. En je werkt dan toch ook met plezier, maar de beloning is nog immer belangrijk. Voor alleen een salaris teken ik niet, maar ik laat het er wel op klappen.
HAHA! die ken ik!

wel vooruit willen en automatiseren enzo, maar het eigenlijk niet willen betalen... de kraan zo ver dichtknijpen dat het gedoemt is te mislukken!!
kost heel veel energie en je krijgt er niks voor terug...
je moet niet vragen wat het kost, je moet bedenken wat het oplevert!
Daar heb ik al 2 directeuren mee op de kast gekregen. Vragen om vernieuwing, als antwoord krijgen dat er geen budget is. Terugkoppen dat ze eens moeten uit moeten rekenen wat alle fouten kosten en wat een nieuw systeem kost. >:) >:)
Hier dus verder hetzelfde. Is een systeem gekocht, maar alleen de basisversie. Je kan dat systeem echt ALLES laten uitrekenen voor je, mits je de juiste modules hebt. En dan staan er op een bepaald moment mensen te praten, want ja, er moet custom software voor geschreven gaan worden. 4 Man die er allemaal niet mee kunnen werken staan dan te bepalen wat het systeem moet kunnen. Terwijl 95% van wat ze roepen al linksom of rechtsom ondervangen is. Zal er soms iets anders uit zien dan de huidige systemen, maar ook dat hoort bij vernieuwing. Maar als je referentiepunt al 10 jaar verouderd is en je 0 ervaring hebt met het nieuwe doel, wordt dat lastig.
GoldenSample schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:46:
[...]

Members only:
Members only:

Dank allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie vooral enorme lappen tekst, maar kan je kernachtig zeggen waarom je vindt dat je in een hogere schaal hoort te zitten dan waar je nu in zit?

2650is voor HBO met 1-2 jaar ervaring nou niet echt schandalig slecht voor iemand die gewoon "zijn werk" doet. Voor een leidinggevende of iemand die erg specialistisch werk doet, kan het allemaal wel beter. Als je meer kan, meer laat zien en dat op de juiste manier onder de aandacht weet te brengen, kunnen stappen sneller gaan.

Als jij vindt dat je niet gewaardeerd wordt voor wat je doet (en dat lijkt er nogal op) vind ik al dat gegoochel met de CAO, functienamen, funciewaarderinen en weet ik wat allemaal maar geneuzel en ik geef het weinig kans.

Waarom steek je er zoveel energie in en probeer je het niet gewoon ergens anders?
Met jouw definitie van leidinggeven bedoel je dus ook dat jij als leidinggevende de verantwoordelijkheid pakt. Dat jij zeg maar schuld hebt als het wel fout gaat?
Dat is een deel ja. Je bent accountable" voor het werk. Maar er hoort ook gedrag bij, zoals "eigenaarschap" en helpen de mensen die het werk doen, dat ook goed en op tijd te doen (en het ze niet alleen maar vertellen dat het op tijd en goed moet, maar ook helpen goeie planningen te maken en ze te helpen ze daar op de juiste manier mee om te gaan).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 19-12-2018 10:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pizza_Boom schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:23:
[...]
Ik zal de CAO en dergelijke er eens op naslaan. Stiekem ligt de wens voor een master er ook nog, des noods te doen in mijn eigen tijd, ongeacht of het voor mijn huidige werkzaamheden echt direct effectief is.

Verder maar eens de CAO erop naslaan hoe het zit met nascholing e.d.

Idee dat ik, ook op Tweakers, krijg is dat mensen de doorgroei logisch vinden, omdat jezelf verder specialiseren geen groei meer oplevert in voorwaarden. En je werkt dan toch ook met plezier, maar de beloning is nog immer belangrijk. Voor alleen een salaris teken ik niet, maar ik laat het er wel op klappen.

[...]
Daar heb ik al 2 directeuren mee op de kast gekregen. Vragen om vernieuwing, als antwoord krijgen dat er geen budget is. Terugkoppen dat ze eens moeten uit moeten rekenen wat alle fouten kosten en wat een nieuw systeem kost. >:) >:)
Hier dus verder hetzelfde. Is een systeem gekocht, maar alleen de basisversie. Je kan dat systeem echt ALLES laten uitrekenen voor je, mits je de juiste modules hebt. En dan staan er op een bepaald moment mensen te praten, want ja, er moet custom software voor geschreven gaan worden. 4 Man die er allemaal niet mee kunnen werken staan dan te bepalen wat het systeem moet kunnen. Terwijl 95% van wat ze roepen al linksom of rechtsom ondervangen is. Zal er soms iets anders uit zien dan de huidige systemen, maar ook dat hoort bij vernieuwing. Maar als je referentiepunt al 10 jaar verouderd is en je 0 ervaring hebt met het nieuwe doel, wordt dat lastig.

[...]
Members only:

Dank allen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
JvS schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:26:
Ik zie vooral enorme lappen tekst, maar kan je kernachtig zeggen waarom je vindt dat je in een hogere schaal hoort te zitten dan waar je nu in zit?
Sorry, kort en krachtig omschrijven vergeet ik wel eens.
Members only:
2650is voor HBO met 1-2 jaar ervaring nou niet echt schandalig slecht voor iemand die gewoon "zijn werk" doet. Voor een leidinggevende of iemand die erg specialistisch werk doet, kan het allemaal wel beter. Als je meer kan, meer laat zien en dat op de juiste manier onder de aandacht weet te brengen, kunnen stappen sneller gaan.

Als jij vindt dat je niet gewaardeerd wordt voor wat je doet (en dat lijkt er nogal op) vind ik al dat gegoochel met de CAO, functienamen, funciewaarderinen en weet ik wat allemaal maar geneuzel en ik geef het weinig kans.
Wellicht moeten we het bevestiging zoeken noemen? Zoektocht naar realiteitszin. In Nederland praten we natuurlijk maar weinig over salarissen, veelal wordt er nog wat bovenop geluld. In mijn huidige bedrijf zitten vooral oude mensen, dus een goed vergelijk hier is lastig (doordat je in iedere CAO standaard met senioriteit meer gaat verdienen, of dat nou terecht is of niet).

Wat mij wel opvalt is dat men vanwege de leeftijd i.c.m. opleidingsniveau een bepaalde verantwoordelijkheid verwacht, maar vervolgens voor salaris over ervaring begint. Dat voelt wel eens unfair. Oftewel, er wordt verwacht dat je omdat je ouder bent meer verantwoordelijkheid pakt, maar dat weigert men vervolgens te belonen.
Waarom steek je er zoveel energie in en probeer je het niet gewoon ergens anders?
Nog niet de juiste match gevonden.
Dat is een deel ja. Je bent accountable" voor het werk. Maar er hoort ook gedrag bij, zoals "eigenaarschap" en helpen de mensen die het werk doen, dat ook goed en op tijd te doen (en het ze niet alleen maar vertellen dat het op tijd en goed moet, maar ook helpen goeie planningen te maken en ze te helpen ze daar op de juiste manier mee om te gaan).
Duidelijk, thanks.
GoldenSample schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:42:
Members only:
Members only:
Pagina: 1