Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 05:56
Gaat om 'n buitenhuisje waar we geen internet hebben. We gebruiken onze telefoons met onbeperkt 4G en kijken daarop TV via Ziggo Go, of Netflix. Of zetten de hotspot aan en kijken dan op de tablet.

Nu zouden we graag via de hotspot van de telefoon willen streamen naar 'n TV-toestel en overwegen 'n Chromecast (3) te kopen. Mijn vraag aan diverse leveranciers is of dit ook zonder wifi kan, maar heb nog geen eensluidend antwoord gekregen.

Wie weet technisch gezien hoe het zit?

Alvast hartelijk dank voor de replies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 19:19
Wat ik nog weet van het aansluiten van mijn chromecast is dat er een wifi netwerk van je telefoon wordt doorgestuurd naar de chromecast. Als je met 2 telefoons werkt zou het wel kunnen. 1 van de telefoons is dan hotspot. Daar verbind je mee met telefoon 2. Met die telefoon stel je vervolgens je chromecast in en stuur je het hotspot netwerk naar de chromecast. Ik hoop dat het een beetje te volgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:22
Alleen voor het instellen van je chromecast op je hotspot heb je een tweede toestel nodig, bij het casten kun je hetzelfde toestel gebruiken als waar je het hotspot mee uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:23
Zolang de Chrome en de telefoon op t zelfs WiFi-netwerk zit dan werkt t. Dus je hotspot kan je niet gebruiken om t aan te sturen. De chromecast gebruikt WiFi om de beelden zelf te streamen, zodat je telefoon na het starten van de stream niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 05:56
Ha, dan ga ik dit proberen. Moet de CC nog wel even aanschaffen. Zou dan moeten lukken met de telefoon van mijn vrouw, of ieder ander die meekijkt. Ik heb onbeperkt 4G, dus wordt de hotspot. Met instellen dus 2e telefoon gebruiken. En eenmaal ingesteld, geen 2e telefoon meer nodig, begrijp ik. Ik houd jullie op de hoogte van het vervolg.

Alvast hartelijk dank voor de replies!