Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iphone 7 - touch ID kan niet worden geactiveerd

Pagina: 1
Acties:

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 19:07
Goedenavond,

Ik heb hier een iPhone 7 waarvan de touch id niet meer werkt na het vervangen van de batterij. Nadat ik de batterij heb vervangen volgens de stappen van ifixit krijg ik de volgende melding bij het starten van de telefoon: “Touch id kan niet worden geactiveerd”
Zowel de fingerprint als de “knop” functie werken nu niet meer.

Ik heb de telefoon opnieuw los gemaakt, stekkers opnieuw aangesloten en nagekeken op beschadingen, zonder resultaat.
Meerdere reboots gedaan maar niks helpt.

Mogelijk zit er toch een (inwendige) beschadiging in de connector of de flex kabel vanaf de home button (door het display heen) naar het moederbord.

Hebben jullie tips? Een nieuw display kan ik snel bestellen. Natuurlijk wil ik mijn huidige home button behouden voor de fingerprint functie.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

HKLM_

www.cloud23.nl

Als je de oude batterij terugplaatst werkt hij dan weer?

Deze al gezien: https://www.ifixit.com/An...after+battery+replacement

HKLM_ wijzigde deze reactie 17-12-2018 19:05 (49%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Headshot_NL
Morgen zal ik de oude batterij eens proberen. Dat heb ik nog niet gedaan. Dit specifieke linkje had ik ook nog niet gezien.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Headshot_NL schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:59:
Goedenavond,

Ik heb hier een iPhone 7 waarvan de touch id niet meer werkt na het vervangen van de batterij. Nadat ik de batterij heb vervangen volgens de stappen van ifixit krijg ik de volgende melding bij het starten van de telefoon: “Touch id kan niet worden geactiveerd”
Zowel de fingerprint als de “knop” functie werken nu niet meer.

Ik heb de telefoon opnieuw los gemaakt, stekkers opnieuw aangesloten en nagekeken op beschadingen, zonder resultaat.
Meerdere reboots gedaan maar niks helpt.

Mogelijk zit er toch een (inwendige) beschadiging in de connector of de flex kabel vanaf de home button (door het display heen) naar het moederbord.

Hebben jullie tips? Een nieuw display kan ik snel bestellen. Natuurlijk wil ik mijn huidige home button behouden voor de fingerprint functie.
Oude batterij terugplaatsen, dan kijken of het verholpen is en voor €29,- bij Apple laten vervangen.
(tarief tot 31dec 2018) https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• bartijn2
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-04 14:09
Je hebt dan waarschijnlijk een kabel beschadigd, de flatcables zijn erg gevoelig.

Nieuw scherm is dan de oplossing.

Neem aan dat je geen onnodige kabels hebt losgehaald, zoals de connector van de homebutton?

• Headshot_NL
Alle kabels vanaf het display zijn inderdaad niet los geweest. Verder voorzichtig gedaan en hem laten leunen zodat de kabels niet ver zouden buigen.

Net getest met de oude batterij maar helaas.
Daarna een nieuw origineel scherm geplaatst en het werkt weer :)

Kost een paar tientjes teveel maar nu wel een nieuw scherm en accu.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

iPhone 7 van onder (voorzichtig) stukje openen en dan links, het scherm klapt rechtsom. Dus niet zoals 6 en 6S van onder naar boven openklappen. Dan batterij afkoppelen en Taptic Engine verwijderen(dan heb je beter de ruimte om de batterijsticker te verwijderen. (als je alle ruimte wilt, ook het scherm ontkoppelen en verwijderen) Mensen die aan hun 6(S) zelf hebben gesleuteld denken vaak dat de 7 ook van onder omhoog open klapt. wat schade kan veroorzaken.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:47

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ja dat is zonde. Klinkt als defecte kabel of defecte logicboard aansluiting.

Kabeltjes kosten niets en zijn nog wel te proberen. Defect aan je Logicboard dan zou je naar Apple moeten, kosten daarvoor zijn alleen wel aan de prijs, Apple vervang dan alleen het toestel voor een prijs die een 7 eigenlijk niet meer waard is.

Edit: Langsgaan en voor €29,95 je batterij laten vervangen wat ik hierboven ergens zag kan helaas niet meer. O.a. de homeknop wordt voor vervanging batterij getest.

Donstil wijzigde deze reactie 19-12-2018 18:36 (20%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True