SpamExperts toevoegen aan bestaand domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 13:08
Ik zit hier met een vereniging die hebben een domein en daarop een aantal e-mailadressen. Deze adressen doen niks anders dan doorsturen naar de prive adressen van de juiste leden. Het probleem is dat ze nogal wat spam ontvangen. Nu heb ik zelf goede ervaringen met SpamExperts dus ik dacht zetten we die er tussen en klaar, ik kan bij de domein DNS.

Nu heb ik al een SpamExperts account en nog een domein vrij, dus ik dacht appeltje eitje.
Ik heb het juiste domein toegevoegd aan mijn SpamExperts paneel, en die neemt dan zelf de huidige mx records over. So far so good.

Het is dan de bedoeling dat je de mx records van het domein aanpast en verwijst naar mx.mijnspamfilter.nl.

Ook dit heb ik gedaan, echter nu is het zo dat wanneer ik een email stuur naar dat domein ik deze error krijg:

secretaris@domeinA.nl
host mx4.domeinproviderA.nl [18.1.1.1]
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<secretaris@domeinA.nl>:
550 5.7.23 <secretaris@domeinA.nl>:
Recipient address rejected: Message rejected due to: SPF fail - not authorized. Please see

Na contact opgenomen te hebben met mijn SpamExperts leverancier blijkt de oorzaak te zitten in het feit dat de ontvangende server (mx4.domeinproviderA.nl) de SPF check NIET meer moet uitvoeren. Het heeft NIET te maken met het SPF DNS record.

Echter de domeinprovider zegt dat dit wel te maken heeft met het SPF DNS record en dat elders uitzetten helemaal niet kan.
Ik heb dit ook even gecontroleerd bij mijn eigen domein leverancier (geen kleine jongen) en die zegt ook dat het elders niet uitgezet kan worden.

SpamExperts is toch een zeer veel gebruikt pakket, dus dit moet toch werkend te krijgen zijn.

Voor de duidelijkheid, het SPF DNS record verwijderen lost het probleem niet op.

Iemand een suggestie?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-08 20:59
Dat komt omdat de server die de e-mail ontvangt controleert op jouw SPF record. Jij stuurt immers een e-mail. In jouw SPF record staat geen IP van SpamExperts en de e-mail wordt terecht geweigerd. Voor de ontvangende server lijkt het namelijk net alsof de e-mail vanaf de server van spamexperts is gestuurd. Eigenlijk valt dit haast niet op te lossen, bij SpamExperts zouden ze eigenlijk eens moeten kijken naar het SRS protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
king006 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:48:
Dat komt omdat de server die de e-mail ontvangt controleert op jouw SPF record. Jij stuurt immers een e-mail. In jouw SPF record staat geen IP van SpamExperts en de e-mail wordt terecht geweigerd. Voor de ontvangende server lijkt het namelijk net alsof de e-mail vanaf de server van spamexperts is gestuurd. Eigenlijk valt dit haast niet op te lossen, bij SpamExperts zouden ze eigenlijk eens moeten kijken naar het SRS protocol.
Okee als je het zo stelt is het inderdaad terecht, daarom zegt SpamExperts ook dat je de SPF check (en het liefst alle andere controles) uit moet zetten. Maar ja dan moet dat wel mogelijk zijn, of het moet dus via een of andere omgeving.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 22:24
Doe eens een spf check op mxtoolbox.com als spamexperts hebt toegevoegd aan je spf record. Wat krijg je dan te zien? Kan je je record eens posten?

Heb je hostedcloud bij hun? Dan zou je dit aan je record moeten toevoegen. include:spf.antispamcloud.com https://kb.spamexperts.co...sted-cloud-smtp-hostnames

Je probleem zit bij je spf en als je leverancier aangeeft dat ze dan maar geen spf record moeten checken dan zit hij nog in de oertijd ofzo. Geen SPF is gewoon dag mail of in de quarantaine bij ons.

[ Voor 75% gewijzigd door HKLM_ op 17-12-2018 19:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
HKLM_ schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:07:
Doe eens een spf check op mxtoolbox.com als spamexperts hebt toegevoegd aan je spf record. Wat krijg je dan te zien? Kan je je record eens posten?

Heb je hostedcloud bij hun? Dan zou je dit aan je record moeten toevoegen. include:spf.antispamcloud.com https://kb.spamexperts.co...sted-cloud-smtp-hostnames

Je probleem zit bij je spf en als je leverancier aangeeft dat ze dan maar geen spf record moeten checken dan zit hij nog in de oertijd ofzo. Geen SPF is gewoon dag mail of in de quarantaine bij ons.
Je haalt ontvangen/verzenden van emails icm spf door elkaar.

Verzenden zonder spf is uiteraard NO go.
Maar e-mails via een spamfilter binnen halen dan kan je op de ontvangende server niet ook nog een spf check doen. Die doet je spamfilter al. Anders moet je het spamfilter adres aan alle spf records toevoegen vsn de domeinen van wie je email wilt ontvangen nu en in de toekomst. Maw is onmogelijk.

Correct me if i am wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 22:24
Operations schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:25:
[...]

Maar e-mails via een spamfilter binnen halen dan kan je op de ontvangende server niet ook nog een spf check doen. Die doet je spamfilter al. Anders moet je het spamfilter adres aan alle spf records toevoegen vsn de domeinen van wie je email wilt ontvangen. Maw is onmogelijk.

8)7 verkeerd gelezen sorry... dacht dat je het over verzenden had i.p.v ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 17-12-2018 19:28 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Operations schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:25:
[...]

Maar e-mails via een spamfilter binnen halen dan kan je op de ontvangende server niet ook nog een spf check doen. Die doet je spamfilter al. Anders moet je het spamfilter adres aan alle spf records toevoegen vsn de domeinen van wie je email wilt ontvangen nu en in de toekomst. Maw is onmogelijk.

En daar is SRS dus voor, voor zover ik mij herinner. Heb er op een iets andere manier ook een heleboel gedoe mee gehad voor een vereniging waar zo ongeveer alles geforward werd. Uiteindelijk vond ik het de moeite om het goed uit te zoeken niet meer waard en is de boel (grotendeels) gesponsord bij Office365 ondergebracht.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Bastien schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:28:
[...]
En daar is SRS dus voor, voor zover ik mij herinner. Heb er op een iets andere manier ook een heleboel gedoe mee gehad voor een vereniging waar zo ongeveer alles geforward werd. Uiteindelijk vond ik het de moeite om het goed uit te zoeken niet meer waard en is de boel (grotendeels) gesponsord bij Office365 ondergebracht.
Maar SRS is toch iets wat SpamExperts zelf zal moeten implementeren? Met andere woorden daar kan ik zelf niks mee.. toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 17-12-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Operations schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:55:
[...]

Maar SRS is toch iets wat SpamExperts zelf zal moeten implementeren? Met andere woorden daar kan ik zelf niks mee.. toch?
Dat is correct! Helaas hebben ze dat nog steeds niet gedaan als grote organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
king006 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:56:
[...]

Dat is correct! Helaas hebben ze dat nog steeds niet gedaan als grote organisatie.
Precies, dus het enige wat ik eigenlijk kan doen in deze situatie is het domein verhuizen naar een domein leverancier die of zelf al SpamExperts gebruikt of de mogelijkheid biedt om de SPF check aan de INKOMENDE ( @HKLM_ ;) )kant uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee je moet bij DomainA gewoon het SPF-record aanpassen dat deze ook de ip ranges / dnsnaam van SpamExperts heeft? Of mis ik hier nu wat in de conversatie?

De ontvangende partij doet een SPF check op DomainA en ziet dat de range van SpamExpert er niet tussen staat dus > Fail.

ah ja, app maar :p

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 17-12-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:40
https://kb.spamexperts.co...ge-blocked-because-of-spf

Spamexperts gaat er tussen zitten, dus dat betekent dat je inderdaad niet zelf nog eens een SPF check moet laten lopen op de uiteindelijk ontvangende mailserver. SPF overleeft de forwarding niet.
De vraag is of jouw domein-provider specifiek voor jouw SPF check op hun mail server wil uitzetten. Vermoedelijk niet, en daar kan ik ze niet helemaal ongelijk in geven. Geen doen om dit per domein/klant aan en uit te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
valkenier schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:07:
https://kb.spamexperts.co...ge-blocked-because-of-spf

Spamexperts gaat er tussen zitten, dus dat betekent dat je inderdaad niet zelf nog eens een SPF check moet laten lopen op de uiteindelijk ontvangende mailserver. SPF overleeft de forwarding niet.
De vraag is of jouw domein-provider specifiek voor jouw SPF check op hun mail server wil uitzetten. Vermoedelijk niet, en daar kan ik ze niet helemaal ongelijk in geven. Geen doen om dit per domein/klant aan en uit te moeten zetten.
Ben ik met je eens, maar toch wordt SpamExperts behoorlijk veel gebruikt. En als dit dus niet werkend te krijgen is dan zou het alleen te gebruiken zijn voor domeinen die bij een leverancier zitten die toevallig (of gelukkig) dan SpamExperts gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Operations,

Ik snap persoonlijk niet waarom SpamExperts niet het SRS protocol aanzet. Dan is dit probleem voor altijd opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Operations
king006 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:54:
@Operations,

Ik snap persoonlijk niet waarom SpamExperts niet het SRS protocol aanzet. Dan is dit probleem voor altijd opgelost.
@king006 ,
Tsja dat is een goede vraag. De domein leverancier geeft aan dit niet per domein apart aan/uit te kunnen zetten. Iets wat ik op zich dan ook wel weer begrijp, dus dan is zoals ik eerder min of meer al concludeerde verhuizen de enige optie.

Maar hier moeten toch meer mensen / domein leveranciers tegen aanlopen? Zo uniek is mijn wens toch niet ;)

Ik heb trouwens van mijn SpamExperts leverancier begrepen dat SRS nog niet vlekkeloos werkt, of dat waar is en/of het aan SpamExperts ligt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Operations schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:39:
[...]

@king006 ,
Tsja dat is een goede vraag. De domein leverancier geeft aan dit niet per domein apart aan/uit te kunnen zetten. Iets wat ik op zich dan ook wel weer begrijp, dus dan is zoals ik eerder min of meer al concludeerde verhuizen de enige optie.

Maar hier moeten toch meer mensen / domein leveranciers tegen aanlopen? Zo uniek is mijn wens toch niet ;)

Ik heb trouwens van mijn SpamExperts leverancier begrepen dat SRS nog niet vlekkeloos werkt, of dat waar is en/of het aan SpamExperts ligt......
SRS werkt gewoon goed hoor! Alleen moet je het natuurlijk wel goed instellen ;) er zijn mogelijkheden voor providers om SpamExperts door te laten, alleen geldt dat voor de gehele server. Dit kan niet per domeinnaam anders.
Pagina: 1