Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Hallo,

Ik heb een vraag over wat voor videokaarten ik allemaal op dit moederbord kan hebben.

In mijn pc zit:

Processor: AMD RYZEN 5 1600
Ram: 16gb DDR4
Moederbord: gigabyte ga-ab350 gaming 3
Voeding: 550watt
Videokaart: GTX 1050ti 4gb

Ik stel deze vraag omdat mijn spellen niet optimaal werken. Daarmee bedoel ik laag FPS en vrijwel niet speelbaar.
Ik heb de pc gekocht prebuild alleen ik heb gloednieuwe moederbord ram en processor dus ik durf nu niet meer te zeggen waar het aan kan liggen (alleen dan nog de videokaart die niet optimaal is)

Ik hoor het graag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met die GTX1050 ti moet elk spel fatsoenlijk speelbaar zijn. Weet je zeker dat de GPU het probleem is?

Al getest waarbij je via de Resource Monitor kijkt of CPU en GPU beiden wel goed belast worden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
Welke monitor? Welke spellen? Welke kast? Welke instellingen? Welke driver?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sry ik heb niet echt super veel ervaring ik probeer zo veel mogelijk zelf op te lossen maar ik wist hier echt geen raad meer mee maar ik zat te denken aan de GPU omdat alles verder vorige week gekocht en in elkaar gezet is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Tsurany schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:15:
Met die GTX1050 ti moet elk spel fatsoenlijk speelbaar zijn. Weet je zeker dat de GPU het probleem is?
Je baseert een antwoord op wat???? TS geeft niet eens aan wat voor een game hij speelt. Een gtx1050ti is een prima kaart, maar niet top of the Bill wat gegarandeerd een hoge framerate oplevert.

TS: welke games speel je wat niet vlot verloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Welke spellen speel je? Dit is een PC die patience zeker op 60fps moet doen, laat ik er voor nu vanuit gaan dat je Patience speelt.

Even serieus (naast dat je sowieso moet vermelden welke spellen je speelt): meten is weten, zit je GPU tegen de 100% aan? Zijn de temperaturen wel normaal? Zit CPU tegen 100% aan?

Ik weet nogmaals niet wát je speelt maar het lijkt me een PC die in balans is. Afhankelijk van de voeding echter zal je mogelijk geknepen zijn. Als het een GOEDE 550W-er is, en je hebt de plugs, zal in theorie een RTX2080TI zelfs nog kunnen (hoewel natuurlijk compleet niet in balans met de CPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Installeer Afterburner, speel wat games, laat de logging meelopen en kom eens terug met wat waarden.

Wij zien vanaf hier, helaas vaak, niet wat jij ervaart; meten = weten :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Luchtbakker schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:21:
[...]

Je baseert een antwoord op wat???? TS geeft niet eens aan wat voor een game hij speelt. Een gtx1050ti is een prima kaart, maar niet top of the Bill wat gegarandeerd een hoge framerate oplevert.
Een beetje normaal reageren is toch niet teveel gevraagd?

Die videokaart, in combinatie met die processor, moet elk recent spel fatsoenlijk kunnen spelen op 1080p. Vandaar mijn suggestie om eerst eens te testen of de videokaart überhaupt wel maximaal belast wordt

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Eerder de vraag welke videokaarten je '550w' voeding aan kan. Als het een pricewatch: MS-Tech MS-N550-VAL is kom je niet zo ver. Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel spellen zoals: PUBG, GTA, 7 dans to die, CSGO.
mijn temperatuur van mijn GPU is gemiddeld rond 40/50 graden.
Het merk van mijn voeding is een xilence 550watt
Wat mijn GPU betreft is wel volledig aan het draaien toen ik GTA aan had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tsurany schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:24:
[...]

Een beetje normaal reageren is toch niet teveel gevraagd?

Die videokaart, in combinatie met die processor, moet elk recent spel fatsoenlijk kunnen spelen op 1080p. Vandaar mijn suggestie om eerst eens te testen of de videokaart überhaupt wel maximaal belast wordt
Enige nuance; als de verkoper er een energiezuinig 5400rpm diskje in heeft gestopt met een fantastische SATA-300 aansluiting, zal het me absoluuuut niks verbazen als daar ook een bottleneck kan zitten in het "voeden" van de GPU en CPU.

Je reageert nu een beetje zoals @Luchtbakker ook een (persoonlijke) aanname doen zonder voldoende info...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:26:
Ik speel spellen zoals: PUBG, GTA, 7 dans to die, CSGO.
mijn temperatuur van mijn GPU is gemiddeld rond 40/50 graden.
Wat mijn GPU betreft is wel volledig aan het draaien toen ik GTA aan had
Kan je iets specifieker zijn wbt de voeding?
Hapert het bij elk spel?
Dat zijn de temperaturen van idle, gok ik. Wat doet je PC ingame? Staat dan de GPU / CPU op 100%?
Welke resolutie praten we over?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:26:
[...]

Enige nuance; als de verkoper er een energiezuinig 5400rpm diskje in heeft gestopt met een fantastische SATA-300 aansluiting, zal het me absoluuuut niks verbazen als daar ook een bottleneck kan zitten in het "voeden" van de GPU en CPU.

Je reageert nu een beetje zoals @Luchtbakker ook een (persoonlijke) aanname doen zonder voldoende info...
Daarom zeg ik dus dat hij moet testen of de GPU wel maximaal belast wordt. Als dat niet het geval is dan heb je een indicatie om verder te zoeken. Maar ik wil het best nog een keer herhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:26:
Dat begnit tricky te worden. Welke precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh sry
Wat bedoel je met iets specifieker zeg maar wat je nog meer wilt weten over de voeding.

Bij CSGO en GTA hapert het als een gek
Bij idle is mijn kaart 30 graden als ik spel speel is hij 40/50
Mijn GPU is volledig dus 100% bezig alleen de CPU durf ik echt niet te zeggen want ik weet niet hoe ik die moet zien (zoals ik al zei probeer zo veel mogelijk zelf te vinden)
Mijn resolutie is standaard 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Uszka mag ik vragen wat je daarmee bedoelt? Haha klinkt wel een beetje serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:33:
Oh sry
Wat bedoel je met iets specifieker zeg maar wat je nog meer wilt weten over de voeding.

Bij CSGO en GTA hapert het als een gek
Bij idle is mijn kaart 30 graden als ik spel speel is hij 40/50
Mijn GPU is volledig dus 100% bezig alleen de CPU durf ik echt niet te zeggen want ik weet niet hoe ik die moet zien (zoals ik al zei probeer zo veel mogelijk zelf te vinden)
Mijn resolutie is standaard 1920x1080
Weet je zeker dat je de GTX 1050 TI gebruikt en niet een onboard GPU? Zeker CS:GO zou niet mogen haperen op dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het zeker @Tsurany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik een nieuwe CPU moederbord en ram heb gehaald was om de reden dat alles het ineens slecht ging doen kwa spellen en snelheid. Dus toen heb ik dit allemaal bij elkaar gehaald gloednieuw.
Toen heb ik alles in elkaar gezet 3 keer nagelopen is alles aangesloten en dat was.
En nu heb ik precies hetzelfde probleem als met dat oude moederbord en CPU
Dus daarom zat ik persoonlijk een beetje te denken dat mogelijk mijn GPU kapot/slecht werkend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:33:
Oh sry
Het exacte type. Xilence heeft 550w voeding van heel redelijk tot bar slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Tsurany schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:38:
[...]

Weet je zeker dat je de GTX 1050 TI gebruikt en niet een onboard GPU? Zeker CS:GO zou niet mogen haperen op dat systeem.
Dat zou knap zijn als hij dat voor elkaar kreeg met een 1600 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xilence power xp550

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Hoe oud is de voeding? Heb je die nieuw gekocht of meegenomen van een vorig systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

Als ik dat type google krijg ik een voeding die al sinds 2008 niet meer leverbaar is. Klopt dat wel? Hele oude voedingen geven vaak problemen. Ik denk dat je het best met je computer langs een winkel met servicedesk kan gaan. Met deze setup zou je prima die genoemde games moeten kunnen spelen. Je kan uiteraard de kennis die je nog niet hebt hier verzamelen maar daar gaat wel wat tijd overheen omdat je ook de eenvoudiger dingen nog moet leren. Misschien vind je op YouTube tutorials als je het zelf wil proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja dat is raar ik heb deze pc op Amazon.de gekocht het was een prebuild met een andere CPU moederbord en ram en ik heb alleen die dingen vernieuwd verder helemaal nergens aan gezeten.....dus ja ik kan moeilijk hun even bellen haha. En anders ga ik gewoon langs een computer winkel zoals je al zegt @Nikeo
Pagina: 1