Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Waar gaat je broer de tv voor gebruiken en waar hecht hij waarde aan? Is HDR belangrijk, smart gedeelte/media speler in de tv?
€ 500 voor een 55" 4K tv is wel een erg beperkt budget waar je geen wonderen van kan en mag verwachten. Het smartgedeelde is vaak erg traag en de mediaspeler niet al te denderend. Stel je broer hecht daar veel waarde aan, dan zou ik lekker kijken naar een externe mediaspeler/streamer. Ik zou minimaal kijken naar 60hz panelen. De NU7090 is dat, maar ligt wel een stuk buiten budget. Check ook eens de pricewatch en zie wat je allemaal kunt krijgen voor € 500. Zelf zou ik gaan voor een Samsung/Sony/LG in dat prijssegment.
De tv's die je aanhaalt ondersteunen HDR, maar gaan dat in de praktijk niet weergeven. De tv's beschikken niet over 10bit panelen om de kleuren van HDR weer te kunnen geven en kunnen niet de piekhelderheid weergeven die HDR impact geven. Dat is dus een marketing dingetje, maar goed om te beseffen.
Let daarnaast op het type LCD paneel. Je hebt veelal de keus tussen een IPS of VA paneel. Een IPS heeft als voordeel dat de kijkhoek goed is, maar het contrast belabberd. Een VA heeft een veel beter contrast maar mindere kijkhoek. Als je met veel mensen om de tv wilt kijken is ene IPS paneel mogelijk de betere keus. Echter zou ik zelf minimaal voor een VA paneel gaan, omdat een beter contrast voor een mooier plaatje zorgt.
[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 18-12-2018 11:12 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hij zal het voornamelijk gebruiken om films en series op te kijken vanaf een externe kastje/mediaspeler.
VA paneel heeft dan inderdaad de voorkeur.
Dus als ik het goed begrijp, kunnen alleen 10bit panelen HDR weergeven? Die vind ik helaas niet in deze prijsklasse.
Daarnaast zag ik ook iets voorbijkomen met Edge-lit of Direct led. De Sony heeft Direct-led en de samsung edge-lit. Zit daar nog een verschil in?
Correctie: de Philips 58PUS6203
[ Voor 28% gewijzigd door Autopilot op 20-12-2018 12:41 ]