Toon posts:

Athlon TB 1333 mHz overklokking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes >:)

Momenteel loopt mijn CPU op 1503mHz op +/-
53 graden C.met een GlobalWin cooler..echt een aanrader! + 3 extra kast blowers :)

Configuratie is als volgd:

ASUS A7A-266mhz.FSB 512Mb DDR-RAM

CPU Multiplier [11.0X]
CPU/PCI Freq. Ratio [136/34]
CPU Memory Freq. [1:1]
CPU Vcore Setting [1.800V]

...als ik nu mijn CPU/PCI Freq. een tandje meer geef dan krijg steeds *.DLL problemen met wat programma's in Windows 98SE?

Wie weet wat dit kan zijn?

Is er misschien een betere overklokconfiguratie?

...ik wil hem namelijk doorklokken totdat mijn CPU zo'n 60 graden heeft bereikt maar dan wel stabiel!...ik hoop dat ie het trekt tot 1600mHz?? :9~

THX all!

Verwijderd

Dit heb ik ook als ik mijn 1200AXIA op 1320 zet :(
Dit komt doordat de processor dan gewoon te ver is ge oc-ed. Probeer een hoger voltage.

Verwijderd

dan zit je dus aan je tax, iets kan et niet meer aan, dus gaat windows op z'n bek, denk aan HD, geheugen, pci kaart, agp kaart

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49
Hoger core voltage instellen.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
hee wauw.. ik heb precies hetzelfde. ook een 1333 die boven de 1500 vage dingen doet. bij mij kom ik windows niet meer in op 11.5x133 [1533 dus] verder geen error of vastloper. maar hij word al behoorlijk heet zegt ie [63graden].. is het dan wel aan te raden om het voltage omhoog te gooien? of maar gewoon zo laten?

Verwijderd

Topicstarter
Hi *D ....als je de zelfde instellingen gebruikt als ik dan draai je moeiteloos 1503 mHZ!!! >:)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
en dat doet ie idd ook fijjntjes :)

Verwijderd

FSB @133Mhz (standaard) en multiplier omhoog... weet je iig dat zeker dat je geheugen en pci-kaarten niet de bottleneck zijn ;)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 22 juli 2001 15:57 schreef boeing747400 het volgende:
Hi *D ....als je de zelfde instellingen gebruikt als ik dan draai je moeiteloos 1503 mHZ!!! >:)
yeah right....
Elke processor is anders... ook van hetzelfde type... dus, jouw instellingen hoeven helemaal niet goed te zijn voor iemand anders....

Verwijderd

Topicstarter
Zo zo, en wat voor eem MOBO heb jij dan wel?...en wat zijn je instellingen ...multipliers? Vcore? CPU temp?
Op zondag 22 juli 2001 16:54 schreef Black_Adder het volgende:

[..]

yeah right....
Elke processor is anders... ook van hetzelfde type... dus, jouw instellingen hoeven helemaal niet goed te zijn voor iemand anders....

Verwijderd

Topicstarter
hehehe tof! ;-) probeer nu ook eens alleen je CPU/PCI plier te veranderen met je CPU-plier op {10.0X](is nog beter/sneller :9~!..alleen ff uitproberen...
Op zondag 22 juli 2001 16:38 schreef slacksoff het volgende:
en dat doet ie idd ook fijjntjes :)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 18:00 schreef boeing747400 het volgende:
hehehe tof! ;-) probeer nu ook eens alleen je CPU/PCI plier te veranderen met je CPU-plier op {10.0X](is nog beter/sneller :9~!..alleen ff uitproberen...
[..]
Misschien kan je geheugen nie veel hoger dan 133Mhz aan... als je dan meer vastlopers krijgt, weet je waar 't aan ligt ;)

Verwijderd

een 1333 houdt er vrij vaak mee op rond de 1500 MHz, niets aan te doen.
live with it, of koop een 1.4 GHz ...

JC

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb ook zoiets ja.. Kheb hier een 1200MHz Axia (266). wanneer ik de multiplier instel op 10.5 zodat je dus 10.5x133=1400MHz hebt krijg ik als ik windows opstart:

"Windows heeft een probleem met het verkrijgen van het register. Druk op ok om de computer opnieuw op te starten zodat windows het register kan controleren"

Als ik dan opnieuw opstart en de multiplier weer naar 9 zet dan komt ie wel gewoon normaal in windows zonder problemen...

Heeft iemand toevallig zoiets 't zelfde meegemaakt?

Misschien ligt het aan m'n core voltage. Die staat nogal laag: 1.650v

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Mijne loopt feilloos op 10 x 150, 1.85V jumpered en CAS 222. Alles daarboven gaat fout... moet nog wel mijn danger-den gaan monteren, maar dat komt deze herfst wel. Kijken of daarmee nog hogere resultaten te halen zijn.

Ik zou als ik jou was de FSB omhoog gooien en je MP wat lager instellen (10,5 ? 10 ?)

P.S. Black_adder heeft een A7V133

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1