LG 43UD79 knippert heel af en toe naar zwart beeld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ik heb ongeveer een jaar terug deze monitor gekocht. Helaas knippert hij heel af en toe naar zwart beeld.
Dat duurt echter maar 0.5 seconde ofzo. En treed slechts 0 tot 2x per dag op (8-10 uur)...

Ik heb al eens de kabels vervangen, maar dat heeft niks geholpen. Ik heb het probleem zowel via DisplayPort (PC) als via HDMI (PS4 Pro).

Heeft iemand enig idee waardoor zoiets kan komen?

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:30
Misschien door je videokaart. Welke heb je, of nog betere, vermeld van alle onderdelen van je systeem het merk en type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Uhmmie schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:53:
Ik heb ongeveer een jaar terug deze monitor gekocht. Helaas knippert hij heel af en toe naar zwart beeld.
Dat duurt echter maar 0.5 seconde ofzo. En treed slechts 0 tot 2x per dag op (8-10 uur)...

Ik heb al eens de kabels vervangen, maar dat heeft niks geholpen. Ik heb het probleem zowel via DisplayPort (PC) als via HDMI (PS4 Pro).

Heeft iemand enig idee waardoor zoiets kan komen?
Ik heb precies dezelfde monitor en ook het knipperen naar een zwart beeld voor ongeveer 0,5 seconde. Ik heb geen idee waar het door komt. Ik gebruik een GTX1080 videokaart. Het is al vanaf het begin zo, het heeft niets met de driver versie te maken in ieder geval.

Ik zal eens proberen het te timen, wellicht gebeurt het op vaste tijden.

@Uszka Het gebeurt ook als hij de PS4 aangesloten heeft, dan heeft het niets met de videokaart van zijn PC te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 17-12-2018 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 20:19
Er is een firmware update geweest maanden terug om dit tegen te gaan. Sinds die update heb ik er zelf geen last meer van gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Uszka schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:11:
Misschien door je videokaart. Welke heb je, of nog betere, vermeld van alle onderdelen van je systeem het merk en type.
Het gebeurd ook met andere apparatuur. Dus ik denk niet dat het iets met mijn pc zelf te maken heeft, maar echt met de monitor.
Pierre_nr1 schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:41:
[...]

Ik heb precies dezelfde monitor en ook het knipperen naar een zwart beeld voor ongeveer 0,5 seconde. Ik heb geen idee waar het door komt. Ik gebruik een GTX1080 videokaart. Het is al vanaf het begin zo, het heeft niets met de driver versie te maken in ieder geval.

Ik zal eens proberen het te timen, wellicht gebeurt het op vaste tijden.

@Uszka Het gebeurt ook als hij de PS4 aangesloten heeft, dan heeft het niets met de videokaart van zijn PC te maken.
Ok dan ben ik dus niet de enige.
Razkin schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:45:
Er is een firmware update geweest maanden terug om dit tegen te gaan. Sinds die update heb ik er zelf geen last meer van gehad.
Pff, ik begin oud te worden.. Een paar jaar terug had die driver er al direct opgestaan. Nu niet eens aangedacht om naar te kijken. Ik ga het morgen ochtend direct proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Dat is het dus, nooit aan gedacht. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Er is idd een firmware update. ik heb hetzelfde scherm.

Het is wel een beetje irritant, want je moet via de usb hub verbonden zijn of usbc. Op mijn werk is de firmware update gelukt, maar thuis niet (heb op beide hetzelfde scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Nutral schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:05:
Er is idd een firmware update. ik heb hetzelfde scherm.

Het is wel een beetje irritant, want je moet via de usb hub verbonden zijn of usbc. Op mijn werk is de firmware update gelukt, maar thuis niet (heb op beide hetzelfde scherm).
Ik zie alleen een update van 'Onscreen Control', dat is een applicatie en geen firmware. Of zit de firmware in de applicatie ingebakken?

Update : het zit inderdaad ingebakken in de Onscreen Control software. De firmware update is gelukt. Ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre_nr1 op 18-12-2018 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:17:
[...]

Ik zie alleen een update van 'Onscreen Control', dat is een applicatie en geen firmware. Of zit de firmware in de applicatie ingebakken?

Update : het zit inderdaad ingebakken in de Onscreen Control software. De firmware update is gelukt. Ben benieuwd.
Top!

Het andere voordeel is dat de PWM frequentie is opgeschroefd van 120hz naar 480hz (bij 100% brightness)

Er is ook nog een specifieke Nvidia uefi update die problemen verhelpt met displayport:
https://www.nvidia.com/object/nv-uefi-update-x64.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Nutral schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:26:
[...]

Top!

Het andere voordeel is dat de PWM frequentie is opgeschroefd van 120hz naar 480hz (bij 100% brightness)

Er is ook nog een specifieke Nvidia uefi update die problemen verhelpt met displayport:
https://www.nvidia.com/object/nv-uefi-update-x64.html
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Het update van de firmware lijkt het probleem volledig te hebben opgelost. Bedankt voor de tip.

• Pierre_nr1
Uhmmie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:45:
[...]

Het update van de firmware lijkt het probleem volledig te hebben opgelost. Bedankt voor de tip.
Hier lijkt het ook opgelost. Dank allen.
Pagina: 1