Toon posts:

infrared poort wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een seriele infrarood poort (merkloos helaas)van iemand gekregen en daar zaten geen drivers bij .
Toen ik windows ME opstarte werd deze niet herkend .Ik heb de hardware wizzard gedaan maar die vind ook niks.
COM poort is enabled in het bios .
Kan het wezen dat dit ding gewoon stuk is of misschien drivers nodig heeft dat hij dan pas herkend wordt ?
Zijn er programma`s die het apperaat kunnen detecteren ?
Ik heb verschillende drivers geinstalleerd maar niks werkte tot nu toe .
Ik heb ook op de print plaat gekeken of daar misschien iets op zou staan maar daar is niks op te zien en de gegevens op de IC zijn niet leesbaar dus daar kan ik ook niks mee dus .

Alvast bedankt

Verwijderd

hmm zou toch ergens in je bios moeten staan, hangt misschien van mobo af....

ik geloof dat er bij mij in m'n bios nog ergens iets over zo'n infrarood ding staat, kan je aan/uit zetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het erest op ASKIR geprobeerd en toen deed hij niks.
Daarna heb ik Irda geprobeerd en herkende hij inderdaad een serial device op de com poort maar hij doet nog telkens niks.
Is het niet zo dat deze standen alleen bedoeld zijn voor onboard Irda devices ?
Dit is natuurlijk een extern apparaat .
Als ik nu bijvoorbeeld m`n mobiele telefoon voor het apperaat leg en ik probeer in hyperterminal op com4(virtuele infrarood poort)contact te maken gebeurd er niks namelijk .
Ik zal eens zien of het met een afstandsbediening wil lukken op Winamp bijvoorbeeld .
Misschien werkt dit ding wel op een andere Irda standaard ?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Veel moederborden hebben geloof ik een connector voor IrDa, daar is die setting in de BIOS voor.. Ik denk niet dat dat iets te maken heeft met een IrDa device op de COM-poort.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook .
Gekke is dat er wel meteen een infrarood poort herkend wordt maar misschien doet hij dat ook als er geen infrarood poort aan de com poort zelf zit dat windows gewoon ziet dat die functie is aan gezet in het bios.
Zal dat straks ook eens proberen .

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

die Ir poort moet van hetzelfde merk als je mobo zijn eigenlijk als je hem daar op aansluit... :)

EDIT: ow shit je zei al dat ie serieel was...my bad!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de infrarood van de com poort afhaal en ik zet daarna de IRDA functie aan in het bios instaleert windows dus ook een infrarood device dus die moet ik dus niet aan zetten voor een seriele infrarood poort .
Ik heb deze dan dus ook uit staan nu en er wordt dus niks herkend op com poort 2.
Ik heb het ook geprobeerd om een standaard infrarood device te instaleren en die komt ook gewoon voor in device manager als een correct werkend apparaat maar er gebeurt verder dus niks.
Deze heb ik dus ook weer verwijderd .
Ik denk dus dat dit ding gewoon kapot is .
Als ik nu een nieuwe zelf soldeer ,ik heb immers de behuizing en deze gegevens
http://www.tweakhardware.com/guide/remote/
kan ik deze dan gewoon laten werken met de standaard windows infrarood drivers ?

Alvast bedankt

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik denk dat drivers niet nodig zijn, je gebruikt de IR-poort namelijk gewoon als serieel communicatiemiddel.

Zeg dat je software gewoon COM1 (of COM2, hangt er vanaf waar-ie aan hangt) moet gebruiken en ik denk dat je al een eind kan komen...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een standaard infrarood device instaleer en ik hang hem aan com 2 (daar zit hij ook aan verbonden ,modem zit op com1)dan word er een virtuele com en lpt poort aangemaakt .
DIe virtuele com poort gebruik ik dan om te comuniceren met een mobiele telefoon alleen er gebeurt dus niks .
Ik heb com2 en com 4 (virtuele infraood com poort) geprobeerd in hyperterminal en daar gebeurt dus helemaal niks.
Apparaat wil dus niet werken .
Er zit een led op dat apparaat dat gaat branden zogauw als ik m`n computer opstart dus er komt wel spanning op te staan maar meer ook niet .

Alvast bedankt voor jullie hulp zover .

Verwijderd

Ik heb ook zo'n infrared ding en windows hoeft voor zo'n seriële poort device niks te detecteren, als je gewoon de juiste software gebruikt werkt het gewoon. Kijk maar eens op de volgende link daar staan allerlei handige programma'tjes op voor dat soort apparaatjes.

http://www.evation.com/software/windows.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net geprobeerd met drivers van de MA-600 irda device en dan zie ik het andere ledeje oplichten als ik op de knoppen van m`n afstands bediening druk dus er is leven aanwezig in dat ding .
Denk dat het dus inderdaad een kwestie is van de juiste drivers is .Zou alleen graag weten welke fabrikant het is maar daar zal ik wel nooit achter komen .
Heb ook het programma grider geprobeerd en daar wordt ook infrarood activiteit geregistreerd maar ben nog niet helemaal achter hoe dat programma werkt.
Bedankt voor je tip eelcoz .
Ik zal eens een rits met irda drivers zoeken en ze 1 voor 1 uitproberen .
Pagina: 1