Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe de Awesomebar binnen firefox verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• ivo1969
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-03 20:42
Om te beginnen hopelijk stel ik hier in de juiste forum mij vraag.

Ik gebruik al een gehele lange tijd o.a. Firefox als browser en momenteel gebruik ik versie 65.0b4

Waar ik nu tegen aanloop is dat ik de awesomebar binnen Firefox niet meer uit kan zetten. Blauwe zoekbalk die automatisch verschijnt als je iets typt in de browserbalk)

Ik ben gewend om bij de opties dan naar privacy & beveiliging te gaan en dan daar vinkje weg te halen bij Geschiedenis, bladwijzers en open tabladen.

Bij onthouden geschiedenis heb ik staan ( nooit onthouden).

Maar toch blijft die irritante blauwe komen als ik iets in de browserbalk wat type.

Volgende heb ik ook uitgeprobeerd, punt 3 kan ik niet vinden?

That's a new feature in Firefox 43. To turn it off do this:
1. Go to about:config in Firefox
2. Click the I'll be careful button
3. Locate the browser.urlbar.unifiedcomplete boolean
4. Change the value to false

Note: You may need to restart Firefox for the changes to take effect.

Is er een manier om de Awesomebar uit te zetten?

• Felix!
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11:27

No one is listening until you fart

• ivo1969
Niet vernoemd maar die site had ik ook gevonden.

Maar welke stap ik onderneem ik blijf nu die blauwe balk zien als ik iets intyp , terwijl ik bij optie zoeken het vinkje uit heb staan bij zoeksuggesties geven.

Een vergrootglas verschijnt en zoeken bij google verschijnt terwijl ik alles uit heb gezet.

Ik heb hier pas last van sinds versie 65, bij vorige versies had ik die blauwe balk niet meer, door genoemde instellingen aan te passen.

• Felix!
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11:27
Probeer in about:config browser.urlbar.autocomplete.enabled uit te zetten (false). Werkt bij mij.

Felix! wijzigde deze reactie 17-12-2018 15:22 (3%)

No one is listening until you fart

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Je hebt het wel over een betaversie. Check even of dit een bug is of dat dit de bedoelde werking is.

Ruimteverspilling

• ivo1969
Felix! schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:22:
Probeer in about:config browser.urlbar.autocomplete.enabled uit te zetten (false). Werkt bij mij.
Heb ik ook zo staan, maar helaas bij mij geen oplossing

• ivo1969
Evanescent schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:24:
Je hebt het wel over een betaversie. Check even of dit een bug is of dat dit de bedoelde werking is.
Klopt het is een beta versie , moet nog kijken of het een bug is

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

The key to joy is disobedience

En anders kun je het altijd als bug melden... je bent per slot van rekening beta-tester ;)

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• ivo1969
Jester-NL schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:26:
En anders kun je het altijd als bug melden... je bent per slot van rekening beta-tester ;)
:) klopt, maar het is inderdaad een bug, ben terug naar 64 gegaan, geheel verse installatie en met zelfde instellingen is de Awesomebar afwezig als ik nu iets in de searchbar typ

Upgrade naar versie 65.0b4 gaf weer het genoemde probleem.

Terug naar versie 64 en "probleem" doet zich niet voor

ivo1969 wijzigde deze reactie 17-12-2018 21:46 (13%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Ik heb met v65.0b4 ook ervaren dat de titlebar in Windows 10 opeens de Windows-kleur krijgt, wat er vreselijk lelijk uitziet maar tevens werken opeens sneltoetsen in TOPdesk niet meer. Nu verwacht ik dat TOPdesk daarin ook wat te verwijten valt, want zij weten echt rommel te produceren ;)

Ik ben dus ook even terug naar v64. ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 18-12-2018 02:16 (6%)

Ruimteverspilling

• iisschots
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-03 12:51

iisschots

Moderator DPC/PB
>>CSA

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• ivo1969
Vandaag heb ik via automatische update versie 65 binnen gekregen en u zonder dat de instellingen zijn veranderd en hetzelfde zijn gebleven staat nu dus die awesombar aan.

Steeds als ik een link type krijg ik daaronder een blauwe balk met daar in zoeken met google.

Is dat nu iets wat niet meer te verwijderen is?

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

The key to joy is disobedience

Apart... Ik heb net mijn beta geupdate, en ik heb nergens last van...
Ik krijg bij het typen wel een blauwe balk, maar alles wat daar in (en onder) staat is de suggestie "[hetgeen ik typ] - search met Google)

Nou moet ik toegeven: Ik heb eerst mijn instellingen moeten aanpassen aan de jouwe, omdat ik het wel handig vindt om gewoon typend een bookmark of die site van van de week te openen...

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• ivo1969
Het rare is, ik binnen de opties geen geschiedenis te onthouden, en daarom staat er onder bij standaardzoekmachine: zoeksuggesties worden niet in locatiebalkresultaten getoond , omdat u firefox heb geconfigureerd om nooit geschiedenis te onthouden.

Als versie 65 verwijder en versie 64 daarna installeer is die blauwe balk weg als ik in de link iets intype.

De instellingen en addons zijn zowel bij versie 64 en 65 hetzelfde

ivo1969 wijzigde deze reactie 30-01-2019 10:07 (55%)

• ivo1969
"probleem" is opgelost

Met dank aan dusty-2011

Rudie_V in 'downloads: Mozilla Firefox 65.0'
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True