Is mijn nvidia kaart in gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeterder
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:39
Beste,

Ik heb een HP Envy laptop met een ingebouwde Intel(R) UHD Graphics 620 maar ook een NVIDIA GeForce MX150, echter heb ik het gevoel dat mijn NVIDIA niet word benut en ik alles draai op de Intel. Is dit ergens te controleren en eventueel aan te passen?

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:21
nvidia control panel, daar kan je alle programma's waarvan jij wil dat ze je MX150 gebruiken instellen dat ze die moeten gebruiken

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Je laptop bepaald zelf wat de meest efficiente manier is. Voor games zal hij automatisch naar zijn NVIDIA Kaart schakelen, bij normale taken de intel kaart.

Wil je geforceerd dit doen, dan kan je in de nvidia control panel kiezen welke kaart je premair wilt gebruiken.
Let op dat het dan wel aanzienlijk meer stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanheijningen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-12-2020
Waarschijnlijk heb je, net als ik, dat de NVIDIAkaart een Co processor is. de Intel kaart stuurt alles wat hij zelf niet efficient kan berekenen of niet kan berekenen naar de NVIDIA Co processor. sowieso zit je laptopscherm direct aan de Intel chip, en een mogelijke HDMI of DP poort zit ook direct aan de Intel videokaart.

Ik had het zelfde probleem toen ik mijn RIFT aan mijn laptop wilde hangen, ik heb een GTX 1050 er in zitten en een Intel 630,... No Way dat dit ooit gaat werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54

nelizmastr

Goed wies kapot

mvanheijningen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:35:
Waarschijnlijk heb je, net als ik, dat de NVIDIAkaart een Co processor is. de Intel kaart stuurt alles wat hij zelf niet efficient kan berekenen of niet kan berekenen naar de NVIDIA Co processor. sowieso zit je laptopscherm direct aan de Intel chip, en een mogelijke HDMI of DP poort zit ook direct aan de Intel videokaart.

Ik had het zelfde probleem toen ik mijn RIFT aan mijn laptop wilde hangen, ik heb een GTX 1050 er in zitten en een Intel 630,... No Way dat dit ooit gaat werken :(
Sowieso is de 1050 te zwak voor VR dus veel mis je niet. En de Nvidia kaart is altijd secundair in een laptop, dat is al jaren zo. Als er VR ondersteund wordt, en dus een interface aan de kaart hangt, wordt dat altijd bij de specificaties vermeld.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanheijningen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-12-2020
ik weet dat hij te zwak is voor VR, maar niet om wat simpele dingen te doen in VR. Ik heb een aorus 2080TI xtreme in pre order staan en wacht daar nog op, vandaar dat ik in eerste instantie mn rift aan de 1050 wilde hangen om alvast wat te spelen (niet echt gamen, maar je hebt van die leuke videotjes enzo).

nu ligt er 400 euro al 3 weken te verstoffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

MazeWing

The plot thickens...

Download ook even de nieuwste driver. De driver van begin december (uit m'n hoofd zo rond 4-12) had een bug waardoor de prestaties volledig naar de klote waren.

Daarnaast kun je GPU-Z downloaden en kijken naar de grafieken van memory, gpu, usage, etc. om te kijken of de MX150 voldoende aangesproken wordt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Pagina: 1