Kvm switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een KVM switch, voorkeur gaat uit naar hdmi en usb poorten .Ik wil heb gaan gebruiken om te kunnen switchen tussen mij mac mini en mijn windows pc. Ik wil namelijk niet een nieuw toetsenbord/muis en scherm aanschaffen, daarnaast ook mijn bureau is niet heel groot.

Wat is je budget?
De prijs van zo'n switch moet niet te extreem worden, laten we zeggen alles t/m 500 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben totaal niet thuis in deze componenten, dus ik ken de merken niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gebruik het voornamelijk voor werk gerelateerde zaken. Bureau staat aardig vol dus hoe compacter hoe beter. Systemen zoals eerder aangegeven zijn de mac mini en een windows desktop (win 10). Indien het mogelijk is zou ik ook een externe hardeschijf eraan willen hangen.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Beste antwoord (via Desutoroiya op 18-12-2018 09:59)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zijn die KVM switches nu opeens zo duur geworden? Vroeger had ik ook eentje, maar die kostte een paar tientjes.

Heeft je monitor niet meerdere inputs? Dan zou ik er namelijk niet zoveel aan uitgeven.
Gewoon de pc en mac direct op de monitor aansluiten, en 'bron' wisselen wanneer je wilt.
Enige wat je dan nog hoeft aan te schaffen is een usb switch, en die zijn niet zo duur.

Je moet dan natuurlijk wel 2 handelingen doen (bron wisselen op monitor+usb switch schakelen) ipv 1.
Ligt er wel een beetje aan hoeveel moeite dat is op jouw monitor. Vaak kan het met één knopje, maar als je diep de menu's in moet is het natuurlijk een ander verhaal. Vooral als je dat regelmatig moet doen.

Alle reacties

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:27
Hoeveel schermen wil je aansluiten en met welke resolutie? Zolang het één scherm is valt het allemaal prima te overzien; oplossingen voor meer schermen zijn lastig te krijgen of zeer prijzig.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 10:23

azteke

King

Als je één van de twee machines altijd aan hebt staan zou je ook een softwarematige KVM kunnen overwegen. Een voordeel is dat je kan copy/pasten tussen beide machines. Toen ik op werk nog 3 PC's naast elkaar had staan gebruikte ik Synergy, te vinden op https://symless.com/synergy. Ik was erg tevreden over deze tool, maar kan je niet vertellen of er op dit moment andere / betere varianten bestaan.

Edit: Voor deze oplossing had ik natuurlijk wel per PC een eigen scherm. Als dat niet past dan heb je denk ik wel een echte KVM nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door azteke op 17-12-2018 11:12 ]

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• Desutoroiya
AtomicWing schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:09:
Hoeveel schermen wil je aansluiten en met welke resolutie? Zolang het één scherm is valt het allemaal prima te overzien; oplossingen voor meer schermen zijn lastig te krijgen of zeer prijzig.
Ik hou het op 1 scherm.

• Desutoroiya
azteke schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:11:
Als je één van de twee machines altijd aan hebt staan zou je ook een softwarematige KVM kunnen overwegen. Een voordeel is dat je kan copy/pasten tussen beide machines. Toen ik op werk nog 3 PC's naast elkaar had staan gebruikte ik Synergy, te vinden op https://symless.com/synergy. Ik was erg tevreden over deze tool, maar kan je niet vertellen of er op dit moment andere / betere varianten bestaan.

Edit: Voor deze oplossing had ik natuurlijk wel per PC een eigen scherm. Als dat niet past dan heb je denk ik wel een echte KVM nodig.
Edit: ik heb nu pas door dat dit softwarematig is 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Desutoroiya op 17-12-2018 11:26 ]

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:27
Één van de weinigen met USB3; moet je wel een DisplayPort-HDMI kabeltje scoren:
pricewatch: Aten 2-port KVMP Switch

[ Voor 14% gewijzigd door AtomicWing op 17-12-2018 11:17 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • Beste antwoord

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zijn die KVM switches nu opeens zo duur geworden? Vroeger had ik ook eentje, maar die kostte een paar tientjes.

Heeft je monitor niet meerdere inputs? Dan zou ik er namelijk niet zoveel aan uitgeven.
Gewoon de pc en mac direct op de monitor aansluiten, en 'bron' wisselen wanneer je wilt.
Enige wat je dan nog hoeft aan te schaffen is een usb switch, en die zijn niet zo duur.

Je moet dan natuurlijk wel 2 handelingen doen (bron wisselen op monitor+usb switch schakelen) ipv 1.
Ligt er wel een beetje aan hoeveel moeite dat is op jouw monitor. Vaak kan het met één knopje, maar als je diep de menu's in moet is het natuurlijk een ander verhaal. Vooral als je dat regelmatig moet doen.

• Desutoroiya
defusion schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:31:

Ik heb hiervoor gekozen. Ik zat inderdaad even naar het gebruik van mijn 2e systeem te kijken. Deze zal ik niet vaak gebruiken. Bedankt _/-\o_

Pagina: 1