Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Aangezien ik vooral op het gebied van browser ondersteuning en website functionaliteit genoodzaakt was om de software op mijn MBA 2011 te upgraden van Lion naar El Capitan (10.11.6), dit uiteindelijk toch maar onlangs gedaan. En eigenlijk is de update zonder veel noemenswaardige problemen verlopen, behalve dat ik met 1 specifieke router geen verbinding meer kan maken (er wordt dan tot het oneindige getracht een verbinding te maken) en ik de look van Lion mooier vond met alle 3D icons en het 3D dock ipv dat alles nu plat is, maar helaas is dat de trend waar iedereen in mee is gegaan (Apple/Microsoft/Google).

Alleen viel mij nu bij Safari (11.1.2) op dat de thumbnails bij Top Sites niet worden bijgewerkt. Als voorbeeld de pagina van Tweakers, waarbij een afbeelding wordt getoond van de frontpage met een popup van de cookies (in plaats van de frontpage zonder popup van de cookies, aangezien ik gewoonweg ingelogd ben). Op de thumbnail klikken en weer teruggaan naar Top Sites verandert daar niks aan. De thumbnail vervolgens verwijderd, maar die kwam vervolgens niet meer terug. Uitgebreid gezocht middels Google, waarbij je diverse zoekresultaten tegenkomt van mensen met hetzelfde probleem.

Getracht ~/Library/Safari/TopSites.plist te verwijderen (overigens vreemd dat de Safari folder standaard niet zichtbaar is in de Bibliotheek, pas als je "Ga naar map" gebruikt kom je er), dit leidde er toe dat alle Top Sites op default websites werden ingesteld. Na een tijd diverse websites bekeken te hebben en te concluderen dat de Top Sites nog steeds op de default websites bleven staan, heb ik alle thumbnails verwijderd, waardoor de pagina Top Sites nu volledig blanco is. Dit is nu al enkele dagen zo, het lijkt er dus op dat de volledige Top Sites functionaliteit niet meer werkt. Het is wel mogelijk om handmatig een website toe te voegen aan de Top Sites, maar als ik dit bijvoorbeeld met Tweakers doe wordt er weer een thumbnail getoond met de frontpage en een popup van de cookies. Zo ook met Facebook, thumbnail van de inlogpagina van Facebook ipv mijn tijdlijn.
In het verleden scheen er nog een optie in het menu van Safari te zitten waarbij je handmatig de thumbnails kon vernieuwen en later zou dit nog gekund hebben middels Command+R, echter beide opties heeft Apple er sindsdien uitgehaald.

Zijn er meerdere mensen die dit ervaren en/of heeft iemand hier een oplossing voor?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H