Grohe Vitalio 210 regendouche waterbesparing verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Technische info:

https://cdn.cloud.grohe.c...6707-647091823.1545036707

Ik kan hier niet op vinden of er bij zowel de stortdouche als de handdouche een waterbesparende ring of insert aanwezig is die ik kan verwijderen?

De regendouche is uitgerust met Grohe Ecojoy maar de gas/water/electra besparing vind ik minimaal dus ik wil zoveel mogelijk opbrengst krijgen.

Voor de handdouche kan ik info vinden maar voor de stortdouche niet. Ik wil niet zomaar in dat ding gaan poeren.

Iemand ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Lensent op 17-12-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:40
Nummer 48 007 is een zeefje en die zou je weg kunnen laten. Nu ga ik er vanuit dat dat zeefje vooral bedoelt is om te voorkomen dat de gaatjes van de douchekop niet verstopt raken want een stortdouche en waterbesparing zijn twee dingen die niet samen gaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

lonkhuijzen

100% ADH

In diezelfde handleiding op tekening 13 is onderdeel Q en Q1 toch de doorstroombegrenzer die je zou kunnen verwijderen?

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ow verrek zit het daar? Dat had ik nog niet eens gezien, ik zat te zoeken bij de douchekoppen...
Goeie tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

lonkhuijzen

100% ADH

Heb dezelfde kraan en net gekeken maar het is een terugstroom begrenzer. Deze krijg je er overigens wel makkelijk uit met een tangetje (gewoon trekken)

Dus helaas geen doorstroombegrenzer maar het zal wellicht helpen om het obstakel weg te halen.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
https://isjaisja.home.xs4...%20Grohe%20handdouche.pdf

Dit is het voor de handdouche, je zou verwachten dat dit ook in de regendouchekop zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Uit de handdouche heb ik hem kunnen verwijderen.
Stortdouche nog niet bekeken.

In de handdouche zat een soort oranje insert met gaatjes. Deze was niet ingetekend op de technische schema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 10:57
beetje oud bericht, maar ben ook aan het zoeken voorde oplossing van de regendouche, handdouche is gelukt. regendouche zit ook zo'n filter in echter kan die er niet uit want hij wordt tegengehouden door de schroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:43
jarsiv schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:14:
beetje oud bericht, maar ben ook aan het zoeken voorde oplossing van de regendouche, handdouche is gelukt. regendouche zit ook zo'n filter in echter kan die er niet uit want hij wordt tegengehouden door de schroef
Ik ben toevallig ook aan het kijken om wat meer druk om onze Grohe Vitalio 250 regendouche te krijgen, maar kan niet echt iets vinden in de handleiding of iets. Zelfs niet of de douckop open te maken is (blijkbaar met speedcleaning niet nodig :()
Pagina: 1