Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie heb ik een laptop nodig die het programma Solidworks kan draaien.

De laptop gaat elke mee naar school, deze moet niet te zwaar zijn en een redelijke accu hebben.

Mijn budget reikt tot €2000,-

Ik heb geen merkvoorkeuren maar de laptop moet voldoen aan de volgende specificaties:

Een processor met een snelheid van 3,3GHz of hoger (i7 of Xeon 3/5)
Windows 10 64-bit
32 of 24GB werkgeheugen

Graag zou ik minimaal 1TB opslag willen met 1 SSD, of een combinatie van SSD en HDD.

NVIDIA Quadro P1000/2000

Ik hoop dat mogelijk is, mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag.

Alle reacties

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:33

jgj82

Ja, maar = nee

Prima lijstje voor wat filters in de pricewatch, toch?

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:39
jgj82 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:09:
Prima lijstje voor wat filters in de pricewatch, toch?
^^ dit dus :). Je bent al goed op weg met alle eisen die je hebt en een budget.
Heb je het lijstje al door de Pricewatch gehaald en op basis daarvan een selectie gemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 17-12-2018 10:18 ]

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:07:

Een processor met een snelheid van 3,3GHz of hoger (i7 of Xeon 3/5)

Ik hoop dat mogelijk is, mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag.
Waarom die processor snelheid? Dan zit je tegen een quad core te kijken, terwijl 6 cores vaak veel beter presteren met lagere kloksnelheden...

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: HP ZBook 15 G5 2ZC67EA
Veel sneller, maarlagere kloksnelheid door de 2 extra cores.

En deze: pricewatch: HP ZBook Studio G5 4QH37ES
Moet je zelf de ram upgraden.

En deze: pricewatch: Dell Precision 5530-T45K9 (Belgisch model)
Moet je ook wat ram bij prikken, maar deze heeft wel een goede batterij

[ Voor 54% gewijzigd door dec0de op 17-12-2018 10:47 ]

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 20:57
Lets find it schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:37:
[...]

Waarom die processor snelheid? Dan zit je tegen een quad core te kijken, terwijl 6 cores vaak veel beter presteren met lagere kloksnelheden...

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: HP ZBook 15 G5 2ZC67EA
Veel sneller, maarlagere kloksnelheid door de 2 extra cores.

Moet je zelf de ram upgraden, maar deze heeft wel een goede batterij.

Moet je ook wat ram bij prikken
De turbokloks van hexacores liggen vaak hoger dan die van de quadcores. Je moet je niet blind staren op de baseclocks :+

• dec0de
  • Niet online
hjkv schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:41:
[...]

De turbokloks van hexacores liggen vaak hoger dan die van de quadcores. Je moet je niet blind staren op de baseclocks :+
:?

De turbo clocks worden meestal maar voor een korte tijd behouden, en als je verwacht die snelheid als standaard clock te behouden, dan word de laptop zo warm dat je hem niet meer wil aanraken...

• hjkv
Het ligt er maar aan hoe de koeling in elkaar steekt. Als je een macbook pro haalt, klopt dat zeker :)

Laptops als de HP ZBook 15 G5, de Lenovo P52 (aanrader!) of de Dell Precision 7530 koelen zich echter prima dus gebruiken, zeker als er minder dan 4 cores worden gebruikt, hun turboboost vrijwel constant.

• dec0de
  • Niet online
hjkv schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:46:
Het ligt er maar aan hoe de koeling in elkaar steekt. Als je een macbook pro haalt, klopt dat zeker :)

Laptops als de HP ZBook 15 G5, de Lenovo P52 (aanrader!) of de Dell Precision 7530 koelen zich echter prima dus gebruiken, zeker als er minder dan 4 cores worden gebruikt, hun turboboost vrijwel constant.
De precision 7000 series wel, maar die hebben wat hogere prijzen, de 5000 series koelt wat minder goed...

• hjkv
Klopt, de Precision 5000 serie is net wat te dun om zich echt lekker te koelen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de HP ZBook Studio G5 in vergelijking met de normale ZBook 15 G5.

TS moet zelf kiezen waar zijn prioriteiten liggen. Zelf zou ik de 5-10mm extra dikte er prima voor over hebben om een koelere, stillere laptop te krijgen met betere upgrade mogelijkheden.

Daarnaast durf ik de stelling wel aan dat een 8th gen hexacore binnen een bepaald "thermal package" beter zal presteren dan een 7th gen quadcore. Ze boosten doorgaans hoger en langer.

Verwijderd

Topicstarter
Panini schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:12:
[...]

^^ dit dus :). Je bent al goed op weg met alle eisen die je hebt en een budget.
Heb je het lijstje al door de Pricewatch gehaald en op basis daarvan een selectie gemaakt?
Nee, dit heb ik nog niet gedaan maar ik ga dit gelijk doen.
Pagina: 1