Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Wileyfox Swift (1st gen), Android 7.1.2.

Sinds een paar dagen krijg ik mobiele data niet meer aan. Sterker nog, m'n telefoon zet de mobiele data automatisch zelf uit. Dit probleem is sinds een paar dagen ontstaan, nog niet eerder gehad... WiFi doet het nog zonder probleem, maar onderweg heb ik geen internet meer. Als ik 'mobile data' aan zet, is ie 1 seconde later weer uit. Heb al van alles geprobeerd, van rebooten tot simkaart erin en eruit, rebooten met Aeroplane Mode aan, na heropstarten Aeroplane Mode weer uitzetten... Heb alle Network Settings al een keer gereset, heb de APN gereset en voor de zekerheid ook nog een keer handmatig ingevoerd... niks van dat alles.

Als ik kijk bij Sim Status zegt ie:

Roaming: Not Roaming
Mobile network state: Disconnected

Any thoughts? Ik heb zelf inmiddels geen idee meer. Heb geen zin in (alweer) een factory reset, dus hoop dat er nog een andere manier is om het op te lossen. Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:18

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Defect simkaart lijkt mij.

Al een nieuwe simkaart bij de provider aangevraagd?
Je kan ook even proberen bij je provider aan te vragen of ze je APN gegevens opnieuw willen toesturen.
Dit kunnen ze op remote voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:58
Heb je niet gewoon een limiet ingesteld in je settings? Dan kan Android namelijk ook automatisch je mobiele data uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
Luchtbakker schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:20:
Defect simkaart lijkt mij.

Al een nieuwe simkaart bij de provider aangevraagd?
Je kan ook even proberen bij je provider aan te vragen of ze je APN gegevens opnieuw willen toesturen.
Dit kunnen ze op remote voor je doen.
Nog niet geprobeerd nee - kan ik inderdaad doen. Heb zelf al de APN instellingen in mijn telefoon gereset en opnieuw automatisch laten instellen. Dat hielp iig niets. Kreeg ergens anders de tip om die handmatig in te voeren (volgens deze instellingen van T-Mobile) maar daar kwam ik ook niet verder mee...
MrSenne schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:45:
Heb je niet gewoon een limiet ingesteld in je settings? Dan kan Android namelijk ook automatisch je mobiele data uitschakelen.
Nope, heb ik ook al gecheckt. Data saver uitgezet, limiet uitgezet. Maar hij schakelt 'mobiele data' automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@snapismo wellicht een profiel ingesteld? (al dan niet perongeluk) Waardoor het uitgezet wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snapismo
rens-br schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:01:
@snapismo wellicht een profiel ingesteld? (al dan niet perongeluk) Waardoor het uitgezet wordt.
Goeie vraag - geen idee? Hoe stel je überhaupt een profiel in?

NB: Heb bij T-Mobile ook om info gevraagd, en volgens hen heb ik een verouderde SIM-kaart die mogelijk de oorzaak is... ze sturen een nieuwe op, dus hopelijk was dat de bron van alle ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

snapismo schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:17:
Goeie vraag - geen idee? Hoe stel je überhaupt een profiel in?
Niet alle toestellen ondersteunen dit, maar ik dacht Wileyfox wel. Maar binnen Android instellingen zou dat moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
Heb een nieuwe simkaart aangevraagd - was de volgende dag al binnen (gisteren dus) maar helaas - hetzelfde probleem blijft bestaan. Moet 'm nog even testen in een andere telefoon, maar aangezien m'n telefoon ook redelijk traag begint te worden, vermoed ik dat een factory reset toch onvermijdelijk gaat zijn.

Enig idee of er een makkelijke manier is om al mijn app-instellingen te bewaren? Is altijd zo'n gedoe om alles opnieuw te installeren (laat staan het verlies van mijn instellingen!). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

snapismo schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:22:
Enig idee of er een makkelijke manier is om al mijn app-instellingen te bewaren? Is altijd zo'n gedoe om alles opnieuw te installeren (laat staan het verlies van mijn instellingen!). Thanks!
Nee. Er is geen makkelijke manier om dit te doen, zonder dat je root hebt. Maar veel app instellingen worden al bewaard door Google.
Pagina: 1