Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming. World of warcraft maar ook Battlefield V.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb deze vraag even naar boven verhuisd zodat ik kan aangeven waarom ik dit topic start.
Ik heb in 2012 een game pc samengesteld. Ik wil nu terug wat meer gamen en zou graag weer up-to-date zijn. Nu vroeg ik mij af of ik enkel mijn videokaart moet upgraden of dat ik dan snel tegen problemen met de rest aanloop. TLDR: ik verwacht een antwoord in de zin van: "ja, upgrade enkel videokaart" of "nee, upgrade het hele systeem."
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het hangt een beetje af van de mogelijkheden van mijn huidig systeem. Voor een nieuw systeem een €1400. Indien het enkel een video kaart is dan een €650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze componenten heb ik maar hoeven niet noodzakelijk mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 videokaart of de combinatie videokaart, cpu, memory, mobo
Ik dacht aan een RTX 2070 of een GTX 1070TI.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf een lichte voorkeur naar intel en MSI. Maar indien er een betere variant is dan heb ik daar geen problemen mee. Geen asus meer. De gtx580 was echt een ramp. Ik moest altijd een lichte overklok doen van de video kaart anders hing de pc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen.
Ga je overklokken?
Nee
Bijkomende vraag
Wat is de doorverkoopwaarde van mijn systeem as-is. Of zet ik hem dan beter bij het grofvuil?
Alvast bedankt,
Vronar
Gaming. World of warcraft maar ook Battlefield V.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb deze vraag even naar boven verhuisd zodat ik kan aangeven waarom ik dit topic start.
Ik heb in 2012 een game pc samengesteld. Ik wil nu terug wat meer gamen en zou graag weer up-to-date zijn. Nu vroeg ik mij af of ik enkel mijn videokaart moet upgraden of dat ik dan snel tegen problemen met de rest aanloop. TLDR: ik verwacht een antwoord in de zin van: "ja, upgrade enkel videokaart" of "nee, upgrade het hele systeem."
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het hangt een beetje af van de mogelijkheden van mijn huidig systeem. Voor een nieuw systeem een €1400. Indien het enkel een video kaart is dan een €650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze componenten heb ik maar hoeven niet noodzakelijk mee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8P67 EVO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M1000 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 videokaart of de combinatie videokaart, cpu, memory, mobo
Ik dacht aan een RTX 2070 of een GTX 1070TI.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600 Boxed | € 270,85 | € 270,85 |
| 1 | MSI Z370-A PRO | € 95,- | € 95,- |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 8G | € 625,05 | € 625,05 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 129,49 | € 129,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.120,39 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf een lichte voorkeur naar intel en MSI. Maar indien er een betere variant is dan heb ik daar geen problemen mee. Geen asus meer. De gtx580 was echt een ramp. Ik moest altijd een lichte overklok doen van de video kaart anders hing de pc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen.
Ga je overklokken?
Nee
Bijkomende vraag
Wat is de doorverkoopwaarde van mijn systeem as-is. Of zet ik hem dan beter bij het grofvuil?
Alvast bedankt,
Vronar