@Yero Laadsnelheid tweemaal de capaciteit? Hoe wil je dat met eenheden doen? Even een rekenvoorbeeldje...Er geldt namelijk een limiet van het maximale laadvermogen, uitgedrukt in C. 2C wil bijvoorbeeld zeggen dat de laadsnelheid maximaal tweemaal de capaciteit mag zijn
2C wil bijvoorbeeld zeggen dat de laadsnelheid maximaal tweemaal de capaciteit mag zijn, dus 8 000W bij een 144 000 000J-accu.
Volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan. Natuurlijk lijkt dit te kloppen als je accucapaciteit uit gaat drukken in kWh en laadsnelheid in kWh/h, maar dat zijn willekeurige eenheden: net zo goed rekenen we accucapaciteit in calorie, en laadsnelheid in paardekracht. W is nog een afgeleide SI-eenheid (J/s of kg⋅m2⋅s−2), maar de SI-eenheid voor energie is echt niet kWh. Het lijkt me tweakers-waardig om deze truc met eenheden aan de populaire pers over te laten. Liever had ik gelezen:
dan hadden we zelf kunnen raden dat de eenheid van C blijkbaar h-1 is.2C wil bijvoorbeeld zeggen dat de laadsnelheid in kW maximaal tweemaal de capaciteit in kWh mag zijn, dus 80kW bij een 40kWh-accu
[ Voor 0% gewijzigd door 84hannes op 17-12-2018 10:41 . Reden: onduidelijk/foutief voorstel ]