Toon posts:

Adventure games dood of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie is er hier van mening dat het adventure genre dood is? Of wat vinden jullie dat er aan adventures verandert moet worden? Wat vinden jullie de beste adventure game ooit?

Ik ben een groots fan van het genre! Met name van Broken Sword: The Shadow of the Templars en van Tex Murphy: the Pandora Directive heb ik genoten :9

Allebei behoorlijk oude spellen!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:56
sam and max hit the road

maar ik kan me herinneren dat dit topic al aardig wat keren is langsgeweest...

het uiterlijk is veranderd maar adventures
zijn er nog steeds wel... ik kan nog steeds genieten van de laatste monkey island...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

De laatste & beste adventuregame: Grim Fandango.

Denk niet dat 't ooit echt uit zal sterven, er komen altijd wel nieuwe adventure games al gaat dat natuurlijk niet zo snel als FPS of RTS games.

"I sit in my room and imagine the future."

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nja het is inderdaad wel een heel stuk minder geworden, net als vechtspellen. Die vind je alleen nog op consoles.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:24
The beast within 2 (dacht dat het zo heette). Jammer dat ik toen nog geen super pc heb en dat vlak voor het einde steeds vastliep :( (achja je kan ook niet alles hebben :):))

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 14:06 schreef Captain Pervert het volgende:
Nja het is inderdaad wel een heel stuk minder geworden, net als vechtspellen. Die vind je alleen nog op consoles.
Die vond je altijd alleen op consoles... de goeie dan. Enigste die nog re-de-lijk goed is op de pc, is virtua fighter (2,3 :? ).
En tja.. het adventure genre is idd beetje aan'et af sterven... dood aan 3D! lang leve point & click... Ze moeten een lekker standaard 2D point & click spel maken bij lucasarts... :'(

Verwijderd

Ik vindt tombraider wel goed.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 13:53 schreef aad_baldie het volgende:
Wie is er hier van mening dat het adventure genre dood is? Of wat vinden jullie dat er aan adventures verandert moet worden? Wat vinden jullie de beste adventure game ooit?

Ik ben een groots fan van het genre! Met name van Broken Sword: The Shadow of the Templars en van Tex Murphy: the Pandora Directive heb ik genoten :9

Allebei behoorlijk oude spellen!
"It came from the desert" vond ik een hele goeie (amiga tijdperk)

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Heb ontzettend genoten van Dicworld Noir, al moet ik er wel bij vermelden dat het pas echt leuk is als je alle boeken kent :)
Verder worden adventures idd veel te weinig meer gemaakt ;(

Verwijderd

Er komt in ieder geval een vervolg op Broken Sword, maar verder...

Met vechtspellen kun jehet niet echt vergelijken, want die zijn gewoon gemaakt voor consoles en adventures vind ik toch echt een PC genre.
We hebben eigelijk alleen nog Lucas Arts die met goede nieuwe adventures kan komen. MonkeyIsland 5 komt misschien nog, maar voor de rest is het afwachten. Pas geleden kwam er nog een lekker ouderwetse adventure uit, waarvan ik de naam kwijt ben, van een vaag bedrijf. :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Op zondag 22 juli 2001 14:00 schreef Theeboon het volgende:
De laatste & beste adventuregame: Grim Fandango.
[..]
Laatste? Monkey Island 4 is toch echt gebaseerd op de Grim Fandango engine :)

Sam & Max is inderdaad een super spel, daar zit nou echt humor in. Ook met Day Of The Tentacle (Maniac Mansion 2) heb ik veel uurtjes gevuld. 't Is moeilijk te zeggen wat nou de beste is van de eerder genoemde spellen, want elk spel heeft z'n eigen kwaliteiten. Als het om humor en speelbaarheid gaat kies ik toch voor Sam & Max.

• Captain Pervert
Op zondag 22 juli 2001 14:21 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Die vond je altijd alleen op consoles... de goeie dan. Enigste die nog re-de-lijk goed is op de pc, is virtua fighter (2,3 :? ).
Streetfighter serie, One must fall, Mortal Kombat serie... Allemaal pouplair...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Nee Adventure games zijn niet dood ze zijn alleen wat schaarser geworden.
Persoonlijke favorieten zijn toch wel de Lucasarts Adventures al vind ik niet dat het nodig is om naar 3D te gaan.

Ik zou persoonlijk juist helemaal terug gaan naar het oude concept. Zelf strings intiepen Zoals bij de Sierra adventures als Larry, Police Quest, King's Quest en Space quest). Dit maakte een adventure pas echt moeilijk. Nu is het door de point & click interface veel makkelijker geworden.

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:41
Op zondag 22 juli 2001 18:49 schreef The Dude het volgende:
Nee Adventure games zijn niet dood ze zijn alleen wat schaarser geworden.
Persoonlijke favorieten zijn toch wel de Lucasarts Adventures al vind ik niet dat het nodig is om naar 3D te gaan.

Ik zou persoonlijk juist helemaal terug gaan naar het oude concept. Zelf strings intiepen Zoals bij de Sierra adventures als Larry, Police Quest, King's Quest en Space quest). Dit maakte een adventure pas echt moeilijk. Nu is het door de point & click interface veel makkelijker geworden.
Ik ben het hier helemaal mee eens. De games zijn helaas schaarser, en ze zijn veel makkelijker. Vroeger (Wat klinkt dat oud :) )
waren de games veel moeilijker. Van mij mogen ze ook wel weer wat moeilijker, dan is de voldoening ook groter!

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 17:26 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Streetfighter serie, One must fall, Mortal Kombat serie... Allemaal pouplair...
Mortal kombat.... :O
Streetfighter is te verouderd, same 4 one must fall (2041 toch.. :? ).
Tegen de tijd datik spellen zie zoals soul calibur op de PC... wat zegik... dat gaat niet gebeuren.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Laatste aardige adventure is m.i. The Longest Journey, die is wel cewlsig hoewel wat teveel lullen

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 19:28 schreef Raven_ het volgende:

[..]
must fall (2041 toch.. :? ).
2097 :)

• Captain Pervert

[..]

Verouderd? Virtua Fighter niet dan? Inderdaad een goed spel, maar hoe oud het is doet IMHO niet ter zake, het ging erom dat ik wilde aangeven dat er wel degelijk goeie vechtspellen op de PC zijn uitgekomen, wanneer dat was is irrelevant.

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 22:05

[..]

Tegen de tijd datik spellen zie zoals soul calibur op de PC... wat zegik... dat gaat niet gebeuren.
ff wachten nog, over een tijdje komt de opvolger van OMF eraan. geloof ook voor PC, of alleen voor de PC. Dat hoop ik wel, ff wraak nemen. Zit altijd maar te kijken naar die vette vechtgames op de consoles, zonder dat ik ze kan spelen.

weet niet of jullie anachronox ook adventure spelen? het is wat meer met echt vechten. maar dat vind ik iig een gaaf spel.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik heb zelf helaas niet zoveel adventure games op de PC gespeeld. Al ken ik bijvoorbeeld Larry wel.

Als je adventures wil kun je natuurlijk eens een snes emu halen ergens en daarmee adventure games spelen. Ook veel RPG's.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

wat een onzin, adventures zijn r zat, helemaal op consoles trouwens, en wat dacht je van de nieuwe Alone in the Dark?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 21:17 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Verouderd? Virtua Fighter niet dan? Inderdaad een goed spel, maar hoe oud het is doet IMHO niet ter zake, het ging erom dat ik wilde aangeven dat er wel degelijk goeie vechtspellen op de PC zijn uitgekomen, wanneer dat was is irrelevant.
Met verouderd bedoel ik dat'et 2D is. Maar voordat je begint dat beeld kwaliteit niet boeiend is en gameplay voor gaat... true. Ik ben zelf enorme fan van Marvel Vs. Capcom 2 op de DC (ook street fighter style).

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:39
LBA2 vond ik ook supergoed
3 is toch nog in de maak of niet?

Kan iemand misschien ff een lijstje maken met alle nieuwe en coole avontuur spellen?
Kan ik ff wat gaan opzoeken >:)

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op zondag 22 juli 2001 16:19 schreef rb338 het volgende:
Laatste? Monkey Island 4 is toch echt gebaseerd op de Grim Fandango engine :)
Ik bedoelde ook ei'k de 'laatste beste' :)
Op zondag 22 juli 2001 22:39 schreef dadj het volgende:
wat een onzin, adventures zijn r zat, helemaal op consoles trouwens, en wat dacht je van de nieuwe Alone in the Dark?
Alone In The Dark 4 is net zoals King's Quest 8 geen adventure. Veel te veel domme actie, 't is meer een Tomb Raider-kloon.

Verwijderd

Er zijn zat advetures en RPG games hoor. misschien minder dan vroeger maar er zijn er zat.

Nadeel van zulke spellen vind ik dat het veel tijd kost, en die heb ik weinig. Een uurtje spelen werkt bij die spellen niet echt goed, is veelst te kort. FPS en racing kun je wel ff snel spelen.

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

En wat dacht je van Myst 3 Exile en schizm , het vervolg van reah . Moet je wel de dvd versie nemen

searisk

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik zit met smart te wachten op Little Big Adventure 3 en Outcast 2... :)

Verwijderd

No worries guys... de geschiedenis herhaalt zich :)

/me vraagt zich af wanneer nou eindelijk iemand eens inziet dat er zware behoefte is aan een Double Dragon-achtige game op de pc?

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op maandag 23 juli 2001 13:11 schreef Codin het volgende:
/me vraagt zich af wanneer nou eindelijk iemand eens inziet dat er zware behoefte is aan een Double Dragon-achtige game op de pc?
Double Dragon, de PC conversie, die heb ik echt VAAK gedaan! Lekker rossen op het keyboard :D

Erg leuk om met z'n 2en te spelen.

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Monkey island 4, nog niet echt super oud

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
C64 is zeker goed, dat waren supertijden. Heel wat uren achter gezeten! (en hij komt nog wel is uit de kast >:)
Op maandag 23 juli 2001 13:11 schreef Codin het volgende:
No worries guys... de geschiedenis herhaalt zich :)

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 13:13 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Double Dragon, de PC conversie, die heb ik echt VAAK gedaan! Lekker rossen op het keyboard :D

Erg leuk om met z'n 2en te spelen.
Super Double Dragon op de SNES heerst helemaal :)

Als ze dat nou es uit zouden brengen in raging bad-ass motherfucking 32-bits versie ;)

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 15:08 schreef sporthaas het volgende:
C64 is zeker goed, dat waren supertijden. Heel wat uren achter gezeten! (en hij komt nog wel is uit de kast >:)
[..]
Mijne is kapot, maar ik heb wel een C128 van iemand weten los te peuteren, die ik omtover tot C64 door er een Power Cartridge in te rammen.

:)
Pagina: 1