Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uponor RTM vs MLC

Pagina: 1
Acties:

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:14
Ik ben in de verbouwing op het punt aangekomen dat ik keuzes moet gaan maken in het installatiewerk van sanitair water/cv. Mijn eerste gedachte gaat uit naar het aanschaffen van een 18volt Uponor perstang. Ik heb vaker de MLC koppelingen gebruikt en ze bevallen mij prima, ze zijn goed te verwerken en omdat ze niet van kunststof gemaakt zijn komen ze erg degelijk over.

Nu wist de medewerker van de Bouwmaat mij te vertellen dat de Uponor RTM net zo betrouwbaar zijn als de MLC koppelingen, maar -doordat je geen gereedschap nodig hebt- ze nog eenvoudiger te verwerken zijn. De RTM koppelingen komen op mij echter een stuk minder degelijk over.

Hoe zijn jullie meningen hierover en ervaringen hiermee?

NB: Het moeten kopen van een perstang is uiteraard een (klein) nadeel tov de RTM koppelingen, maar voor mij niet een onoverkoombaar probleem.

• jeroenvervuren
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:00
Ik heb zelf een hand pers tang gekocht voor zowel uponor als andere merken. Kosten 110 euro en werkt perfect.

• Nhz
@jeroenvervuren welke tang heb je? Ik heb begrepen dat je uit moet kijken met verschillende merken, er zit verschil in. Zelf kies ik voor mijn eigen gemoedstoestand (of door mn OCD ;)) voor 1 merk.

• zegel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:43
Ik heb juist mijn woonkamer opnieuw van 35m 20 en 16mm geisoleerde leiding voorzien, met in totaal 16 koppelingen. Allemaal RTM op advies van de warmteservice. Alles in één keer goed en heel gemakkelijk ( makkelijker als met een tang, gewoon doorduwen tot de klik). Oerdegelijk, ik heb zelfs een bocht waar wat druk op de leiding staat zonder enige lekkage. Ik ben dus om naar RTM.
Wel even rondkijken, erg grote prijsverschillen tot wel 50%

zegel wijzigde deze reactie 16-12-2018 23:06 (99%)

• jeroenvervuren
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:00
jeroenvervuren schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:28:
Ik heb zelf een hand pers tang gekocht voor zowel uponor als andere merken. Kosten 110 euro en werkt perfect.
https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_1

Deze heb ik gehaald.
Heeft verschillende pers bekken.
Uponor gebruikt de U bek
Andere merken meestal de TH.
Verdiende bij mij zich eigen terug aangezien die klik koppelingen een stuk duurder zijn

jeroenvervuren wijzigde deze reactie 17-12-2018 05:27 (9%)

• Gebanned
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07:09
En de RTM-koppelingen zijn een stuk dikker waardoor je ze soms minder eenvoudig kan wegwerken.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:43
Je mag die rtm koppelingen ook wegstoppen in een plafond of wegsmeren in de muur neem ik aan?

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

informeer bij warmteservice of wildkamp of je de tang mag lenen in de avonduren als je de koppelingen bij ze aanschaft. Ik heb al meerdere malen gratis een perstang mogen lenen. Kwestie van alles klaarleggen en dan 's avonds een rondje de koppelingen langs om te persen.

Zelf een tang aanschaffen voor een paar koppelingen vind ik persoonlijk geldverspilling.

vraag dan gelijk of ze een TECEFlex tang hebben :P

Kaasplank wijzigde deze reactie 17-12-2018 09:21 (8%)

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• Nhz
@Kaasplank met dien verstande dat ik niet slechts "een paar' koppelingen hoef te doen, alles wordt hier nieuw. Van de aansluiting bij ontharder in de kelder, tot de boiler op zolder.

Daarnaast is goed gereedschap redelijk waardevast.

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

Hier thuis de leiding naar de vloerverwarming aangesloten op de verdeler met de RTM koppelingen en gaat al een jaar probleem loos.

Pas geleden voor de wc ook gebruikt. Werkt makkelijk, alleen de prijs is een nadeel. Wel even zoeken op internet, veel verschil in prijs en aanbod.

De vloerverwarming is dacht ik een 32 mm rtm puntstuk. De wc gewone maat.

Voor een heel huis is rtm wellicht wat duur, maar het werkt wel snel.

• Nhz
Ik heb een mooie Uponor set uit een faillissement overgenomen. :)

• Gebanned
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07:09
Ik vind het prettig spul voor de kleine klusjes. Het vernieuwen van de leidingen heb ik met reguliere koppelingen gedaan (8 radiatoren, T-stukken, 2 mengkranen, 5 koud water punten, cv-ketel), dat waren ruim 50 koppelstukken; vaak ook in de muur weggewerkt.
Het huren van een perstang loont op dat moment wel. Voor de twee klusjes die in daarna bedacht heb, heb ik RTM-koppelingen gebruikt. Van de meerprijs van 2 van die koppelingen kan eniet eens de benzine betalen om naar de verhuur van zo'n tang te rijden.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True