Ik ben in de verbouwing op het punt aangekomen dat ik keuzes moet gaan maken in het installatiewerk van sanitair water/cv. Mijn eerste gedachte gaat uit naar het aanschaffen van een 18volt Uponor perstang. Ik heb vaker de MLC koppelingen gebruikt en ze bevallen mij prima, ze zijn goed te verwerken en omdat ze niet van kunststof gemaakt zijn komen ze erg degelijk over.
Nu wist de medewerker van de Bouwmaat mij te vertellen dat de Uponor RTM net zo betrouwbaar zijn als de MLC koppelingen, maar -doordat je geen gereedschap nodig hebt- ze nog eenvoudiger te verwerken zijn. De RTM koppelingen komen op mij echter een stuk minder degelijk over.
Hoe zijn jullie meningen hierover en ervaringen hiermee?
NB: Het moeten kopen van een perstang is uiteraard een (klein) nadeel tov de RTM koppelingen, maar voor mij niet een onoverkoombaar probleem.
Nu wist de medewerker van de Bouwmaat mij te vertellen dat de Uponor RTM net zo betrouwbaar zijn als de MLC koppelingen, maar -doordat je geen gereedschap nodig hebt- ze nog eenvoudiger te verwerken zijn. De RTM koppelingen komen op mij echter een stuk minder degelijk over.
Hoe zijn jullie meningen hierover en ervaringen hiermee?
NB: Het moeten kopen van een perstang is uiteraard een (klein) nadeel tov de RTM koppelingen, maar voor mij niet een onoverkoombaar probleem.
Groetjes