Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aankoop Laptop voor mobiel zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paul Maris
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-01-2019
De laptop moet vooral dienen voor emails, Office-toepassingen, surfen, muziek beluisteren en video bekijken.
Ik neem hem frequent mee op de baan, dus licht gewicht is een plus. Ook een touchscreen is een pluspunt, maar geen must.

Als schermgrootte wil ik liefst 14”” of max 15,6 “. Voor de opslag had ik graag 128 of 256 SSD en een HD van 1TB.
Een goede videokaart met geheugen van minstens 2 maar liefst 4 GB.
Werkgeheugen minstens 8 GB RAM.
Budget: 750 – 1250 euro.

Ik heb een voorkeur voor merken als Lenovo, Asus, HP of Acer. Liefst geen MSI wegens een slechte ervaring.

Ik heb al gekeken naar
Asus GL503VD-FY127 15.6 " i7 1TB + 128 GB 8GB RAM
Lenovo 320 - 17IKBR 17.3/I7-8550/8/1T+128/NVD GF MX150 2G/
Lenovo Legion Y520-15IKBN 15.6" /Core i7-7700 /16GB /1T+128GB
Asus N580GD-E4035T 15.6/I7-8750/8/1T+128/NV GTX1050 4GB/MTL

Hebben jullie goede tips?

Alvast dank bij voorbaat!

Met vriendelijke groeten,
Paul

Alle reacties

• LucyLG
  • Laatst online: 25-07-2024
Hoi Paul,

Een zakelijke laptop waarom dan die videokaart eis? Waar gebruik je de kaart voor? Video kijken? Gamen? Videobewerken?

8 GB ram heb je niet echt nodig lijkt me voor het doel wat je schrijft. Al zie ik bijna overal 8 GB nu.
Ik zou erop letter dat je voldoende aansluitingen hebt. USB, netwerkkabel, VGA dat was wel een uitkomst vaak. Muis aansluiten, of je bent hem vergeten, heb je weer een USB nodig. Beamer, externe schijf, usb sticks.
Kan die in een docking station eventueel?
Vingerafdruk identificatie?
Versleuteling, tmp chip? Stel je PC wordt gestolen.
Kan die tegen een stootje? Die van mij heeft heel wat gestuiterd...doet nog steeds ;-)

• Paul Maris
Dag Lucy,

Bedankt voor je tips en advies! Voor de videokaart dacht ik aan 2 tot 4 GB omdat ik wel graag eens een film of voetbalmatch online bekijk. Gamen doe ik niet.

Het aantal aansluitingen is inderdaad een goed punt, ik zal er op letten. Ook vingerafdruk-identificatie en versleuteling en tpm chip zijn goede aandachtspunten.
En ja, de degelijkheid ook. Ik heb nu een high end MSI laptop, maar door die een paar keren mee op de baan te nemen is een scharnier van het scherm gebroken, dus zo stevig is die blijkbaar jammer genoeg niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Paul Maris 4GB voor een film of andere online stream? Zelfs de IGP van een Intel 7xxx of 8xxx alsmede de IGP van een Ryzen CPU, kan zonder problemen op 2160p60 H265 10-bit decoderen en weergeven. En daar zit dan, afhankelijk van je BIOS-settings, maar 32MB tot 1GB shared RAM aan gekoppeld. 4GB dedicated op een GPU is niet nodig voor jouw wensen.

Geen idee of je met zakelijk gebruik ook daadwerkelijk de laptop voor de zaak moet gebruiken maar hou je even in de gaten dat je dan beter kan kijken naar een merk met een next-business-day supportmogelijkheid? En, indien zakelijk aangeschaft, dat er ook andere garantie-voorwaarden gelden dan als je het als consument aanschaft?

/edit: voor Netflix Ultra HD moet je even zelf onderzoek doen naar een GPU / eisen. Netflix is hier vrij pietluttig over.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 18-12-2018 20:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Paul Maris
Bedankt voor de toelichting over de GPU! En ja, support en garantie zijn ook belangrijke aandachtpunten, aangezien ik de laptop inderdaad voor mijn professionele activiteit en mijn bedrijf zal gebruiken.

• LucyLG
Paul Maris schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:17:
Bedankt voor de toelichting over de GPU! En ja, support en garantie zijn ook belangrijke aandachtpunten, aangezien ik de laptop inderdaad voor mijn professionele activiteit en mijn bedrijf zal gebruiken.
Ook zakelijk heb je recht op garantie hoor. Ze kunnen alleen wel afwijken in de algemene voorwaarden en de garantietermijn beperken. Maar indien de verkoper in de winkel zegt dat een apparaat zeker 5 jaar meegaat is dat een mededeling waar je op mag vertrouwen, ookal ben je zakelijk koper. Die mededeling mag je verkoper aan houden (tsja wel lastig in praktijk, laat het hem op de bon zetten ;-).

In de wet is geen termijn aan garantie gebonden, Nederlandse wet niet. Gezien je hem zakelijk gebruikt zou ik misschien extra garantie bijkopen omdat je geen gedoe wilt wellicht. Maar indien de computer vijf jaar mee hoort te gaan en je krijgt 1 jaar garantie vindt ik dat flauw, computers horen echt langer mee te gaan dan een jaar. Je zou eigenlijk een soort onderhoudscontract met ze moeten sluiten, zodat je ook kan eisen dat de reparatie snel plaats vindt. Maar check die garantie goed, bij een fysieke winkel krijg je de algemene voorwaarden toch niet mee en geldt gewoon de wet (Apple doet dat geloof ik wel en Coolblue winkels ook die maken een account aan).

Netflix op je computer heb je voor de UHD functie van Netflix wel een videokaart nodig met 3gb on board geheugen. minimaal een i7 processor, DRM managment in de browser, windows 10 en iets met anniversary update, geen idee wat dat is. Maar UHD op zo'n klein scherm? wat heb je daar aan...leuk op een 60 inch tv scherm. tenzij je de hdmi kabel pakt....en streamt

Die eisen gelden niet voor de netflix app trouwens, maar dat werkt alleen op de IOS...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LucyLG schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:59:
[...]

In de wet is geen termijn aan garantie gebonden, Nederlandse wet niet.
Voor zover ik weet, maar dat zou @Paul Maris ook moeten weten als "zakelijk gebruiker", heb je minder rechten op een zakelijke aankoop. Sowieso zijn de regelementen omtrent WKOA en "6 maanden aantoonbaarheid van defecten" verminderd of weggenomen. Verder mag (nadruk) de retail-verkoper zich beroepen op een kortere eigen service (maximaal 1 jaar) en daarna doorverwijzen naar de kleine letters van de fabrikant voor fabrieksgarantie. Dat je het flauw vindt, lijkt me geen argument waarmee je een fabrikant kan overtuigen om na x jaar nog iets te repareren ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LucyLG
MAX3400 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:23:
[...]

Voor zover ik weet, maar dat zou @Paul Maris ook moeten weten als "zakelijk gebruiker", heb je minder rechten op een zakelijke aankoop. Sowieso zijn de regelementen omtrent WKOA en "6 maanden aantoonbaarheid van defecten" verminderd of weggenomen. Verder mag (nadruk) de retail-verkoper zich beroepen op een kortere eigen service (maximaal 1 jaar) en daarna doorverwijzen naar de kleine letters van de fabrikant voor fabrieksgarantie. Dat je het flauw vindt, lijkt me geen argument waarmee je een fabrikant kan overtuigen om na x jaar nog iets te repareren ;)
Geen recht op de WKOA en bedenktermijn bij zakelijke koop. Maar indien je naar de Mediamarkt gaat staat er nergens dat je een zakelijke koper bent. De mededelingen die mediamarkt doet over het product gelden ook voor de zakelijke koper daar mag je op vertrouwen.

6 maanden geldt dat er een vermoeden is van een defect en de consument niet hoeft aan te tonen etc. Alleen voor de consument.

Die retail verkoper kan wel zeggen dat hij maar een jaar geeft maar indien garantietermijn verlopen is sta je niet volledig buiten spel. Indien het een product is dat langer mee hoort te gaan heb je nog steeds recht op een deugdelijk product. Het is een beetje zo: Nou voor een jaar werkt het vast wel maar daarna zoek je het maar uit. Dit tast het hele principe van de koopovereenkomst eigenlijk aan en de verwachtingen over en weer. Bijvoorbeeld: een dure Mac van 4000 euro en een jaar garantie...(staat in de wet, maar is heel ruim verwoord en er worden omstandigheden van geval meegenomen)

Fabrieksgaranie krijg je er vaak bij en is prima toch. Die garandeert bepaalde eigenschappen, maar de termijn etc is niet echt op hem van toepassing lijkt me nu je niet van hem koopt. Ligt aan het fabrieksgarantiebewijs.

[ Voor 22% gewijzigd door LucyLG op 18-12-2018 21:49 ]

Pagina: 1