Zelfbouw speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisbeld
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-08-2022
Mijn vraag:
Ik wil graag zelf een speaker maken alleen weet ik niet zo goed wat ik allemaal nodig heb.
Ik heb zelf dit: 2 JBL GX 602 speakers 3 ohm 180 watt, 1 SKYTEC TWEETER TITANIUM PRO SERIE 100 watt 4 ohm

Mijn vraag is wat heb ik nu allemaal nodig om het te kunnen aansluiten op een versterker en het te laten samen werken in een box? (Tips of verbeteringen zijn altijd welkom!)

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Huisbeld op 16-12-2018 21:01 . Reden: Perongeluk gepost ]

Beste antwoord (via Huisbeld op 17-12-2018 21:43)

• Frrik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-09 10:47
Voeding (wil je een accu of niet?, 12V of 24V zou liggen aan de versterker), versterker (bluetooth? 3,5mm? wil je de tweeters via een crossover laten werken?), kast (inderdaad ontwerpje maken), isolatiemateriaal, kabels, stroomkabel (ligt aan voeding), bevestigingsmaterialen, schroevendraaiertje.
Dan zou je een heel eind moeten zijn :).

Edit: Kijk eens op https://www.tinytronics.nl/shop/nl (vriendelijk personeel, snel geleverd, inhoudelijk info).

[ Voor 14% gewijzigd door Frrik op 17-12-2018 14:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wat heb je zelf gevonden over zelfbouw van speakers ?

wat is jou idee heb je een schets/tekening of iets en wat zijn dan je vragen erbij ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisbeld
Hallo vso,

Ik had zelf gevonden dat ik een frequentie filter, speaker, tweeter, versterker, Outputchassis en de case wil ik zelf maken. Alleen ik ben bang dat ik dan iets vergeet en dat dan de speaker niet werkt. Daarom vraag ik wat ik allemaal nodig heb om zelf een speaker te maken.
Tips zijn ook altijd welkom!

MVG Huisbeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt om te beginnen een goed ontwerp nodig, een kast bij speakers zoeken is bijzonder moeilijk, meestal zoek je de speakers die goed in de kast passen.

Als je een kist radio wil maken maakt het allemaal niet veel uit, klinkt altijd matig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Frrik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-09 10:47
Voeding (wil je een accu of niet?, 12V of 24V zou liggen aan de versterker), versterker (bluetooth? 3,5mm? wil je de tweeters via een crossover laten werken?), kast (inderdaad ontwerpje maken), isolatiemateriaal, kabels, stroomkabel (ligt aan voeding), bevestigingsmaterialen, schroevendraaiertje.
Dan zou je een heel eind moeten zijn :).

Edit: Kijk eens op https://www.tinytronics.nl/shop/nl (vriendelijk personeel, snel geleverd, inhoudelijk info).

[ Voor 14% gewijzigd door Frrik op 17-12-2018 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisbeld
Dankjewel allemaal,
Ik kom er nu wel uit. Ik ben een speaker aan het maken voor onze keet dus ik denk dat ik gewoon zelf een box maak van MDF (Hout) met isolatie materiaal.

MVG Huisbeld
Pagina: 1