[WIN10] Desktop wil niet booten van usb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:58
Mijn windows 10 wil ik vervangen, nu heb ik een windows 10 die heb ik via een tool naar usb stick geschreven.
Ik weet dat de usb dan in FAT32 geformateerd moet worden, maar de tool doet ntsf. is dat het probleem dat ie niet boot.
De desktop verander ik naar usb natuurlijk.
De tool die ik gebruikt is windows 7 dvd/usb tool.
Nu moet ik wel zeggen dat FAT32 geen grotere bestanden aan kan dan 4gig. en win10 is 4,7gig.

Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon de Media Creation Tool van Microsoft gebruiken.

Heb je 0 omkijken naar filesystem etc...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
Max dat is voor van je eigen pc een iso te maken. Je kan geen ander iso bestand ervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:10
reageer dan gewoon niet

[ Voor 82% gewijzigd door TheVMaster op 20-12-2018 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bigpapa schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:59:
Max dat is voor van je eigen pc een iso te maken. Je kan geen ander iso bestand ervoor gebruiken.
Je kunt via de MediaCreatidon tool van Microsoft ook gewoon een USB stick maken welke je vervolgens op willekeurig welk systeem kunt gaan gebruiken om van te installeren.

Je dient op het systeem waarop je wil gaan installeren uiteraard wél in t stellen dat die machine kán booten vanaf USB (liefst via een BOOT Menu en dus niet USB als éérste BOOT optie).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 16-12-2018 20:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bigpapa schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:59:
Mooi, terug naar het begin... Je wil Windows 10 "vervangen"? Dan gebruik je dus de tool die ik eerder noemde. Dat is niet alleen voor je eigen PC maar voor elke andere PC (Enterprise & Education uitgesloten).

En waarom wil je een andere ISO gebruiken? Elke ISO ouder dan 2 weken loopt achter qua updates. En dan nog; je zegt "een usb/dvd tool" te hebben gebruikt. Welke? Waarom werkt het niet? Krijg je foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
Ik heb een gedownloade iso en die wil ik bootle maken op mijn usb stick.
De eerder genoemde proggie media creation tool gaat volgens mij van mijn win 10 een iso maken.
En dat wil ik niet.
Amders heb ik de verkeerde of ik doe het verkeerd. Maar zoals ik lees schrijf hij van mijn win die op de desktop staat een iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@bigpapa dan neem je contact op met het bedrijf die de ISO heeft aangeboden. Sorry, maar ik kan er weinig chocola van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bigpapa schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:12:
Ik heb een gedownloade iso en die wil ik bootle maken op mijn usb stick.
De eerder genoemde proggie media creation tool gaat volgens mij van mijn win 10 een iso maken.
En dat wil ik niet.
Amders heb ik de verkeerde of ik doe het verkeerd. Maar zoals ik lees schrijf hij van mijn win die op de desktop staat een iso.
Wáár heb je die .ISO vandaan? Microsoft Windows 10 kan en mág je gewoon gratis downloaden vanaf de Microsoft site en als je een legitieme licentie hebt dan activeert de installatie zichzelf ook volledig "automatisch".

https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

edit:
Link even aangepast naar een werkende link naar de tool voor een 1809 installatie. ….. Nú weer terug naar m'n MacBook waarop die link niet werkt :> .

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 16-12-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
Denk dat er idd niet goed wordt gelezen door jullie.
Ik zal het wel op een andere manier proberen. Bedankt voor jullie reacties.
En Wimmel dan ga ik dat wel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bigpapa schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:20:
Ik zal het wel op een andere manier proberen. Bedankt voor jullie reacties.
En Wimmel dan ga ik dat wel doen.
Tussen welke regels moeten we hier door gaan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je zou het ook nog met Rufus kunnen proberen
https://mspoweruser.com/h...usb-drive-for-windows-10/

[ Voor 52% gewijzigd door Turdie op 16-12-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
@wimmel_1 Wat ik schreef is "ik heb al een iso bestand en die wil ik schrijven naar een usbstick".
Ik schreef niet dat ik een windows wilt downloaden. Dus dat is het verschil. En het proggie wat jullie voorschreven haalt een nieuwe windows 10 binnen. Dat wil ik dus niet.
Wil mijn eigen iso bestand bootle maken op de usb stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigpapa
Kijk dat zocht ik dus. Bedankt hij doet het. Top man. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
Verder kan (kon) je tot de Windows 10 1803 update van de ISO's een (bootable) USB stick maken zonder extra tools te downloaden (FAT32) en met de 1809 update is dat nog steeds mogelijk met een extra stap (gezien de install.wim daar iets groter is dan 4GB).

USB stick voorbereiden (let op dit kan met USB sticks tot en met 32GB bij >32GB kan diskpart in Windows 7 t/m 10 niet meer formatteren naar FAT32, tenzij je met de diskpart van Windows XP gaat lopen spelen):
diskpart
list disk
select disk #
clean
create partition primary
select partition 1
active
format fs=fat32 quick

# is het nummer van de disk die gelijk is aan de grote van de USB stick.

Mount de ISO door deze te openen met Explorer (verkenner).
Kopieer alle files van de ISO (die mounted is) naar de USB stick (laten we hiervoor K: nemen)
Selecteer "Skip" indien er een melding komt over een bestand die te groot is (komt bij ISO's van 1809 sowieso over install.wim).

Indien te grote install.wim (ik ga er hierbij vanuit dat de ISO nog steeds mounted is).
Ik ga hierbij uit dat K: de USB stick is en L: de ISO file die mounted is (verander deze naar de partitie letters die Windows bij jouw heeft gegeven aan deze).
dism /split-image /imagefile:L:\sources\install.wim /swmfile:K:\sources\install.swm /filesize:4096

Hiermee wordt de install.wim omgezet naar (indien nodig) meerdere install.swm files van elk (maximaal) 4GB waardoor ze op de (FAT32) USB stick passen. Het is mogelijk dat soms indien de install.wim niet past de install.swm wel past gezien deze iets minder ruimte inneemt dan de install.wim (waardoor het dus kan dat je maar met een enkele install.swm in de sources map op de USB stick eindigt).

En dan heb je een USB stick waarmee je Windows op zowel "legacy bios" als "UEFI" computers kan installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Starke op 17-12-2018 04:03 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

bigpapa schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:31:
@wimmel_1 Wat ik schreef is "ik heb al een iso bestand en die wil ik schrijven naar een usbstick".
Ik schreef niet dat ik een windows wilt downloaden. Dus dat is het verschil. En het proggie wat jullie voorschreven haalt een nieuwe windows 10 binnen. Dat wil ik dus niet.
Wil mijn eigen iso bestand bootle maken op de usb stick.
Hij heeft een "eigen" installatie versie gemaakt van Windows ;w _O-

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:18

nelizmastr

Goed wies kapot

bigpapa schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:20:
Denk dat je probeert om je Ali Ilegali ISO van the pirate bay bootable te maken omdat je te knieperig bent om twee tientjes voor een Windows key te betalen.

Komt in de buurt, of niet? ;)

I reject your reality and substitute my own

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik gebruik altijd de Windows ISO Downloader :) en dan schrijf ik het via Rufus naar een USB stick.

werkt perfect en altijd de laatste updates :)

Kan ook gebruikt worden voor verschillende Windows versies als ook voor Office installaties :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Welke Windows versie draai je op dit moment dan? Als dat Windows 10 is...gewoon de ISO dubbelklikken en alle files naar een USB stick slepen. Dat werkt hier al jaren goed ;-)
nelizmastr schreef op Thursday 20 December 2018 @ 10:11:
[...]

Denk dat je probeert om je Ali Ilegali ISO van the pirate bay bootable te maken omdat je te knieperig bent om twee tientjes voor een Windows key te betalen.

Komt in de buurt, of niet? ;)
Ook die versies van twee tientjes zijn toch nog steeds (in veel gevallen) een 'grijs gebied'...

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 20-12-2018 12:53 ]

Pagina: 1