Advies laptop rechtenstudent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fligh
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-10-2020
Hallo,

Volgend jaar ga ik rechtsgeleerdheid studeren. Daarom ben ik op zoek naar een passende laptop. Ik heb de volgende eisen:
- prijs: maximaal €1300
- schermgrootte: 13 of 14 inch (voor makkelijk en intensief gebruik en om regelmatig mee te nemen)
- accuduur: moet de hele dag mee kunnen (minimaal 8 uur)
- gewicht: zo licht mogelijk maar niet ten koste van de kwaliteit
- geen Acer (vanwege slechte ervaring)
- verlicht toetsenbord
- minimaal 2 USB-ingangen

Ik ben geen gamer, maar vind het wel leuk om af en toe video's te bewerken (op amateuristisch niveau).
Ik zou graag willen weten welke specificaties en laptop jullie mij aanraden en afraden. Welke schermgrootte is het fijnst voor studenten? Ik vind 15 inch te groot, maar 11 inch te klein. Daarnaast zou ik er meerdere jaren gebruik van willen maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14

Detmer

Professioneel prutser

Ben je nu op zoek naar een laptop of volgend jaar pas? Want het advies van nu is volgend jaar waarschijnlijk anders.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is volgend jaar 2 januari 2019 of is dat schooljaar 2019/2020 (dus per ergens in september)?

Wat @Detmer al zegt; ga een week of 2 voor aanvang van je studie kijken. Vaak nog studie-kortingen te vinden en vergeet ook niet dat wat nu 1300 kost, je over een half jaar misschien voor 900 kan vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fligh
@Detmer @MAX3400 Ik heb op dit moment ook al een nieuwe laptop nodig, maar omdat ik al weet wat ik wil gaan studeren lijkt het me handig om in een keer een goede laptop te kopen voor nu én voor het studeren (in schooljaar 2019/2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan hebben we alle filters in PW waar je je eisen / wensen kan invoeren. Verder hebben we ook de BBG's waar regelmatig laptops besproken zijn.

Bel / kijk morgen eens bij HP of Dell (en misschien Lenovo); zij hebben regelmatig kortingen voor studenten tot wel 25%. Helaas ben je dan wel verplicht om een inschrijving te overleggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fligh
Dank voor je reactie @MAX3400 . Ik heb de pw en bbg al geraadpleegd, maar ik vind daar zoveel opties, dat ik er niet wijzer uit wordt. Ik zou het graag horen als iemand ervaring heeft met een (rechten)studie en mij kan adviseren over een geschikte laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
Fligh schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:25:
Dank voor je reactie @MAX3400 . Ik heb de pw en bbg al geraadpleegd, maar ik vind daar zoveel opties, dat ik er niet wijzer uit wordt. Ik zou het graag horen als iemand ervaring heeft met een (rechten)studie en mij kan adviseren over een geschikte laptop
Voor je rechtenstudie zal je geen bijster bijzondere laptop nodig hebben. Je zal voornamelijk meerdere tabbladen open hebben staan in je browser, een aantal PDF bestanden, Word en dat is het wel.

Ga voor een thin&light laptop als je het gewicht erg belangrijk vindt. In de BBG kan je dan prima een laptop van, deze is dan wel weer 14 inch.

Zelf zou ik je juist 15 inch aan willen raden. Daarop kan je bijvoorbeeld een essay aan het tikken zijn en tegelijkertijd een artikel open hebben ernaast. Werkt erg fijn en een stuk sneller, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fligh
Bedankt voor je reactie @Panini . Toch vind ik een 15 inch laptop te groot om dagelijks mee te nemen in mijn tas en in de trein.
Pagina: 1