Paypal claim afgewezen op abonnement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrs01
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04-2021
In mei dit jaar nam ik een vps af bij een buitenlands hosting bedrijf. De kosten waren 13 euro per maand en deed de maandelijkse betaling via Paypal. Het hosting bedrijf gaf mij een link bij Paypal die ik moest goedkeuren voor de maandelijkse betaling. Ze schreven 13 euro van me paypal rekening af. Een maand later besloot ik de vps te upgraden. De maandelijkse kosten waren ipv 13 euro nu 16 euro. Wederom kreeg ik een link van het bedrijf dat ik moest goedkeuren.

Van de periode juni tm oktober werd er keurig netjes elke maand 16 euro van me paypal rekening afgehaald.

Op 16 oktober besloot ik de VPS op te zeggen. Een link aangeklikt in hun controlpanel en bevestiging per mail gehad dat de VPS was opgezegd. Op 2 november werd er ineens 16 euro van me Paypal rekening afgeschreven. Direct contact opgenomen met het hosting bedrijf. Die melde: "u had het abonnement bij Paypal stop moeten zetten".

Ik neem aan dat als ik een maandelijkse dienst afneem bij een bedrijf en ik zeg de dienst op bij dat bedrijf dat de automatische afschrijvingen via Paypal stoppen? Ik had immers een bevestiging gehad van de opzegging.

Contact gehad met Paypal. Die melden, meneer u had het abonnement bij ons stop moeten zetten. Dat vervolgens ook direct gedaan.

Op vrijdag 2 november wordt er in de avond nogmaals 16 euro van me Paypal rekening afgehaald en twee dagen later op zondag 4 november wordt er nog eens 13 euro van me Paypal rekening afgehaald door ditzelfde bedrijf.

In totaal dus 2x 16 euro en 1x 13 euro van me rekening af. Dit gebeurde allemaal in 1 weekend. Dat terwijl ik de dienst op 16 oktober had opgezegd. Op maandag Paypal gebeld. Ik kon voor de 3 transacties een geschil aanmaken. Dat gedaan. Alle gegevens meegestuurd ook van de opzegging, etc.

Paypal keurt doodleuk de 3 claims af. Weer gebeld met Paypal. Zij zeggen. U heeft 3 abonnementen in uw Paypal account met dit bedrijf. Deze had u zelf moeten stopzetten.

Ik zeg tegen de medewerker. Meneer, u heeft een abonnement bij de Donald Duck. U betaald maandelijks via Paypal. U zegt het abonnement op bij de Donald Duck. Zij bevestigen uw opzegging. Vervolgens trekken ze meerdere malen bedragen af van uw Paypal rekening. Vind u dat normaal? Hij was het wel met me eens maar kon niets veranderen aan de afwijzingingen van mijn claims.

Met Paypal kom ik niet verder. Ik heb inmiddels bij Mastercard een betwisting gedaan van de Paypal transacties.

Zijn er hier mensen die problemen hebben gehad met Paypal en abonnementen? Daarnaast mijn vraag of het allemaal wel rechtsgeldig is? Een bedrijf dat toegang heeft tot mijn Paypal rekening kan schijnbaar gewoon 3x geld van mijn rekening afhalen en Paypal stelt mij ook nog in het ongelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door mrs01 op 16-12-2018 17:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan zijn dat het maandelijks opzeggen is, dat zie ik niet terug in TS. (opzegtermijn)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrs01
Copy/paste uit de bevestigingsmail: "The service will be cancelled at the end of your current billing period on 04.11.2018." Betaalde elke maand vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daadwerkelijk teveel betaalde kosten kun je terugvorderen. (verder zou ik nooit een CC aan PP koppelen)
Betaal of via CC of via PP tegoed (dit kun je zelf oa via iDeal opwaarderen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:56
De verkoper heeft de optie om aan zijn kant het abonnement van jou op PayPal stop te zetten. Het is dus onzin dat het hostingbedrijf aangeeft dat jij dat had moeten doen. Je hebt Mastercard al ingeschakeld om de transacties te betwisten, dus dat komt vast wel goed. Volgende keer ervoor zorgen dat je het zelf ook stopt in PayPal, zodat je dit soort situaties niet weer krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door MelvinW op 16-12-2018 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 22:43
MelvinW schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:48:
De verkoper heeft de optie om aan zijn kant het abonnement van jou op PayPal stop te zetten. Het is dus onzin dat het hostingbedrijf aangeeft dat jij dat had moeten doen. Je hebt Mastercard al ingeschakeld om de transacties te betwisten, dus dat komt vast wel goed. Volgende keer ervoor zorgen dat je het zelf ook stopt in PayPal, zodat je dit soort situaties niet weer krijgt.
Nee, dat komt zo niet goed. Dan klopt Paypal alsnog bij je aan om die kosten alsnog te innen.

Je moet dit met de hostingpartij regelen. Desnoods (=zij zullen het zo moeten regelen...) storten zij het verschil of het teveel betaalde gewoon terug. Makkelijker kunnen we het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik ben het niet helemaal met je eens, @mrs01 Mogelijk dat je de provider niet wil noemen maar ik ken dit soort constructies ook wel en (helaas voor jou) hebben de provider en PayPal beiden gelijk. De situatie is ongeveer als volgt:

- je neemt een abo bij de provider; hiervoor maak je een automatische incasso aan op PayPal
- ongeacht de dienst die je wel/niet bij provider afneemt, je incasso blijft bestaan
- provider kan meer dan 1 dienst aanbieden; kijkt alleen of incasso dekkend is voor de afgenomen dienst

Op het moment dat je 0 diensten meer wil afnemen bij de provider, vink je dat aan op hun control panel. Maar tegelijkertijd is de incasso nog aktief en dekkend voor de diensten die jij afneemt (namelijk geen, en tegen nultarief). Je moet dus je incasso bij PayPal inderdaad zelf stopzetten.

Voor zover ik weet (maar geen actuele info); de bevestigingsmail van de eerste incasso alsmede de verhoging van het maandbedrag, zou in de kleine letters ergens moeten bevatten dat het een automatisch verhaal is ongeacht de diensten die je afneemt en/of de dekking van je incasso.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
eric.1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:51:
[...]

Nee, dat komt zo niet goed. Dan klopt Paypal alsnog bij je aan om die kosten alsnog te innen.

Je moet dit met de hostingpartij regelen. Desnoods storten zij het verschil of het teveel betaalde gewoon terug. Makkelijker kunnen we het niet maken.
Bij een CreditCard chargeback is dat niet het geval. De verkoper wordt hier van op de hoogte gesteld en moet bewijs aanleveren dat de gekochte producten of services geleverd zijn. Ik heb er genoeg ervaring mee als verkoper. Je krijgt dan dit bericht:
One of your buyers opened a case for this transaction. This means that the buyer has asked their financial institution to reverse the money for this transaction.

We want to help you, and are disputing this case with your buyer's financial institution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrs01
@MAX3400 Ja, maar het verklaard nog steeds niet het volgende. Ik nam maanden lang een dienst af en betaalde 16 euro per maand. Ik zeg de dienst op. Vervolgens halen zij 2x 16 euro en 1x 13 euro van me rekening af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mrs01 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:00:
@MAX3400 Ja, maar het verklaard nog steeds niet het volgende. Ik nam maanden lang een dienst af en betaalde 16 euro per maand. Ik zeg de dienst op. Vervolgens halen zij 2x 16 euro en 1x 13 euro van me rekening af.
Of ik verwoord het niet goed of je leest niet goed.

Simpeler gezegd: klant zijn kost je de incasso. Diensten aanvinken (zoals een VPS), dan gaat de teller pas lopen en kijken ze of er wel genoeg in de incasso zit.

Dit kan & mag; je hebt, met enige nuance, 3x de kleine letters van de incasso gelezen kunnen hebben.

/edit: de mail van PayPal
----------------------------------------------------------------
Notification Preferences

Right now, we don't send you an email every time you make a payment for this subscription. To change your Notifications preferences, log in to your PayPal account, go to your Profile, and click Account settings.

Cancelling Your Subscription

If you would like to cancel this subscription, log in to your PayPal account and go to the "History" subtab of the "My Account" tab. Choose "Subscriptions" from the pull-down "Show" menu and press the "Submit" button. Choose this subscription, and click on its "Details" link. You will be taken to a Transaction Details page from which you may cancel your subscription. Cancelling your subscription will immediately stop all future scheduled payments for this subscription.

[ Voor 45% gewijzigd door MAX3400 op 16-12-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:53:
Ik ben het niet helemaal met je eens, @mrs01 Mogelijk dat je de provider niet wil noemen maar ik ken dit soort constructies ook wel en (helaas voor jou) hebben de provider en PayPal beiden gelijk. De situatie is ongeveer als volgt:

- je neemt een abo bij de provider; hiervoor maak je een automatische incasso aan op PayPal
- ongeacht de dienst die je wel/niet bij provider afneemt, je incasso blijft bestaan
- provider kan meer dan 1 dienst aanbieden; kijkt alleen of incasso dekkend is voor de afgenomen dienst

Op het moment dat je 0 diensten meer wil afnemen bij de provider, vink je dat aan op hun control panel. Maar tegelijkertijd is de incasso nog aktief en dekkend voor de diensten die jij afneemt (namelijk geen, en tegen nultarief). Je moet dus je incasso bij PayPal inderdaad zelf stopzetten.

Voor zover ik weet (maar geen actuele info); de bevestigingsmail van de eerste incasso alsmede de verhoging van het maandbedrag, zou in de kleine letters ergens moeten bevatten dat het een automatisch verhaal is ongeacht de diensten die je afneemt en/of de dekking van je incasso.
De verkoper had het abonnement van TS ook gewoon kunnen annuleren toen TS de opzegging doorgaf. Dat is niet meer dan normaal en daarvoor heeft PayPal ook een Recurring Payments API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En niet elke verkoper doet dat inderdaad... Daarom zeg ik dus ook; topicstarter heeft minstens 3x de melding gekregen dat een subscription aktief was op PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 14:26
Het is kennelijk zoals andere hostingpartijen ook wel doen een tegoed welke maandelijks via Paypal geïncasseerd wordt. Product stopzetten =/= incasso stopzetten. Het wordt dan alleen niet van tegoed afgehaald. Je teveel betaalde tegoed bestaat dus nog bij de hoster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrs01
MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:06:
[...]

En niet elke verkoper doet dat inderdaad... Daarom zeg ik dus ook; topicstarter heeft minstens 3x de melding gekregen dat een subscription aktief was op PayPal.
Ik heb geen melding gezien in me Paypal. Ik heb gewoon ten goede trouw gehandeld. Betaalde eerst 13 euro. Toen geupgrade en zeiden ze. Je gaat nu 16 euro betalen . Dan verwacht je gewoon dat je van 13 16 gaat betalen. Dat ging ook maanden zo. Je zegt op en ze halen drie weken later drie keer een bedrag van je rekening af.

Voor die 2x 16 euro en 1x 13 euro is geen dienst verleend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Wil het hostingbedrijf het bedrag niet terugbetalen? Waar zit dat bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrs01
GlowMouse schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:20:
Wil het hostingbedrijf het bedrag niet terugbetalen? Waar zit dat bedrijf?
Ik heb meerdere malen contact met hun gehad. Ze zitten in de VS en houden hun poot stijf en zeggen. U had het abonnement bij Paypal stop moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mrs01 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:18:
[...]

Ik heb geen melding gezien in me Paypal.
Zoek je eerste mail er maar eens bij toen je de dienst afnam. Wat ik hier quotte, staat in die mail.
Voor die 2x 16 euro en 1x 13 euro is geen dienst verleend.
Ik zal het wel niet goed uitleggen; die VPS is de dienst niet; het feit dat je klant bent (en mogelijk een VPS opstart) is de dienst. Ik heb ondertussen wel door dat je je voor $45 genaaid voelt maar ik ben een beetje bang dat je eenvoudigweg niet begrijpt waarvoor je een subscription hebt afgesloten.

Even een domme vergelijking: je betaalt $13 per maand voor een sportschool. Boeit hun het nou dat je wel/niet komt binnenwandelen en aan de gewichten hangt. Die $13 is dus standaard fee. Als ze nieuwere apparatuur plaatsen en nu $16 willen, en je komt nog steeds niet, betaal je nog steeds $16.

Die VPS kost namelijk helemaal geen $13 of $16 per maand; ik durf te wedden dat het gros van de kosten in personeel & afschrijving zit. En daar subscribe je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
mrs01 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:37:
[...]

Ik heb meerdere malen contact met hun gehad. Ze zitten in de VS en houden hun poot stijf en zeggen. U had het abonnement bij Paypal stop moeten zetten.
Richt het bedrijf zich toevallig specifiek op Nederlandse klanten, bijvoorbeeld door een Nederlandstalige website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-06 09:38
Wacht eens even: die betaling was dus geen automatische incasso, maar een automatische betaling, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

zetje01 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:00:
Wacht eens even: die betaling was dus geen automatische incasso, maar een automatische betaling, als ik het goed begrijp.
Ja, ligt er net aan hoe je het formuleert; het is een goedkeuring door PayPal-account om elke x dagen bedrag y proaktief over te maken naar leverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:02:
[...]

Ja, ligt er net aan hoe je het formuleert; het is een goedkeuring door PayPal-account om elke x dagen bedrag y proaktief over te maken naar leverancier.
Dat dus in tegenstelling tot een autom. incasso: daarmee geef je een bedrijf het recht om maandelijks geld van jouw rekening te halen.

Wat Topicstarter dus gedaan heeft zijn onverschuldigde betalingen.
Geen bank gaat je daar bij helpen.
Je moet dan bij het bedrijf zijn, of uiteindelijk bij de rechter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:47:
[...]

Zoek je eerste mail er maar eens bij toen je de dienst afnam. Wat ik hier quotte, staat in die mail.

[...]

Ik zal het wel niet goed uitleggen; die VPS is de dienst niet; het feit dat je klant bent (en mogelijk een VPS opstart) is de dienst. Ik heb ondertussen wel door dat je je voor $45 genaaid voelt maar ik ben een beetje bang dat je eenvoudigweg niet begrijpt waarvoor je een subscription hebt afgesloten.

Even een domme vergelijking: je betaalt $13 per maand voor een sportschool. Boeit hun het nou dat je wel/niet komt binnenwandelen en aan de gewichten hangt. Die $13 is dus standaard fee. Als ze nieuwere apparatuur plaatsen en nu $16 willen, en je komt nog steeds niet, betaal je nog steeds $16.

Die VPS kost namelijk helemaal geen $13 of $16 per maand; ik durf te wedden dat het gros van de kosten in personeel & afschrijving zit. En daar subscribe je op.
Een subscribe op personeel en afschrijving? Wat een raar verhaal. TS neemt een dienst af en gaat in het kader van die dienst betalen. Hij verschaft zich niet het recht om diensten af te nemen bij een bepaald bedrijf.

Dat verschilt overigens niet van de sportschool, je betaalt een bedrag om van bepaalde diensten gebruik te maken gedurende een bepaalde periode. Het lijkt een beetje alsof je het probeert te vergelijken met een soort shoptegoed.

Allemaal leuk en aardig, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat als je in het kader van dienst A een automatische betaling via PayPal instelt die inbegrepen zit in het betalingsproces bij de verkopende partij, dat deze ook automatisch wordt opgezegd wanneer je dienst A weer opzegt. Daar is ook een API voor zoals al eerder aangedragen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Hoe je het ook went of keert, het blijft vreemd dat die af-/overschrijving van €13 opeens terugkomt nadat het maanden gewoon goed was gegaan. Dat het bedrijf vervolgens 'eigen schuld dikke bult' zegt is nou ook niet echt wat je noemt klant vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb niet alles gelezen maar zou het kunnen dat jij automatische overschrijving hebt gedaan? Dan is het geen incasso maar een vrijwillige overboeking van jou?

Paypal kan daar inderdaad niets mee doen, ligt aan de voorwaarden.

Let wel het bedrag is onverschuldigd betaald indien jij hebt opgezegd bij de hosting partij en hostingpartij hoort jou terug te betalen indien het maandelijks opzegbaar was en jij correct hebt opgezegd.

Mastercard zou je wellicht toch willen helpen want ze zijn kopersvriendelijk. Ik kende deze truc nog niet! Goed om op te letten.

Geen automatische overschrijvingen doen dus want zo kan je bescherming als koper kwijtraken. Ik ga het eens opzoeken hoe dit zit.

[ Voor 62% gewijzigd door LucyLG op 17-12-2018 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
@LucyLG als je met "normale" bedrijven handelt dan zeggen zij de overmaking gewoon voor je op. Zowel Nintendo(nintendo online). Als Sony's PS plus en ESO sub werden netjes door hun weer opgezegt. En nooit gezeur mee gehad. Het feit dat het bedrijf het niet wil terug storten geeft al aan met wat voor bedrijf je temaken hebt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 09:29
MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:47:
[...]

[...]

En zo kan je alles recht lullen wat krom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Het staat al wel duidelijk omschreven, maar als ik het samenvat:

Jij hebt een overeenkomst met Paypal, die Paypal toestemming geeft om geld over te maken naar de hostingpartij. Zij weten niet waarvoor je dat doet, dat interesseert ze ook niet. Ze maken geld over aan de hostingpartij als die erom vraagt, en halen het vervolgens van jouw creditcard of bankrekening om jouw schuld aan Paypal te voldoen. Wil je dat niet meer, dan zet je dat stop bij Paypal. Het enige dat Paypal dan nog van je rekening mag halen, is geld dat zij al hebben overgemaakt aan de hostingpartij. Als er geld van je rekening is gehaald nadat je je overeenkomst bij Paypal hebt opgezegd, is dat waarschijnlijk van transacties die al zijn gedaan (dus al zijn betaald door Paypal aan de hostingpartij, maar nog niet van jouw rekening waren gehaald). Gaat het om een charge van ná het moment dat jij hebt opgezegd, dan kun je daar Paypal op aanspreken.

- Daarnaast heb je een overeenkomst bij de hostingpartij, om diensten af te nemen tegen een bepaald tarief. Daar is het eigenlijk simpel: voor elke betaling die je doet, krijg je een factuur. Aan de hand van die facturen kun je én zien waar het bedrag voor is, én de datum/periode waarop de factuur betrekking heeft. Als je je overeenkomst met de hostingpartij opzegt, heb je (na de eventuele opzegtermijn) geen overeenkomst meer. Dus, check je facturen en controleer of de bedragen die ze incasseren via Paypal terecht zijn. Zo niet, dan moet je helaas wel bij de hostingpartij zijn. Paypal voldoet namelijk keurig aan zijn verplichting, jij hebt ze toestemming gegeven om geld te incasseren als de andere partij daarom vraagt. Je kan denk ik wel een klacht indienen als de hostingpartij misbruik heeft gemaakt van dat recht, maar ik verwacht niet dat dat betekent dat Paypal je gaat helpen het eventueel onterecht geincasseerde geld terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 16:32
Je kunt op deze pagina lezen hoe je deze betalingen kunt stoppen. Als je je toestemming intrekt kunnen ze geen kosten meer afschrijven. Altijd goed om die lijst af en toe door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Uiteindelijk werkt Paypal dus gewoon anders dan je gewend bent met een automatische incasso zoals bij een normale bankrekening.
Dus gewoon stopzetten bij Paypal en het geld terug vragen bij het hosting bedrijf.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Ok, het is duidelijk dat TS de automatische overboeking via Paypal zelf had moeten stop zetten. Maar wat verklaart dan het feit dat er ineens in 1 maand 3x een bedrag wordt overgemaakt ipv 1x? Als het inderdaad een automatische maandelijkse overboeking is, dan is paypal dus zelf ineens 3x iets gaan overmaken. Of is het dan toch een automatische incasso? En waar komt na maanden die 13 euro dan ineens weer vandaan. Als die was blijven lopen, dan had TS toch al die maanden dubbel moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
Je geeft aan dat je nu een betwisting hebt gedaan bij je creditcard maatschappij.
Het is een mooie stok achter de deur voor het geval Paypal niet mee wil werken, is het wel zo indien je gelijk krijgt waarschijnlijk je Paypal account bevroren wordt en je Paypal niet meer mag gebruiken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

Mx. Alba

hen/die/zij

Als het geen incasso is, maar een automatische periodieke betaling die je op PayPal hebt aangemaakt, dan heeft dat bedrijf wat één ding betreft wel gelijk: je had die betalingen zelf moeten stopzetten bij PayPal.

Dat ontslaat hun echter nog niet van hun plicht om de onverschuldige betalingen (eventueel minus redelijke administratiekosten) aan jou terug te betalen. Maar ja, doen ze dat niet, dan heb je niet veel poten om op te staan als het om een Amerikaans bedrijf gaat.

Wat dat betreft denk ik dat de weg via de creditcardmaatschappij wellicht de juiste is. Om dat terughalen van je geld door de creditcardmaatschappij weer ongedaan te maken zullen ze moeten bewijzen dat de diensten waarvoor betaald is daadwerkelijk geleverd zijn - en dat kunnen ze niet omdat je geen diensten hebt afgenomen. Jammer dat het zo moet, maar mijn zegen heb je. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrs01
LucyLG schreef op maandag 17 december 2018 @ 00:55:
Ik heb niet alles gelezen maar zou het kunnen dat jij automatische overschrijving hebt gedaan? Dan is het geen incasso maar een vrijwillige overboeking van jou?

Paypal kan daar inderdaad niets mee doen, ligt aan de voorwaarden.

Let wel het bedrag is onverschuldigd betaald indien jij hebt opgezegd bij de hosting partij en hostingpartij hoort jou terug te betalen indien het maandelijks opzegbaar was en jij correct hebt opgezegd.

Mastercard zou je wellicht toch willen helpen want ze zijn kopersvriendelijk. Ik kende deze truc nog niet! Goed om op te letten.

Geen automatische overschrijvingen doen dus want zo kan je bescherming als koper kwijtraken. Ik ga het eens opzoeken hoe dit zit.
Ik heb zelf niet zoveel verstand van Paypal. Na dit hele gedoe uiteraard meer.

Ik dacht dat ik opdracht gaf voor een soort van automatische incasso op mijn Paypal rekening. Dus ik betaalde eerst 13 euro en ging er 13 euro van me Paypal rekening af. Een maand later geupgrade en ging er maandelijks 16 euro van me rekening af. Nadat ik op had gezegd (en elke maand vooruit had betaald voor elke maand) schreef het bedrijf 3 weken later nog 3x geld van me paypal rekening af.

Het hosting bedrijf blijft volhouden. Die zeggen dan had Paypal stop moeten zetten. Paypal zegt hetzelfde. Ik zie de hele situatie als een soort onterechte incasso van mijn Paypal rekening. De dienst opgezegd en toch geld van me paypal rekening af.

Ik neem aan dat het hosting bedrijf iets via de paypal api stuurt om het geld van Paypal over te maken naar hun rekening. Omdat ik akkoord heb gegeven voor die maandelijkse transactie. Ik betaalde eerst 13, die ging eraf. Na upgrade ging er 16 van me rekening af. Neem aan dat zoiets geautomatiseerd gaat.

Met Mastercard komt het wel goed denk ik. Ik heb ze vanmorgen nog even gebeld. Zij zeggen dat als ik met het bewijs kom dat ik heb opgezegd (wat ik heb) zij het bedrag aan mij terug geven.

Ik heb inmiddels veel geleerd van deze hele situatie. Automatische abonnementen zal ik niet meer via Paypal doen. Ben ook teleurgesteld in Paypal en hun zogenaamde "kopersbescherming". Het hosting bedrijf zit bij Paypal. Zij halen onterecht geld van mijn rekening (zie mijn eerder verhaal) en paypal
wijst de claim af. Paypal had toch ook kunnen zeggen tegen dat bedrijf. "Hallo, jullie hebben geld gehaald van onze klant zijn rekening terwijl hij heeft opgezegd en die afschrijving is niet juist. Wij halen dat geld weer terug.".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 08:58
MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:06:
[...]

een fatsoenlijke hoster zelf. Daarnaast als hij eerst bij PayPal stopzegt zou PayPal weer als goedkeuring moeten vragen aan de hoster.Maar als er al een bevestiging was betreft de annulering dan waarom moet je dan zelf als klant zelf achter de annulering gaan bij PayPal lekkere service dan.

Het is dan ook belangrijk om dit soort hosters te noemen zodat we weten met wie we te maken hebben ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
mrs01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:46:
[...]

Met Mastercard komt het wel goed denk ik. Ik heb ze vanmorgen nog even gebeld. Zij zeggen dat als ik met het bewijs kom dat ik heb opgezegd (wat ik heb) zij het bedrag aan mij terug geven.

Ik heb inmiddels veel geleerd van deze hele situatie. Automatische abonnementen zal ik niet meer via Paypal doen.
Je zult helemaal niks meer via Paypal doen, want Paypal zal jou niet meer als klant willen. Daarnaast kan Paypal een incassoprocedure starten, waarbij ik ze kansrijk acht. Paypal biedt jou geen bescherming bij het afnemen van een dienst en heeft conform de voorwaarden een betaling verwerkt.

Je moet bij het bedrijf zijn, vandaar de vraag:
GlowMouse schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:49:
[...]

Richt het bedrijf zich toevallig specifiek op Nederlandse klanten, bijvoorbeeld door een Nederlandstalige website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrs01
@GlowMouse
mrs01 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:37:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Dat was het antwoord op mijn eerste post, niet op de post die ik net quotte. Een Amerikaans bedrijf kan best een meertalige website hebben. DM anders de naam van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 10-06 14:26
Het teveel betaalde, is dat nu niet een prepaid tegoed in je account? Je betaalt toch niet om klant te zijn of wel? Pas als je een actief product afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrs01
pennywiser schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:12:
Het teveel betaalde, is dat nu niet een prepaid tegoed in je account? Je betaalt toch niet om klant te zijn of wel? Pas als je een actief product afneemt.
Nee, er is geen prepaid tegoed. Je geeft een bedrijf toestemming om maandelijks geld van je rekening af te laten halen. Het hosting bedrijf heeft geen online portemonnee. Die schreven maandelijks af en kreeg daar een factuur die ik downloaden in hun beheer paneel. Daar gaat het ook allemaal om. Ik heb dus toestemming gegeven op Paypal om het hosting bedrijf maandelijks geld van me Paypal rekening af te halen. Dat bedrijf heeft daar misbruik van gemaakt door na opzegging meerdere malen geld van mijn rekening af te halen zonder dat er een dienst geleverd is. Want deze was al opgezegd. Ik betaalde elke maand vooruit.

Dat geld wil ik terug. Bedrijf wil het niet terug geven. Die zeggen dat ik dan eerst via Paypal me toestemming had moeten intrekken. Paypal wil het geld ook niet terug geven. Die zeggen precies hetzelfde wat de hoster zegt. Met de hoster kom ik niet verder. Paypal ook niet. Die hebben de 3 claims afgwezen zelfs dat ik met bewijs kom van opzegging.

[ Voor 0% gewijzigd door mrs01 op 17-12-2018 15:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 13:58
mrs01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:23:
[...]

Nee, er is geen prepaid tegoed. Je geeft een bedrijf toestemming om maandelijks geld van je rekening af te laten halen. H|et hosting bedrijf heeft geen online portemonnee. Die schreven maandelijks af en kreeg daar een factuur die ik downloaden in hun beheer paneel. Daar gaat het ook allemaal om. Ik heb dus toestemming geven op Paypal om het hosting bedrijf maandelijks geld van me Paypal rekening af te halen. Dat bedrijf heeft daar misbruik van gemaakt door na opzegging meerdere malen geld van mijn rekening af te halen zonder dat er een dienst geleverd is. Want deze was al opgezegd. Ik betaalde elke maand vooruit.

Dat geld wil ik terug. Bedrijf wil het niet terug geven. Die zeggen dat ik dan eerst via Paypal me toestemming had moeten intrekken. Paypal wil het geld ook niet terug geven. Die zeggen precies hetzelfde wat de hoster zegt. Met de hoster kom ik verder niets. Paypal ook niet. Die hebben de 3 claims afgwezen zelfs dat ik met bewijs kom van opzegging.
Nee, hebt bedrijf heeft jou een link gestuurd, om via PayPal een maandelijkse "bankoverschrijving" naar hun rekening te doen. (Dus je geeft geen machtiging om van je rekening af te halen, maar schrijft over).

Dat betekend dus dat, wanneer je je product bij de dienstafnemer stopzet, ze geen machtiging kunnen intrekken. Je moet dan zelf die maandelijkse overschrijving stopzetten.

Uiteraard wel lullig dat je door die verwarring voor 50 dollar het schip in gaat. Ik ga er overigens dan ook vanuit dat je bij PayPal moet zijn voor het stopzetten van die overschrijving, maar dat het bedrijf waar je de VPS afnam, dat geld wel terug moet schrijven naar jou PayPal.

Kan natuurlijk ook zijn dat PayPal een aantal keren heeft "voorgeschoten" en daarom bij het stopzetten van die overschrijving nog driemaal heeft afgeschreven?

Mogelijk handig om eerst even alle facturen + alle afschrijvingen naast elkaar te leggen? Dan kun je alles naast elkaar leggen, en gewoon "dom" en mail sturen naar hun factuurservice? Dat lijkt mij in deze denk ik de meest logische weg.

Veel succes in ieder geval!

EDIT:

Met "dom" bedoel ik niet teveel uitleg geven over WAAROM er teveel is afgeschreven, alleen constateren dat het zo is, facturen + afschrijvingen meesturen, en vriendelijk verzoeken verschil terug te storten.

[ Voor 4% gewijzigd door ExtendedCaesar op 17-12-2018 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
mrs01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:46:
[...]

Ik heb zelf niet zoveel verstand van Paypal. Na dit hele gedoe uiteraard meer.

Ik dacht dat ik opdracht gaf voor een soort van automatische incasso op mijn Paypal rekening. Dus ik betaalde eerst 13 euro en ging er 13 euro van me Paypal rekening af. Een maand later geupgrade en ging er maandelijks 16 euro van me rekening af. Nadat ik op had gezegd (en elke maand vooruit had betaald voor elke maand) schreef het bedrijf 3 weken later nog 3x geld van me paypal rekening af.

Het hosting bedrijf blijft volhouden. Die zeggen dan had Paypal stop moeten zetten. Paypal zegt hetzelfde. Ik zie de hele situatie als een soort onterechte incasso van mijn Paypal rekening. De dienst opgezegd en toch geld van me paypal rekening af.

Ik neem aan dat het hosting bedrijf iets via de paypal api stuurt om het geld van Paypal over te maken naar hun rekening. Omdat ik akkoord heb gegeven voor die maandelijkse transactie. Ik betaalde eerst 13, die ging eraf. Na upgrade ging er 16 van me rekening af. Neem aan dat zoiets geautomatiseerd gaat.

Ik heb inmiddels veel geleerd van deze hele situatie. Automatische abonnementen zal ik niet meer via Paypal doen. Ben ook teleurgesteld in Paypal en hun zogenaamde "kopersbescherming". Het hosting bedrijf zit bij Paypal. Zij halen onterecht geld van mijn rekening (zie mijn eerder verhaal) en paypal
wijst de claim af. Paypal had toch ook kunnen zeggen tegen dat bedrijf. "Hallo, jullie hebben geld gehaald van onze klant zijn rekening terwijl hij heeft opgezegd en die afschrijving is niet juist. Wij halen dat geld weer terug.".
Als het geen automatische incasso is maar een door jouzelf ingestelde automatische maandelijkse betaling, hoe kan er dan 3x zijn afgeschreven binnen 1 maand? Heb jij die opdracht dan gegeven? Nee toch? Dan is het toch wel degelijk een incasso?

Of mis ik nu iets??????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
ExtendedCaesar schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:28:
[...]

Dat betekend dus dat, wanneer je je product bij de dienstafnemer stopzet, ze geen machtiging kunnen intrekken. Je moet dan zelf die maandelijkse overschrijving stopzetten.
Dat kan wél. Heb het als verkoper ook wel eens moeten doen, wel zo netjes. De hostingpartij kan bij Selling Tools op PayPal.com alle machtigingen bekijken en ook stopzetten. TS heeft geen fout gemaakt, de hostingpartij heeft zijn zaken gewoon niet op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
MelvinW schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:42:
[...]

Dat kan wél. Heb het als verkoper ook wel eens moeten doen, wel zo netjes. De hostingpartij kan bij Selling Tools op PayPal.com alle machtigingen bekijken en ook stopzetten. TS heeft geen fout gemaakt, de hostingpartij heeft zijn zaken gewoon niet op orde.
Nee, hebt bedrijf heeft jou een link gestuurd, om via PayPal een maandelijkse "bankoverschrijving" naar hun rekening te doen. (Dus je geeft geen machtiging om van je rekening af te halen, maar schrijft over).

……

MACHTIGING = Geeft bedrijf toestemming geld van je rekening af te halen
OVERSCHIJVING = Je maakt het zelf over naar tegenrekening.

Het gaat hier om een overschrijving, geen machtiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
ExtendedCaesar schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:48:
[...]

……

Je kunt als verkoper alleen een billing plan opzetten. Dat is door de seller gewoon te beheren: https://developer.paypal....ide/manage_subscriptions/

Het systeem dat jij omschrijft, waarbij ik een link naar een koper kan sturen en dat er automatisch een bedrag wordt overgemaakt zonder dat ik dit als verkoper kan beheren ken ik niet. Heb je een link van PayPal die dit uitlegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

……

Terminologie klopt inderdaad zoals je zegt, ik zou TS ook aanraden om deze termen te gaan gebruiken.

Dan blijft nog de vraag over of de hostingpartij zich op NL richt. In de VS schat ik dat je wettelijk weinig kans hebt, via de CC maatschappij waarschijnlijk meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:20
@mrs01 die 2de keer 16 euro en 13 euro daarna. Weet PayPal waar die vandaan komen? Dat je je overshrijving niet had stop gezet kan je denk ik nog wel mee leven. En zijn ook te verklaren.(of ze terecht zijn is een 2de). Dan dan blijven de overige 2 bedragen nog steeds over. Waar ik en andere geen verklaring voor kunnen vinden

Kan jij iets meer duidelijkheid over schepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
MelvinW schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:01:
[...]

Je kunt als verkoper alleen een billing plan opzetten. Dat is door de seller gewoon te beheren: https://developer.paypal....ide/manage_subscriptions/

Het systeem dat jij omschrijft, waarbij ik een link naar een koper kan sturen en dat er automatisch een bedrag wordt overgemaakt zonder dat ik dit als verkoper kan beheren ken ik niet. Heb je een link van PayPal die dit uitlegt?
PayPal maakt zelf een onderscheid:

Maandelijkse incasso's

Automatische overschrijving

Betalen in termijnen

Als we wat dieper kijken:
https://developer.paypal....#recurring-payments-terms

Daar geeft PayPal aan wat je aan een automatische betaling kunt aanpassen:
  • Subscriber name or address
  • Past due or outstanding amount
  • Whether to bill the outstanding amount with the next billing cycle
  • Maximum number of failed payments allowed
  • Profile description and reference
  • Number of additional billing cycles
  • Billing amount, tax amount, or shipping amount
Let op, volgens bovenstaande informatie biedt PayPal geen mogelijkheid om die overschrijving dus stop te zetten. Je kunt het bedrag wel verhogen/verlegen, maar slechts met max 20% iedere 180 dagen, en je hebt ook toestemming van de gebruiker nodig. Klink erg als de e-mail waar OP het in eerste post over had (waarin hij de overschrijving heeft bevestigd).

Als we gaan kijken naar een Monthly Supscription:

https://developer.paypal....de/manage_subscriptions/#

Die kan wel stopgezet worden:

Click an action button or link:
  • Cancel
  • Suspend
  • Reactivate
  • Change
Dat is hoe ik ook tegen deze case aankijk. Kan er naast zitten, natuurlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door ExtendedCaesar op 17-12-2018 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
GlowMouse schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:33:
[...]

Je zult helemaal niks meer via Paypal doen, want Paypal zal jou niet meer als klant willen. Daarnaast kan Paypal een incassoprocedure starten, waarbij ik ze kansrijk acht. Paypal biedt jou geen bescherming bij het afnemen van een dienst en heeft conform de voorwaarden een betaling verwerkt.

Je moet bij het bedrijf zijn, vandaar de vraag:

[...]
Paypal is alleen maar de service die het geld doorschuift. Ze kunnen het terughalen denk ik hoor, maar inderdaad heb je zelf overgemaakt. Glowmouse, Je bedoelt toch geen incassoprocedure tegen het bedrijf? Dat gaan ze ook niet doen hoor, ze zijn geen incassobureau ;-)

Toekomst Paypal jouw niet meer als klant, denk dat die soep niet zo heet gegeten wordt, je bent vast niet de enige met hetzelfde issue...Paypal heeft een aparte afdeling die heet "gezeik". waarschijnlijk 100 mensen mee bezig hele dag.

Ga maar naar Mastercard, daar is namelijk wel een automatische incasso gedaan (en geen opdracht van jou, maar van paypal). En zo trek jij toch aan het langste eind vermoed ik en krijg je die paar tientjes terug (ja hoop gedoe voor 50 piek)

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
LucyLG schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:24:
[...]

Paypal is alleen maar de service die het geld doorschuift. Ze kunnen het terughalen denk ik hoor, maar inderdaad heb je zelf overgemaakt. Glowmouse, Je bedoelt toch geen incassoprocedure tegen het bedrijf? Dat gaan ze ook niet doen hoor, ze zijn geen incassobureau ;-)
Ik doel op een incassotraject van Paypal om geld bij mrs01 te halen als mrs01 zijn geld via Mastercard terughaalt. Paypal heeft recht op dat geld. Geld terughalen via Mastercard kan de problemen aanzienlijk verergeren.

[ Voor 8% gewijzigd door GlowMouse op 17-12-2018 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
ExtendedCaesar schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:21:
[...]

PayPal maakt zelf een onderscheid:

Maandelijkse incasso's

Automatische overschrijving

Betalen in termijnen

Als we wat dieper kijken:
https://developer.paypal....#recurring-payments-terms

Daar geeft PayPal aan wat je aan een automatische betaling kunt aanpassen:
  • Subscriber name or address
  • Past due or outstanding amount
  • Whether to bill the outstanding amount with the next billing cycle
  • Maximum number of failed payments allowed
  • Profile description and reference
  • Number of additional billing cycles
  • Billing amount, tax amount, or shipping amount
Let op, volgens bovenstaande informatie biedt PayPal geen mogelijkheid om die overschrijving dus stop te zetten. Je kunt het bedrag wel verhogen/verlegen, maar slechts met max 20% iedere 180 dagen, en je hebt ook toestemming van de gebruiker nodig. Klink erg als de e-mail waar OP het in eerste post over had (waarin hij de overschrijving heeft bevestigd).

Als we gaan kijken naar een Monthly Supscription:

https://developer.paypal....de/manage_subscriptions/#

Die kan wel stopgezet worden:

Click an action button or link:
  • Cancel
  • Suspend
  • Reactivate
  • Change
Dat is hoe ik ook tegen deze case aankijk. Kan er naast zitten, natuurlijk :)
De gegevens die jij aangeeft kun je aanpassen met de UpdateRecurringPaymentsProfile API. Voor het annuleren kun je de ManageRecurringPaymentsProfileStatus API gebruiken. Ik zie nergens staan dat zo'n profiel niet geannuleerd kan worden. Sterker nog, er staat zelfs duidelijk dat het wél kan:
You can suspend or cancel a profile by using the ManageRecurringPaymentsProfileStatus API. You can also reactivate a suspended profile. If PayPal has already reached the maximum number of failed payments, however, you must increase the number of failed payments before reactivating the profile.
Daarnaast is dit een oude API die sinds Januari 2017 vervangen is door een nieuwe integratie methode, zoals ook wordt aangegeven op die pagina. TS heeft de VPS dit jaar aangeschaft, dus ik ga ervan uit dat de hostingpartij inmiddels de juiste methode gebruikt. En ook al zou dat niet zo zijn, dan is het alsnog mogelijk om het aan hun kant te annuleren.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 17-12-2018 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
GlowMouse schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:32:
[...]

Ik doel op een incassotraject van Paypal om geld bij mrs01 te halen als mrs01 zijn geld via Mastercard terughaalt. Paypal heeft recht op dat geld. Geld terughalen via Mastercard kan de problemen aanzienlijk verergeren.
Ik begrijp je verhaal, Paypal heeft een overeenkomst met mrs01 voor een automatische overboeking. Paypal heeft conform die opdracht dat aan bedrijf betaald. Ze hebben er zelf geen recht op (ze zijn min of meer tussenpersoon). Dit is mijn initiële beoordeling.

De opdracht van de afschrijving was aan het bedrijf, Paypal schuift het alleen door aan het bedrijf, en is al gebeurd, verder is het hun zaak niet echt meer. Indien er een automatische incasso is zou Paypal aangesproken kunnen worden. Maar daar heeft Paypal nou juist weer weel kopersbescherming en gaat bedrijf verder niet helpen geld bij klant te innen, meestal.

De kosten weet ik niet, wie die moet betalen (zijn denk ik geen kosten?) Mastercard slaat Paypal direct over. Heb zelf ook vaak aan de hand gehad. Mastercard gaat namelijk bij bedrijf claimen en niet bij Paypal.

Dat lijkt mij het logische, al ben ik geen medewerker van Mastercard. Weet wel dat Mastercard dezelfde kopersbescherming biedt aan klanten ondanks gebruik van Paypal, en wat je nou precies hebt zitten fratsen. Staat ergens in de voorwaarden, lang geleden opgezocht, geen exacte tekst ervan op dit moment.

Mastercard heeft mij in ieder geval ooit prima geholpen en geen issues gehad met Paypal. Ik baseer me uiteraard op de info hier. Nog steeds klant van Paypal!
loki504 schreef op maandag 17 december 2018 @ 07:23:
@LucyLG als je met "normale" bedrijven handelt dan zeggen zij de overmaking gewoon voor je op. Zowel Nintendo(nintendo online). Als Sony's PS plus en ESO sub werden netjes door hun weer opgezegt. En nooit gezeur mee gehad. Het feit dat het bedrijf het niet wil terug storten geeft al aan met wat voor bedrijf je temaken hebt.
Ja dat geloof ik graag. Zou wel netjes zijn! Ik heb zelf nooit dergelijke overboekingen gedaan, alleen automatische incasso's. Ben wel met je eens dat die host wel wat apart handelt. Beetje "Loko" ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door LucyLG op 17-12-2018 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrs01
Er wordt hier gedaan of dat ik zelf het geld heb overgemaakt. Zij halen het geld toch dmv een api request van mijn rekening? Eerst 13 en daarna 16 per maand. Dat ging allemaal goed. Na opzegging haalden ze geld van mijn rekening. Dit konden ze doen omdat de toestemming nog op actief stond.

Ik heb in het verleden namelijk een dienst afgenomen bij een ander bedrijf waar ik ook per maand betaalde dmv van Paypal. Toen ik dat had opgezegd is er ook geen geld meer van Paypal afgehaald. Terwijl de toestemming sinds vorige week nog wel actief stond. Die heb ik ook maar uitgezet sinds ik dit nu allemaal weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucyLG
mrs01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:55:
Er wordt hier gedaan of dat ik zelf het geld heb overgemaakt. Zij halen het geld toch dmv een api request van mijn rekening? Eerst 13 en daarna 16 per maand. Dat ging allemaal goed. Na opzegging haalden ze geld van mijn rekening. Dit konden ze doen omdat de toestemming nog op actief stond.

Ik heb in het verleden namelijk een dienst afgenomen bij een ander bedrijf waar ik ook per maand betaalde dmv van Paypal. Toen ik dat had opgezegd is er ook geen geld meer van Paypal afgehaald. Terwijl de toestemming sinds vorige week nog wel actief stond. Die heb ik ook maar uitgezet sinds ik dit nu allemaal weet.
Ok, misschien hebben wij je verkeerd begrepen. Wel heel vreemd dat Paypal dan zo doet. Ze zijn blijkbaar dus niet zo klantvriendelijk meer. Je hebt bij Paypal alles ruim aangekaart, dus daar zit je goed. Je hebt hopelijk alle e-mails bewaard.

Geen man over boord. Ga naar mastercard. Wat je ook gedaan hebt (ja wat heb je nou gedaan?!?), indien je correct opzegt bij dat bedrijf en de opzegperiode in acht hebt genomen gaat denk ik wel goedkomen. Mastercard heeft ook direct servicepunt in NL, Paypal niet geloof ik. De wetten in NL zijn ook wat leuker voor consumenten en verder is Mastercard naar mijn informatie nog steeds klantvriendelijk. Jij hebt in ieder geval je best gedaan en dat willen ze zien en kan aantonen het geld niet verschuldigd te zijn.

Gaat ook snel bij mastercard want ze halen het eerst terug, met jouw onderbouwing/emails erbij, en gaan dan discussie met dat bedrijf aan.

Alles obv jouw informatie he? En verder neem is aan dat je je WSNP nog niet hoeft aan te gaan vragen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW

Correct. Laat Mastercard het afhandelen en dan halen zij het geld wel weer bij de hostingpartij weg. Je hebt een bewijs van opzegging, dat is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExtendedCaesar

Sorry als dat zo overkomt. Ik probeer zeker niet te beweren dat je iedere maand zelf hebt overgeschreven, enkel dat je akkoord hebt gegeven om automatisch iedere maand een bedrag over te schrijven NAAR de rekening van de dienstverlener, in tegenstelling van het afgeven van een machtiging, waarbij de aanbieder VAN jou rekening overschrijft.

Twee andere manieren om tot hetzelfde resultaat te komen. Echter realiseer ik me dat dit voor jou natuurlijk ook niet belangrijk is. De belangrijkste vraag is: Welke stap wil je nemen om het geld terug te krijgen?

Ik heb eerder aangereikt wat mij het beste lijkt (factuurservice van de aanbieder mailen, facturen + afschrijvingen meesturen en verschil terug vragen), zonder verder in te gaan op de reden van het verschil.

Tweede wat je kunt doen, is zoals @MelvinW aangeeft, het via MasterCard laten lopen.

(Ironisch genoeg ook weer twee verschillende manieren om tot hetzelfde resultaat te komen).

Ik wens je in ieder geval veel succes, en hoop dat je je cash nog in de decembermaand terug hebt. Kun je het mss nog nuttig besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
[...]

……

Heeft TS dan zelf die 3x binnen 1 maand overgeschreven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Chntl321 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:18:
[...]

Heeft TS dan zelf die 3x binnen 1 maand overgeschreven????
Nee.
Waarschijnlijk heeft TS aan PayPal de opdracht gegeven maandelijks een bepaald bedrag over te maken.
PayPal heeft dat gewoon gedaan en is dat blijven doen, ook nadat TS z'n account bij die Hoster heeft beëindigd.

(Althans dat lijkt me de samenvatting van wat er gebeurd is (en ook al verschillende keren in dit topic gemeld))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Belachelijk zeg, als ik NLZiet of Netflix op zeg bij die diensten zelf stopt de Paypal afschrijving gewoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
Marzman schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:42:
Belachelijk zeg, als ik NLZiet of Netflix op zeg bij die diensten zelf stopt de Paypal afschrijving gewoon.
Als jij aan PayPal de opdracht geeft, maandelijks een x-bedrag aan y-bedrijf over te maken, dan kan bedrijf y of z die opdracht (van jou aan Paypal) echt niet ongedaan maken. Zou een mooie boel worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
zetje01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:36:
[...]

Nee.
Waarschijnlijk heeft TS aan PayPal de opdracht gegeven maandelijks een bepaald bedrag over te maken.
PayPal heeft dat gewoon gedaan en is dat blijven doen, ook nadat TS z'n account bij die Hoster heeft beëindigd.

(Althans dat lijkt me de samenvatting van wat er gebeurd is (en ook al verschillende keren in dit topic gemeld))
Ja voor 1x per maand 16 euro.. niet voor 2x per maand 16 euro en dan nog eens een keer 13 euro extra..
Dus je samenvatting lijkt me niet helemaal juist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
zetje01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:36:
[...]

Nee.

Maar waar komt dan opeens die 2de overschrijving van €16 vandaan èn waarom ook weer opeens die €13 van het oude abonnement die al maanden niet meer wordt overgeschreven?
Dat klopt toch gewoon niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
MonkeyJohn schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:05:
[...]

Maar waar komt dan opeens die 2de overschrijving van €16 vandaan èn waarom ook weer opeens die €13 van het oude abonnement die al maanden niet meer wordt overgeschreven?
Kijk, de details van de hele gang van zaken waar de topicstarter dit topic over opent, kan ik geen antwoord op geven.

Maar ik kan wel in grote lijnen verklaren wat er fout is gegaan:
De TS denkt dat ze het bedrijf een automatische incasso heeft gegeven om bij PayPal het abonnementsgeld af te schrijven.
Maar in werkelijkheid heeft TS tegen Paypal gezegd, maandelijks een x bedrag naar de hoster over te maken.

Dat is volgens mij het hele misverstand.
Zie ook de reactie van PayPal en lees de hele topicstart nog eens rustig door:
Paypal keurt doodleuk de 3 claims af. Weer gebeld met Paypal. Zij zeggen. U heeft 3 abonnementen in uw Paypal account met dit bedrijf. Deze had u zelf moeten stopzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
zetje01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:21:
[...]

Kijk, de details van de hele gang van zaken waar de topicstarter dit topic over opent, kan ik geen antwoord op geven.

De TS denkt dat ze het bedrijf een automatische incasso heeft gegeven om bij PayPal het abonnementsgeld af te schrijven.
Maar in werkelijkheid heeft TS tegen Paypal gezegd, maandelijks een x bedrag naar de hoster over te maken.

[...]
TS heeft bij het bedrijf ook aangegeven dat hij dit wil stoppen. Het bedrijf had dit abonnement vervolgens gewoon kunnen stoppen bij PayPal. Daar is ook een dashboard voor op PayPal.com. Dit is niet iets wat TS hoeft te doen.

Ik heb ook wel eens abonnementen via PayPal verkocht. Als een klant vervolgens aan gaf het abonnement te willen annuleren, dan annuleerde ik dit als verkoper bij PayPal. Zo hoort het en dat is ook wat PayPal van verkopers verwacht.

TS heeft hier geen fout gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door MelvinW op 17-12-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
MelvinW schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:43:
[...]

\

TS heeft hier geen fout gemaakt.
Nee?
Verklaar dit dan even:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
zetje01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:48:
[...]

Nee?
Verklaar dit dan even:

[...]
Dat klopt toch ook? Dat zijn profielen die verkoper heeft aangemaakt waarmee TS akkoord is gegaan. Hij heeft vervolgens bij het bedrijf aangegeven dit abonnement stop te willen zetten. Het hostingbedrijf kan dit dan bij PayPal doorgeven, waardoor toekomstige betaling ook stopgezet worden. Zoals ik al zei is daar gewoon een dashboard voor op PayPal.com.

TS heeft ook een bevestiging van opzeggen ontvangen. Er zijn geen diensten geleverd en TS hoeft niet meer te betalen. Toch is het hostingbedrijf betalingen blijven innen. Dat is gewoon een scam en niet de fout van TS. Mastercard zal alle transacties daarom ook terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:02:
[...]

Of ik verwoord het niet goed of je leest niet goed.

Simpeler gezegd: klant zijn kost je de incasso. Diensten aanvinken (zoals een VPS), dan gaat de teller pas lopen en kijken ze of er wel genoeg in de incasso zit.

Dit kan & mag; je hebt, met enige nuance, 3x de kleine letters van de incasso gelezen kunnen hebben.

/edit: de mail van PayPal

[...]
@MelvinW lees de mail in deze post even. Dit schijnt in de bevestiging van de PayPal overeenkomst te staan dat je de bankoverschrijving zelf bij PayPal moet opzeggen. Dit staat ook in hun faq op de website over het annuleren daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
MelvinW schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:54:
[...]

Dat klopt toch ook? Dat zijn profielen die verkoper heeft aangemaakt waarmee TS akkoord is gegaan. Hij heeft vervolgens bij het bedrijf aangegeven dit abonnement stop te willen zetten. Het hostingbedrijf kan dit dan bij PayPal doorgeven, waardoor toekomstige betaling ook stopgezet worden. Zoals ik al zei is daar gewoon een dashboard voor op PayPal.com.

TS heeft ook een bevestiging van opzeggen ontvangen. Er zijn geen diensten geleverd en TS hoeft niet meer te betalen. Toch is het hostingbedrijf betalingen blijven innen. Dat is gewoon een scam en niet de fout van TS. Mastercard zal alle transacties daarom ook terugdraaien.
Welja, een scam nog wel!

Anyways, ik geef het op. Heb nu verschillende keren gemeld wat volgens mij het hele probleem is.
Wie weet komt topicstarter hier de hele gang van zaken en de uitkomst nog eens melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
ExtendedCaesar schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:00:
[...]

@MelvinW lees de mail in deze post even. Dit schijnt in de bevestiging van de PayPal overeenkomst te staan dat je de bankoverschrijving zelf bij PayPal moet opzeggen. Dit staat ook in hun faq op de website over het annuleren daarvan.
Zelfs al zou TS het zelf hebben moeten annuleren, dan nog heeft het hostingbedrijf geen recht op het geld dat is afgeschreven. Zij hebben de VPS immers ook geannuleerd en TS heeft dus betaald voor iets wat niet meer geleverd werd. Of mag de hostingpartij dat geld gewoon houden volgens jou, ook al hebben ze er niets voor geleverd?

TS heeft niet geverifieerd of het betalingsprofiel inderdaad geannuleerd is. Dat is misschien dom, maar als ik een bevestiging van opzegging ontvang, dan mag ik er vanuit gaan dat er ook geen geld meer van mijn rekening afgeschreven wordt.

Had TS het abonnement bij stop kunnen zetten? Ja, maar de verkoper kon dat ook en zo hoort het ook. Het staat hier ook uitgebreid uitgelegd wat de mogelijkheden zijn voor de verkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door MelvinW op 17-12-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
MelvinW schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:12:
[...]

Zelfs al zou TS het zelf hebben moeten annuleren, dan nog heeft het hostingbedrijf geen recht op het geld dat is afgeschreven. Zij hebben de VPS immers ook geannuleerd en TS heeft dus betaald voor iets wat niet meer geleverd werd. Of mag de hostingpartij dat geld gewoon houden volgens jou, ook al hebben ze er niets voor geleverd?

TS heeft niet geverifieerd of het betalingsprofiel inderdaad geannuleerd is. Dat is misschien dom, maar als ik een bevestiging van opzegging ontvang, dan mag ik er vanuit gaan dat er ook geen geld meer van mijn rekening afgeschreven wordt.

Had TS het abonnement bij stop kunnen zetten? Ja, maar de verkoper kon dat ook en zo hoort het ook. Het staat hier ook uitgebreid uitgelegd wat de mogelijkheden zijn voor de verkoper.
Paar dingen. Ik deel je mening. De feiten liggen anders. (TS had inderdaad (OOK) moeten annuleren bij PayPal).

Slaat nergens op. Dit was bij mij ook misgegaan want het slaat nergens op, je verwacht dat de aanbieder dat doet. Feit is dat dat in deze situatie niet is gebeurt, wat we er ook van vinden.

Heeft de VPS aanbieder recht op dat geld? Tuurlijk niet. Vandaar dat TS ook vraagt wat hij nu het beste kan doen.

Daar zijn er nu twee opties voorbij gekomen:

Mail mat facturen + afschrijvingen opsturen, en teveel betaalde terug op PayPal rekening verzoeken via VPS aanbieder.

Mail met zelfde gegevens naar MasterCard om het via CreditCard op te lossen.

Ben benieuwd wat daar uit gaat komen, of welke creatieve ideeën er nog meer aangedragen gaan worden.

Mogelijk dat TS nadat deze case is opgelost dat VPS aanbieder met ons wil delen? Dan kunnen we die in de toekomst met z'n allen gaan uitsluiten, omdat ze als het gaat om opzeggen van abonnementen niet klantvriendelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een consument mag ervan uit gaan dat het bedrijf die het verschuldigde int, dit ook stop zet na beëindigen overeenkomst. zelf dit stopzetten is niet slim, er kan altijd nog een verrekening/eindafrekening volgen ( denk aan opzegtermijn) omdat Paypal(bank-cc-pp-ontvanger) er tussen zit kan dit misgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chntl321
zetje01 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:21:
[...]

[...]
Als TS 3 abonnementen had lopen, dan had hij toch al die maanden al 3x per maand betaald? Dat was niet zo, hij betaalde eerst 1x p/maand 13 euro en na omzetting 1x p/maand 16 euro. Dus ook dit verhaal gaat niet op. Pas na beëindiging van de dienst bij het bedrijf wordt er ineens 3x in 1 maand een bedrag afgeschreven..

Ben ik nou zo ongelooflijk dom dat ik niet begrijp waarom dit normaal zou zijn? Dus of Paypal heeft een fout gemaakt door ineens teveel overschrijvingen uit te voeren, of het is toch een automatische incasso geweest en heeft het bedrijf ongevraagd ineens 3x geincasseerd?

Feit blijft dat TS geen opdracht heeft gegeven voor 3x per maand betaling/incasso, want dan was dat nl elke maand zo geweest en niet nu ineens pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ik dacht het verhaal te begrijpen maar ik snap er nu ook niks meer van door alle speculaties van wat TS nou zou bedoelen.

Hoe dan ook, punt is wel, TS is akkoord gegaan met de voorwaarden ( deze zou echt iedereen even moeten lezen ) van Paypal.
Belangrijkste punt hieruit is dat in geval van disputes, wat voor dan ook, Paypal altijd bepaalt wat daarmee gaat gebeuren en zij zitten altijd aan het rechte eind.
Paypal maakt geen fouten.
Paypal heeft in TS's geval hem ongelijk gegeven, daar heb je het dan volgens de voorwaarden maar mee te doen.
Ga je je " gelijk " toch proberen te halen d.m.v. chargebacks van je CC of automatische incasso van de bank wordt je account bevroren en mag je Paypal nooit meer gebruiken.
Tenminste, kans hierop is erg groot omdat je door dat soort acties onbetrouwbaar oogt en je dat in de toekomst opnieuw zou kunnen doen.
Daarnaast kunnen ze een incassoprocedure opstarten, maar ik verwacht dat ze het geld gewoon bij de verkoper weghalen + chargeback kosten en het daar bij laten in dit geval ( geen garantie ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 22:48
Ik annuleer die abonnementen altijd via PayPal, dan weet je zeker dat het goedgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
JohanNL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:56:
Ik dacht het verhaal te begrijpen maar ik snap er nu ook niks meer van door alle speculaties van wat TS nou zou bedoelen.

Ga je je " gelijk " toch proberen te halen d.m.v. chargebacks van je CC of automatische incasso van de bank wordt je account bevroren en mag je Paypal nooit meer gebruiken.
Tenminste, kans hierop is erg groot omdat je door dat soort acties onbetrouwbaar oogt en je dat in de toekomst opnieuw zou kunnen doen.
Daarnaast kunnen ze een incassoprocedure opstarten, maar ik verwacht dat ze het geld gewoon bij de verkoper weghalen + chargeback kosten en het daar bij laten in dit geval ( geen garantie ).
MasterCard gaat toch niet naar Paypal om geld te halen? En MasterCard biedt weer andere bescherming, aankoopgaranties etc? Meer dan paypal dacht ik.

Waarom zou paypal je dan weren? Ze weten er waarschijnlijk niet eens van? Zo maar een vraag hoor...

De verwarring hier wordt wel steeds groter mede omdat TO niet weet wat hij niu precies heeft gedaan :-)

Misschien tijd om dit topic te sluiten? Mijn idee dan hoor

[ Voor 9% gewijzigd door LucyLG op 18-12-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
LucyLG schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:05:
[...]

MasterCard gaat toch niet naar Paypal. En biedt weer andere bescherming, aankoopgaranties etc? Meer dan paypal dacht ik.

Waarom zou paypal je dan weren? Ze weten er waarschijnlijk niet eens van? Zo maar een vraag hoor...
Dan zou Mastercard uit eigen zak betalen, kan.
Nee meestal halen ze het geld gewoon terug ( chargeback ) omdat het een niet geautoriseerde transactie betreft.
Paypal krijgt dan bericht dat de transactie terug is gedraaid en zien dat dit gelinkt is aan TS's Paypal account omtrent aankoop X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hoe dan ook, punt is wel, TS is akkoord gegaan met de voorwaarden ( deze zou echt iedereen even moeten lezen ) van Paypal.
Belangrijkste punt hieruit is dat in geval van disputes, wat voor dan ook, Paypal altijd bepaalt wat daarmee gaat gebeuren en zij zitten altijd aan het rechte eind.
Paypal heeft in TS's geval hem ongelijk gegeven, daar heb je het dan volgens de voorwaarden maar mee te doen.
My god waarom zou je zaken willen doen met een bedrijf dat zo te werk gaat? :X

Om deze reden heb ik wel al iets van 10 jaar een paypal account maar heb ik er nog nooit wat mee gedaan. Horrorbedrijf.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Laatst online: 22:43
LucyLG schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:05:
[...]

MasterCard gaat toch niet naar Paypal om geld te halen?
Waar zouden ze dan naartoe gaan? Waar komt voor MasterCard het betaalverzoek vandaan? Juist - Paypal.

Als ik mijn afschrijvingen van Paypal zie op mijn "echte" rekening/CC dan zie ik geen directe verwijzing naar de achterliggende verkoper/partij. Dus hoe moet MasterCard dan het geld gaan halen bij een partij anders dan Paypal? Ze weten, voor zover ik kan zien, niet eens wie dat zou moeten zijn.

Dat is eigenlijk het hele punt van Paypal toch, dat je geen directe link tussen de verkoper hebt en jouw bankgegevens...wat nu dus eigenlijk eerder een nadeel is dan een voordeel als je toch een Credit Card hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Glashelder schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:17:
[...]

My god waarom zou je zaken willen doen met een bedrijf dat zo te werk gaat? :X

Om deze reden heb ik wel al iets van 10 jaar een paypal account maar heb ik er nog nooit wat mee gedaan. Horrorbedrijf.
Omdat je in sommige gevallen geen andere keuze hebt.
En om heel eerlijk te zijn, het platform werkt snel en eenvoudig, het is eigenlijk ideaal.
Totdat het natuurlijk mis gaat en je er achter komt dat er toch wel wat nadelen zitten aan dat snel en eenvoudig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW

Bij een CreditCard Charge Back haalt PayPal het geld eerst bij de verkoper weg totdat er een beslissing is gemaakt door de financiële institutie die de Charge Back heeft uitgevoerd, in dit geval MasterCard. Daar word je als verkoper ook van op de hoogte gesteld en wordt ook verzocht om bewijs te leveren als antwoord op de claim. Dit proces kan lang duren.

Als je als koper een Credit Card Charge Back doet heeft dat geen effect op je PayPal-account. Er komt geen incassobureau achter je aan. Als MasterCard TS gelijk geeft, dan haalt PayPal die kosten gewoon bij de verkoper weg + $20 aan chargeback kosten per transactie.

Hier wordt het volledig uitgelegd: https://www.paypal.com/us/brc/article/what-is-a-chargeback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrs01
Laat ik het nog eens uitleggen. Ik nam een VPS server bij een Amerikaanse hoster af. Betaalde 13 euro in de maand via Paypal. Ik heb het hosting bedrijf akkoord gegeven om maandelijks 13 euro van me Paypal rekening te halen. Ik upgrade naar een duurdere server. Kosten 16 euro per maand. Daar akkoord voor gegeven. Hosting bedrijf haalde maandelijks 16 euro van me Paypal rekening af. Ik zeg een aantal maanden later de vps op bij de hoster. Alles is betaald omdat ik elke maand vooruit moest betalen. 3 weken na opzegging haalt hoster 2x 16 en 1x 13 euro van me Paypal rekening af.

Ik zoek contact met de hoster. Die wilt niet terug betalen. Die zegt u had uw toestemming bij Paypal in moeten trekken. Claim ingediend bij Paypal. Wijzen af en zeggen hetzelfde wat hoster zegt. Had de toestemming in moeten trekken.

Aan me Paypal rekening zit mijn Mastercard creditcard gekoppeld . Dus Paypal haalt het geld weer van mijn creditcard. Bij Mastercard een betwisting op de creditcard transacties gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door mrs01 op 18-12-2018 18:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ok duidelijk, ik ga er dan vanuit dat Mastercard het voor jou gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
JohanNL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:12:
[...]

Dan zou Mastercard uit eigen zak betalen, kan.
Nee meestal halen ze het geld gewoon terug ( chargeback ) omdat het een niet geautoriseerde transactie betreft.
Paypal krijgt dan bericht dat de transactie terug is gedraaid en zien dat dit gelinkt is aan TS's Paypal account omtrent aankoop X.
uhm ja goeie...als de zelf overschrijving hebt gedaan haalt paypal het bij mastercard inderdaad denk ik.. en zal Mastercard het ook weer bij Paypal moeten halen.

Met een automatische incasso gaat het anders, dan loopt het wel via Paypal, maar is de incassant Paypal...

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben...Mastercard betaalt soms uit eigen zak hoor. Je hebt toch ook aankoopgarantie etc (das wel wat anders dan dit) maar heel moeilijk doen ze niet (tenzij je iedere week belt haha)

Toch denk ik dat Paypal je niet gaat weigeren, blacklisted worden voor die paar tientjes en zonder dat je in strijd met hun voorwaarden handelt (illegaliteit etc) moeten ze wel een hele lange blacklist hebben daar. Bovendien kun je gewoon nieuw account aanmaken. Checken je IP adres toch niet en vraag me af of ze de creditcard dus blokkeren voor hun services. Vraag je gewoon nieuw nummer creditcard aan. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MelvinW Paypal kan het geld terughalen bij de ontvangende partij(incassant) die hebben (ten onrechte)teveel geld van het account van @mrs01 gehaald. er dient een factuur te worden gedaan t/m eind van contract incl. evt. opzegtermijn. alle bewijzen heeft @mrs01. Ik hoop dat MasterCard hierin goed bemiddelt (lijkt me dat Paypal daar tegoed vandaan haalt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Hackus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:05:
@MelvinW Paypal kan het geld terughalen bij de ontvangende partij(incassant) die hebben (ten onrechte)teveel geld van het account van @mrs01 gehaald. er dient een factuur te worden gedaan t/m eind van contract incl. evt. opzegtermijn. alle bewijzen heeft @mrs01. Ik hoop dat MasterCard hierin goed bemiddelt (lijkt me dat Paypal daar tegoed vandaan haalt)
Dat doen ze ook + $20 aan charge back kosten. Als TS een bewijs van opzegging heeft dan wordt dat gewoon door MasterCard opgelost en krijgt TS zijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
LucyLG schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:49:
[...]

uhm ja goeie...als de zelf overschrijving hebt gedaan haalt paypal het bij mastercard inderdaad denk ik.. en zal Mastercard het ook weer bij Paypal moeten halen.

Met een automatische incasso gaat het anders, dan loopt het wel via Paypal, maar is de incassant Paypal...

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben...Mastercard betaalt soms uit eigen zak hoor. Je hebt toch ook aankoopgarantie etc (das wel wat anders dan dit) maar heel moeilijk doen ze niet (tenzij je iedere week belt haha)

Toch denk ik dat Paypal je niet gaat weigeren, blacklisted worden voor die paar tientjes en zonder dat je in strijd met hun voorwaarden handelt (illegaliteit etc) moeten ze wel een hele lange blacklist hebben daar. Bovendien kun je gewoon nieuw account aanmaken. Checken je IP adres toch niet en vraag me af of ze de creditcard dus blokkeren voor hun services. Vraag je gewoon nieuw nummer creditcard aan. ;-)
Het is gewoon uiterst riskant om tegen Paypal's (eind) oordeel / handelen buiten Paypal om in beroep te gaan.
Wellicht dat ze een na goedkeuring van de cc maatschappij een chargeback accepteren, moet je er niet vanuit gaan dat ze dit op regelmatige basis ook nog zullen accepteren, ook al staat de cc maatschappij aan jouw kant.
Als je een automatische incasso terug boekt heb je sowieso ellende.

Paypal heeft gewoon geen zin in mensen die veel stampij maken, ook al heb jij overduidelijk bewijs en een goede reden daarvoor.
Mensen die teveel ( terechte ) claims indienen, verkopers die teveel ( onterechte ) claims ontvangen worden zonder waarschuwing geblokkeerd etc.
Internet staat vol met horror verhalen over Paypal.
En eenmaal geblokkeerd kom je er ook niet meer in.
Ze zijn echt niet gek hoor, IP adres wordt natuurlijk gelogd, maar vooral je bank/cc en naam/adres gegevens komen op de " black list " .
Nieuwe creditcard en/of bank heb je zo aangevraagd, nieuwe naam/adres niet.
Geloof mij maar, die blacklist is aardig lang van mensen die Paypal op een legitieme manier willen/wouden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
JohanNL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:22:
[...]

Het is gewoon uiterst riskant om tegen Paypal's (eind) oordeel / handelen buiten Paypal om in beroep te gaan.
Wellicht dat ze een na goedkeuring van de cc maatschappij een chargeback accepteren, moet je er niet vanuit gaan dat ze dit op regelmatige basis ook nog zullen accepteren, ook al staat de cc maatschappij aan jouw kant.
Als je een automatische incasso terug boekt heb je sowieso ellende.

Paypal heeft gewoon geen zin in mensen die veel stampij maken, ook al heb jij overduidelijk bewijs en een goede reden daarvoor.
Mensen die teveel ( terechte ) claims indienen, verkopers die teveel ( onterechte ) claims ontvangen worden zonder waarschuwing geblokkeerd etc.
Internet staat vol met horror verhalen over Paypal.
Ze zijn echt niet gek hoor, IP adres wordt natuurlijk gelogd, maar vooral je bank/cc en naam/adres gegevens komen op de " black list " .
Geloof mij maar, die blacklist is aardig lang van mensen die Paypal op een legitieme manier willen/wouden gebruiken.
Ok point taken. Jij zal het wellicht weten. Ik heb nooit issues gehad maar ben geen expert in dit soort gedoe..Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 10:52

Basszje

Reisvaap!]

MonkeyJohn schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:05:
[...]

Dit klinkt als typische payment provider gefaalhaas. Het is vrij makkelijk om gebruik te maken van dergelijke opties door een simpel JSON request te doen naar bv Paypal ( Stripe heeft ook zoiets ).

Op de VPN website koop je dus iets, die stuurt dan het bedrag + de abonnering op die maandelijkse afschrijving door naar Paypal. Vanaf dat moment gaat Paypal dus automatisch elke maand dat bedrag ophalen en schrijft het naar het Paypal account van de VPN-dienst.

Als je het probeert op te zeggen op de website, dan dient de website eenzelfde JSON verzoek op te sturen naar Paypal dat de dienst geannuleerd dient te worden. Kennelijk is dat niet goed gegaan en dan blijft het gewoon doorgaan.

Het feit dat ook die $13 euro ineens naar voren komt is ws een gevolg dat het ene abonnement op stop is gezet, maar kennelijk ineens daardoor die optie weer is geactiveerd en ook nog 's extra is afgeschreven.

Een bedrijf kan dat overigens met een klik op de knop allemaal ongedaan maken bij Paypal, mits beheerder van dat account en dat kost ze in principe niets.

Het lijkt erop dat je dus slachtoffer bent van een dienst met een gebrekkige e-commerce omgeving die aanmelden beter kan dan opzeggen ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JohanNL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:22:
[...]
Ik ga mijn creditcard er maar weer eens van loskoppelen, nadeel is dat je dan bepaalde abonnementen niet kan betalen. En het werkt zo lekker simpel met Paypal, een paar klikken om iets te kopen, veel simpeler als met mijn creditcard (maar dat is dan ook het nadeel). Volgens mij had ik het voor NLZiet gedaan omdat op mijn Nederlandse bankrekening geen geld meer binnenkomt en ik dat liever met een andere rekening betaalde.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoe is het afgelopen?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb een app uitgeprobeerd, tijdens de aktie 2 weken gratis. De app bleek niks te zijn en heb deze app binnen 3 dagen weer stop gezet, maar nou is er alsnog geld van me paypal rekening afgeschreven. Het blijkt dat er automatisch 2 abonnementen zijn gestart (heb er zelf maar 1 geopend). Bovendien kon ik ook maar 1x een abonnement stopzetten! heb ook de bevestiging dat ik het binnen 3 dagen heb stopgezet. Het tweede abonnement is automatisch stopgezet net na 2 weken... ik was hier niet van op de hoogte, aangezien ik ook niet wist dat ze nog een abonnement hadden geopend.

Paypal geeft geen enkele bescherming bij abonnementen, iemand kan zo honderden euros van je rekening af halen, zoder dat je hier wat aan kan doen. Wel kan je dat bedrijf vervolgens blokkeren, maar ja dat weet je natuurlijk niet vooraf.

Google geeft als reactie: sinds de eerste bestelling werd geannuleerd, kreeg je de mogelijkheid er nogmaals voor te betalen, wat resulteerde in een tweede bestelling

Het antwoord van Google slaat helemaal nergens op, het tweede abonnement is niet pas gaan lopen toen ik de eerst had geanulleerd, maar gelijktijdig met het eerste abonnement

De ontwikkelaar van de app reageert helemaal niet

Ben dus heel erg nieuwschierig hoe het is afgelopen, ik heb paypal geblokkeerd op mijn rekening, waardoor ze het niet kunnen afschrijven eventueel wil ik er zelfs een zaak van maken.. Ik vind dit namelijk echt lijken op oplichting....
Pagina: 1