Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155469

Topicstarter
Gek word ik ervan, :( :( :(

Dit is nu al het derde jaar dat ik mijn cv installatie probeer af te stellen. Wat is er aan de hand??

Wanneer mijn woonkamer op temperatuur is dan blijft de ketel langzaam aan continu door verwarmen, Het word dan ook niet warmer maar ook niet kouder. Maar dit gaat wel continu 24/7 door. Het lijkt er op dat de thermostaat niet aangeeft dat het warm genoeg is. Normaal zou zijn als het de aangegeven temperatuur heeft bereikt dat de ketel thermostaat/ketel moet afslaan en als het kouder word weer aan warmen.

Het lijkt alsof de thermostaat dit zelf regelt, maar is dit normaal.????

Ik heb in de woonkamer/hal/keuken vloer verwarming. De rest van het huis normale radiatoren. Boven word ook bijna niet gestookt. De radiator in de badkamer staat een klein beetje open.
Ketel : Vaiant HR solide VHR 18/22
4 groepen vloerverwarming.

Graag jullie technische mening,

bvbd, Arnaud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155469

Topicstarter
Tevens ook dit verhaal naar Honeywell gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 17:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Dit is toch ook gewenst? Als de aangevraagde temperatuur van de thermostaat bereikt is gaat de CV moduleren om de temperatuur in stand te houden.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:12
Als de CV zou stoppen, dan zou je huis weer afkoelen, waarna de CV weer vol aan de bak zou moeten om het weer op temperatuur te brengen. Zodra het dan op warmte gebracht is, wordt 't nog weer warmer omdat de radiatoren etc nog warmte uitstralen.

Da's allemaal niet handig, en daarom proberen de iets intelligentere thermostaten te zorgen dat er continue een heel klein beetje gestookt wordt, en het constant op temperatuur blijft. Beetje als met filerijden, rijdt je continue dezelfde snelheid verbruik je ook minder brandstof dan wanneer je continue eerst remt, om dan weer vol op 't gas te trappen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:04

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies is voor aankoopadvies en niet voor problemen, CEA > DED.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 13:26
Anoniem: 1155469 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:05:
Wanneer mijn woonkamer op temperatuur is dan blijft de ketel langzaam aan continu door verwarmen, Het word dan ook niet warmer maar ook niet kouder. Maar dit gaat wel continu 24/7 door.
Klinkt als precies het gewenste gedrag!
In elk geval stukken beter dan steeds maar weer te wisselen tussen stoken en afkoelen, dat is én niet efficiënt én niet comfortabel.
Pagina: 1