Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe SSD van ongeveer 500GB ter uitbreiding of vervanging van de bestaande opslagconfiguratie. Deze bestaat nu uit een 128GB SSD van een ietwat oudere generatie en een 1TB Samsung HDD van minstens ongeveer even oud.
Wat is je budget?
80 euro? Ik denk dat de 500GB de sweet spot nu is qua prijs/capaciteit.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een Crucial of Samsung SSD.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD Ryzen 5 2600
ASRock B450M Pro4 moederbord
128GB Crucial M4 + 1TB Samsung HD103UJ
Geforce 1050Ti
Use case is internet, office, games
Concreet zijn dit eigenlijk mijn vragen:
1. Het moederbord heeft 2x M.2 aansluiting, waarvan 1 op sata werkt en de ander op zowel sata als nvme. Nu heb ik begrepen dat value-for-money een sata drive de beste optie is. Zit er los van form factor nog verschil tussen een M.2 sata drive en een 2.5 inch drive? Geniet een van de twee de voorkeur?
2. De 128GB SSD is nu mijn boot drive. Gezien het een oudje is kan ik me voorstellen dat deze ruimschoots voorbij wordt gelopen door de nieuwe generaties. Is het ook in de praktijk merkbaar als ik Windows op een nieuwe SSD installeer? Ik kijk nu ongeveer tegen een 3 seconde Windows laadscherm voor ik op de desktop ben. Dit is al erg snel dus.
3. Ik ben van plan ongeveer 80 euro uit te geven, dit correspondeert dan met een Crucial MX500 of een Samsung EVO 860. Geniet een van deze twee de voorkeur of is dit om het even?
Vergelijking:
https://tweakers.net/pric...7;1132643;1131813;282241/
Alvast dank
Ik zoek een nieuwe SSD van ongeveer 500GB ter uitbreiding of vervanging van de bestaande opslagconfiguratie. Deze bestaat nu uit een 128GB SSD van een ietwat oudere generatie en een 1TB Samsung HDD van minstens ongeveer even oud.
Wat is je budget?
80 euro? Ik denk dat de 500GB de sweet spot nu is qua prijs/capaciteit.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een Crucial of Samsung SSD.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD Ryzen 5 2600
ASRock B450M Pro4 moederbord
128GB Crucial M4 + 1TB Samsung HD103UJ
Geforce 1050Ti
Use case is internet, office, games
Concreet zijn dit eigenlijk mijn vragen:
1. Het moederbord heeft 2x M.2 aansluiting, waarvan 1 op sata werkt en de ander op zowel sata als nvme. Nu heb ik begrepen dat value-for-money een sata drive de beste optie is. Zit er los van form factor nog verschil tussen een M.2 sata drive en een 2.5 inch drive? Geniet een van de twee de voorkeur?
2. De 128GB SSD is nu mijn boot drive. Gezien het een oudje is kan ik me voorstellen dat deze ruimschoots voorbij wordt gelopen door de nieuwe generaties. Is het ook in de praktijk merkbaar als ik Windows op een nieuwe SSD installeer? Ik kijk nu ongeveer tegen een 3 seconde Windows laadscherm voor ik op de desktop ben. Dit is al erg snel dus.
3. Ik ben van plan ongeveer 80 euro uit te geven, dit correspondeert dan met een Crucial MX500 of een Samsung EVO 860. Geniet een van deze twee de voorkeur of is dit om het even?
Vergelijking:
https://tweakers.net/pric...7;1132643;1131813;282241/
Alvast dank
De wijzen komen uit het Oosten!