Elektrische fiets accu kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 15.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738909

Topicstarter
Hoi,

Mijn batavus expedion experience geeft de foutmelding E0003 aan. De fiets al oud en ik geef er liever geen geld aan uit dus ik vroeg me af of het mogelijk is om de beveiliging uit te schakelen(kabel doorknippen ofzo) ook ben ik op zoek naar de snelheidsmeter zodat de fiets harder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien wel, maar wat kwam je tegen toen je google gebruikte ? dat ontbreekt in je topic. Wat heb je zelf gezocht en gedaan?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De foutmelding is overal op internet terug te vinden en dat houdt in dat je een goede hobbyist moet vinden in het fiets-circuit die er (mogelijk letterlijk) de vingers aan wil branden om de accu open te maken, het circuitboard door te meten en repareren en de accu weer dicht te maken.

Je kan jezelf wel voorstellen dat Batavus dit vrijwel onmogelijk heeft gemaakt dus ik denk dat je dan allicht moet overwegen om de fiets "as is" te verkopen of toch op zoek te gaan naar een andere oplossing voor je euvel.

Qua begrenzing; ook electrische fietsen moeten aan bepaalde eisen voldoen. Het lastige is, handhaving gebeurt door politie. Zoals je kan indenken; waarom zou een openbaar forum jou moeten helpen om "niet wettelijk" een apparaat op de openbare weg te gebruiken? Nog afgezien van de mogelijke gevolgen als het fout gaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ikzelf heb de foutmelding ook opgezocht maar iedere site gaf aan dat alleen een fietsenmaker dat kan. We moet toch ergens een kabeltje zitten voor de veiligheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ongetwijfeld maar die zit er voor een reden en weet je ook hoe het verzekeringstechnisch is geregeld wanneer je gaat knutselen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:06
Anoniem: 738909 schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:59:
Ikzelf heb de foutmelding ook opgezocht maar iedere site gaf aan dat alleen een fietsenmaker dat kan. We moet toch ergens een kabeltje zitten voor de veiligheid?
Tsjaaa die beveiliging zit er niet voor niets in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 738909 schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:59:
Ikzelf heb de foutmelding ook opgezocht maar iedere site gaf aan dat alleen een fietsenmaker dat kan.
Appel / peer; iemand die weet hoe de accu in elkaar steekt en welke transistor (of whatever) weet te vinden die nu de foutmelding veroorzaakt.

Sterker nog; stel dat iemand hier jou direct weet te vertellen welk onderdeel je moet vervangen; kan je dat zelf of ga je dan ook op zoek naar een hobbyist / fietsenmaker? Heb je al een fietsenmaker gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:10
Denk je nou serieus dat er een specifiek kabeltje is wat je door kan knippen, waardoor alle beveiligingen wegvallen?

Ehh, nee.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 16-12-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zijn ook specifieke kabels voor de snelheid. Verzekeringstechnisch maakt me niet zo veel uit. Als iemand mij een specifiek onderdeel aanwijst ga ik die zelf repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:10
Is dat zo ja? Dat is niet een specifiek apparaatje wat het signaal onderschept en manipuleert?

E0003 betekent zo te zien een kapotte accu, dus dat is het onderdeel wat je moet vervangen.
Is die accu goedkoper te repareren? Misschien wel. Maar dat lukt alleen iemand die er verstand van heeft.

[ Voor 58% gewijzigd door WEBGAMING op 16-12-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 738909 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:33:
Verzekeringstechnisch maakt me niet zo veel uit.
Even theoretisch (want ik lees toch al dat je beter rijdt dan Max Verstappen); je rijdt op een afgekeurd (defecte accu) / illegaal (opgevoerd) stuk electrische fiets rond. En je rijdt (mogelijk) te hard. Onverhoopt kom je toch in botsing met iemand en door de snelheid klapt diens schedel op straat open als een rijpe meloen.

Dat vind je dan wel best dat jouw verzekering hier geen cent aan bijdraagt en dat je (mogelijk) alles uit eigen zak moet betalen en/of jailtime kan verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:13
Heb je de accu überhaupt al open? Wat kun je zien?
Geven alle cellen nog spanning?
Communiceert de accu nog met de rest van de fiets?
Krijgt de controller in de accu nog spanning?

Board level reparaties is niet iets waar een fietsenmaker aan gaat beginnen. Sterker nog, heel veel branches doen dit niet. Die vervangen het hele onderdeel, want dat is sneller en geeft meer kans op slagen. (=geen garantie op reparatie hoeven geven)
Zelfs voor je auto maken ze de computer niet open, ze zeggen gewoon "er moet een nieuwe computer in".
Idem voor Apple, Dell, Siemens en Bosch. (hoewel Apple dit tegenwoordig opschaalt naar het hele product)
Allemaal omdat board level reparaties best moeilijk zijn.

Een kabeltje doorknippen voor het "omzeilen van de beveiliging" zit er sowieso niet in. Want dat gaat niet bij digitale communicatie. Je kunt wellicht wel de gehele besturing vervangen voor iets van AliExpress, maar ook dat is een hoop geknutsel.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 16-12-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Voor het omzeilen van beveiligingen en opvoeren is op GoT geen plek, verder toon je ook weinig inzet, dit topic gaat daarom op slot.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.