Friedland draadloze bel op Doorsafe 6600 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1959
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10-2023
Ik gebruik al tijden naar tevredenheid een draadloze Friedland gong, de 46380pl. Deze ontvangt zijn signaal van een drukknop met knoopcel.
Ik ga een Doorsafe 6600 installeren. Deze ondersteunt de Doorsafe draadloze bel door twee draden te verbinden met de bijbehorende draadloze deurbel knop ( die dan dus binnen ligt). Ik zou graag hetzelfde doen met mijn Friedland ging. Nu de vraag: hoe kan ik beide draden van de Doorsafe 6600 gebruiken om de drukknop van de Friedland gong te activeren? Die drukknop is daar niet op voorbereid. Als ik weet wat ik moet doen is solderen geen punt overigens. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33

SA007

Moderator Tweaking
Als die Doorsafe gewoon 2 draadjes verbind kan je die prima de 2 draadjes van de drukkop van je friedland gong laten bedienen, die zijn niet heel moeilijk te vinden in zo'n knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1959
Helaas lukt deze oplossing niet. Door het indrukken van de knop wordt de printplaat tegen de batterij geduwd en wordt er een signaal gestuurd naar de gong. Ik ben aan het rommelen met een testdraad om te zien of ik de schakelaar kan nabootsen maar dat is kennelijk te simpel/ werkt niet. De led gaat wel branden maar er komt geen signaal richting gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1959
Oplossing gevonden. 1. Indrukken zorgt voor stroom op het circuit. Tegelijkertijd wordt er een andere schakelaar ingedrukt dat bestaat uit een stukje blik dat op het printplaatje punten verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doorsafe
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-10-2022
Mooi dat het is opgelost!

Er komen 2 draden uit de DS6600, daaraan is het mogelijk om een bedrade bestaande gong of een zendertje voor een draadloze gong aan te sluiten, zodat er ergens anders is huis ook nog een gong klinkt als iemand aanbelt.

Dit geldt ook voor de DS6660, de opvolger van de DS6600.