Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:46
Ik heb een Wifi printer HP Envy 6230 in bestelling en ik wil straks gebruik maken van HP Instant Ink Plan.

HP heeft het alleen over continu verbinding met internet via Wifi. Zonder verbinding zouden de cartridges niet werken en kan dus niet geprint worden.
Daar heb ik wat vragen over waar ik nergens een antwoord op kan vinden. Met name over de soort verbinding met internet.
De printer wil ik straks aansluiten via de USB kabel, en niet via Wifi. De reden is dat de verbinding stabieler is, en ik zal toch alleen rechtstreeks via mijn Desktop printen.
Ik print niet elke dag en dus zal mijn printer vaak uit staan. Mijn printer heeft dus geen continu verbinding met internet (en HP). Het verbinding van printer met HP wordt een paar keer per week gemaakt, alleen als ik ga printen en dan niet via Wifi maar via vast internet omdat dan mijn Desktop aan staat.

Werkt dan bij mij het Instant-Ink Plan? Of heeft het echt een continue verbinding met internet nodig, rechtstreeks, en niet af en toe via de desktop.
Wie kan mij, uit ervaring, daarover een antwoord op geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 13:35
Ik heb geen ervaring met dit systeem, maar volgens mij ben je nogal optimistisch. HP moet regelmatig kunnen nakijken hoeveel inkt je gebruikt, om je geprinte pagina's te kunnen aanrekenen en om op tijd nieuwe cartridges op te sturen. Die informatie moet rechtstreeks van de printer komen. Moest je alleen USB gebruiken, dan jij kan best wel zeggen dat je maar 10 printjes hebt gedaan op een maand met je computer, maar als je dan ook nog print met een andere computer, klopt de telling niet meer.

Het staat in elk geval ook op HP's website dat een USB verbinding niet voldoende is:
A printer with an active Internet connection: The printer must be set up on a wired or wireless network and Web Services must be turned on. This connection is required so that HP Instant Ink can securely monitor your printer’s ink status. A daily connection between your printer and the Internet is not required, but HP recommends that you allow your printer to remain connected as often as possible. After your printer has been disconnected for a few days, you receive reminders to connect. If you fail to connect, eventually your HP Instant Ink cartridges stop printing.
For more information about connecting your printer to your network, go to HP Customer Support. Type your printer model, and then search for the document on setting up your printer on a network

note: A USB cable connection does not provide the required Internet access for HP Instant Ink.
(https://support.hp.com/us-en/document/c03767639)

Trouwens, dit is een inkjet printer, het is niet aan te raden om die langdurig volledig uit te schakelen want dan droogt de inkt uit. Als je met "uit" staan de standby modus bedoelt, dan werkt de netwerkverbinding nog wel en zal de printer ook af en toe de koppen bewegen tegen het uitdrogen (en zo ook een beetje inkt verbruiken...).

Zint je dat allemaal niet, dan koop je beter een laserprinter en eigen toner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Dankje voor je antwoord.
Nee, dat zint me helemaal niet. Ik lees ook dat ze bij HP niet alleen de geprinte pagina's tellen, maar ook bijhouden wat je print en uit welke applicatie je print. Dat is nogal wat wat ze willen weten.

Er is ook een andere optie, wel die HP printer kopen en niet aan HP Instant Ink Plan mee te doen. De printer gewoon met de kabel aansluiten en de cartridges zelf kopen.

Maar ik had graag ook reactie willen horen van iemand die het HP Instant Ink Plan gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 14:38

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik zou er niet aan beginnen. Marges op dit soort inkt plannen zijn over het algemeen op zijn best onredelijk te noemen. Voor dat geld kan je als je toch niet zo vaak print juist beter een laserprinter kopen.

Daarnaast is het idee dat een simpel apparaat als een printer constant aan het internet moet hangen om te kunnen functioneren wat mij betreft een stap de verkeerde richting op.

[ Voor 30% gewijzigd door -36- op 16-12-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-04 11:02
--update--
inmiddels zijn de cartridges binnen. (ruim 3 weken later).
HP heeft blijk van spijt gegeven en het netjes opgelost door mijn misgelopen aanloopperiode te compenseren.
Dus bij deze ben ik tot dusver positief over HP instant ink.
-einde update ---
ik heb me op 1 april aangemeld voor HP instant ink.
op 17 april nog geen nieuwe cartrdiges ontvangen en de goedkope meuk van nieuwlevering bij de printer is op.
HP is telefonisch niet bereikbaar. (er staat nergens een nummer op de website) en online wordt je naar de virtuele agent geholpen, die ook niets anders verwijst dan naar de FAQ: u vind de leverdatum in het tabblad inktleveringen... MAar daar staat dus al 16 dagen "onderweg" .

Dus nu zonder inkt, moet nu zeker gaan betalen voor cartrdiges uit de winkel terwijl ik al HP instant Ink plan heb...

Je wordt genaaid of je wordt nog harder genaaid, en ik heb er geen plezier van, en geld armer, en niet kunnen printen. HP zal er dan wel van genieten blijkbaar....

[ Voor 16% gewijzigd door Pople op 26-04-2020 17:01 . Reden: opgelost door HP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-04 16:39
Wenzel schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:39:
Ik heb een Wifi printer HP Envy 6230 in bestelling en ik wil straks gebruik maken van HP Instant Ink Plan.

HP heeft het alleen over continu verbinding met internet via Wifi. Zonder verbinding zouden de cartridges niet werken en kan dus niet geprint worden.
Daar heb ik wat vragen over waar ik nergens een antwoord op kan vinden. Met name over de soort verbinding met internet.
De printer wil ik straks aansluiten via de USB kabel, en niet via Wifi. De reden is dat de verbinding stabieler is, en ik zal toch alleen rechtstreeks via mijn Desktop printen.
Ik print niet elke dag en dus zal mijn printer vaak uit staan. Mijn printer heeft dus geen continu verbinding met internet (en HP). Het verbinding van printer met HP wordt een paar keer per week gemaakt, alleen als ik ga printen en dan niet via Wifi maar via vast internet omdat dan mijn Desktop aan staat.

Werkt dan bij mij het Instant-Ink Plan? Of heeft het echt een continue verbinding met internet nodig, rechtstreeks, en niet af en toe via de desktop.
Wie kan mij, uit ervaring, daarover een antwoord op geven.
1 minuut googlen:

https://support.hp.com/us-en/document/c03767639

USB volstaat dus niet

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Pople schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:02:
ik heb me op 1 april aangemeld voor HP instant ink.
op 17 april nog geen nieuwe cartrdiges ontvangen en de goedkope meuk van nieuwlevering bij de printer is op.
HP is telefonisch niet bereikbaar. (er staat nergens een nummer op de website) en online wordt je naar de virtuele agent geholpen, die ook niets anders verwijst dan naar de FAQ: u vind de leverdatum in het tabblad inktleveringen... MAar daar staat dus al 16 dagen "onderweg" .

Dus nu zonder inkt, moet nu zeker gaan betalen voor cartrdiges uit de winkel terwijl ik al HP instant Ink plan heb...

Je wordt genaaid of je wordt nog harder genaaid, en ik heb er geen plezier van, en geld armer, en niet kunnen printen. HP zal er dan wel van genieten blijkbaar....
Ik heb me intussen ook aangemeld. 3 (werk)dagen later heeft DHL de cardridges gebracht.
13 maart 2020 aangemeld, 16 maart mail met trackinginformatie ontvangen en 17 maart het pakketje ontvangen..
Pagina: 1