Na een hele periode geschoten te hebben met een EOS 350d heb ik alweer een periode niet de dslr gebruikt maar een compact camera. Nu begin ik mij toch weer flink te storen aan de traagheid en mindere binnenshuis foto's van deze camera en wil ik een dslr (erbij) gaan gebruiken.
Nu is mijn EOS 350d al flink gedateerd en ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuwer model (mag tweedehands). Waarschijnlijk zal ik hier permanent een 50mm f1.8 lens op houden en in de tas meenemen.
Daarnaast heb ik nog altijd een peleng fisheye op mijn wens lijst staan.
Wat is je beschikbare budget?
Ongeveer €350,- maar mag wel tweedehands zijn.
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
Ja, 18-55 kitlens
Tokina 12-24
Canon 50mm f1.8
Tamron 70? - 200mm
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
Eigenlijk overal (verjaardagen, vakanties, familie etc.)
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
De mogelijkheid is een pré maar geen harde eis.
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak?
Nee
Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
Ik wil graag overstappen op sd kaartjes, wifi is wel een eis.
Gewenst bereik?
Er mag een kitlens bij zitten, maar is geen vereiste (zie lenzen reeds in bezit).
Direct nog een extra vraag, welke software (vrij beschikbaar) is op dit moment gangbaar voor na bewerking?
Nu is mijn EOS 350d al flink gedateerd en ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuwer model (mag tweedehands). Waarschijnlijk zal ik hier permanent een 50mm f1.8 lens op houden en in de tas meenemen.
Daarnaast heb ik nog altijd een peleng fisheye op mijn wens lijst staan.
Wat is je beschikbare budget?
Ongeveer €350,- maar mag wel tweedehands zijn.
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
Ja, 18-55 kitlens
Tokina 12-24
Canon 50mm f1.8
Tamron 70? - 200mm
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
Eigenlijk overal (verjaardagen, vakanties, familie etc.)
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
De mogelijkheid is een pré maar geen harde eis.
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak?
Nee
Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
Ik wil graag overstappen op sd kaartjes, wifi is wel een eis.
Gewenst bereik?
Er mag een kitlens bij zitten, maar is geen vereiste (zie lenzen reeds in bezit).
Direct nog een extra vraag, welke software (vrij beschikbaar) is op dit moment gangbaar voor na bewerking?
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC