Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155397

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn laptop laadt de accu niet meer op. Wie weet raad?
Alvast bedankt voor je reactie! :)

De laptop functioneerde prima, de accu werd altijd goed opgeladen.
Echter een paar maanden geleden wilde de laptop niet altijd de accu opladen. Echter nu de laptop functioneert nog alleen zonder accu, dus op de voeding. De laptop werkt op de accu zonder de voeding / adapter aangesloten. De laptop werkt op de accu, maar als de voeding / adapter aangesloten is of wordt aangesloten, dan wordt de accu niet opgeladen. Dit geldt ook voor andere nieuwe accu.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop HP 2560p

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- dus een nieuwe accu
- een andere adapter: Dell 90W
- volgorde van aansluiten van de adaptor: voor het opstarten en al opgestart zijn
- CMOS batterij is nog niet leeg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
1) " Echter nu de laptop functioneert nog alleen zonder accu, dus op de voeding."
2) " De laptop werkt op de accu zonder de voeding / adapter aangesloten."
3) " De laptop werkt op de accu, maar als de voeding / adapter aangesloten is of wordt aangesloten, dan wordt de accu niet opgeladen. Dit geldt ook voor andere nieuwe accu."
De laptop werkt dus zowel op de voeding als op de accu, alleen wordt de accu niet opgeladen. Grote kans dat er dan iets met de soft of hardware zelf aan de hand is.
Ik kom dit tegen op de site viadennis.nl:
"De ACPI-drivers moeten geüpdatet worden

Vooral wanneer u een nieuwe accu heeft aangeschaft of een update heeft gedaan van uw Windows, kan het zo zijn dat de drivers van de batterij opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Hiervoor kunt u - indien mogelijk - het best eerst de accu uit de laptop halen. Daarna kunt u in het Apparaatbeheer van Windows zoeken naar Batterij die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode onder het kopje Batterijen. Hiervan kunt u de installatie ongedaan maken en de laptop opnieuw opstarten met de accu weer geplaatst. De drivers installeren automatisch opnieuw en kunnen het probleem in sommige gevallen verhelpen."

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en hoe vol is de accu nu dan :?

soms weigeren ze ook bij te laden als ze boven XX% zitten nog :-)

404 Signature not found