NVMe -> PCI-E 3.0 16x adapter op PCI-E 2.0 16x slot en PM951

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik heb een NVMe SSD 'over' (maar maar één slot op het moederbord) en ben aan het overwegen om een NVMe naar PCI-E adapter aan te schaffen. Deze ondersteunen tot PCI-E 3.0 16x. Het slot op mijn moederbord is 2.0 16x (dus equivalent aan 3.0 8x ruwweg, voor zover ik kan vinden). De pricewatch: Samsung PM951 256GB die ik erin wil plaatsen doet max. 1 GBps en is PCI-E 3.0 4x. Ik vermoed dat dit gewoon gaat werken, maar wou even dubbelchecken... Of zijn er features van PCI-E 3.0 die in 2.0 missen en voor NVMe vereist zijn?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:33
Wat is het type moederbord waarmee je dit wilt gaan gebruiken ?

(Mijn Asus rampage V extreme ondersteunt namelijk geen nvme protocol via de pcie lanes)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het board ondersteunt geen NVME dus met de adapter zal je OS het hoogstens zien als "extra storage"; je zal in ieder geval geen boot-partitie of anderszins "system" kunnen toewijzen aan de expansion-card.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
OK bedankt, da's goed om te weten. Jammer, maar dan zou ik 'm in ieder geval wel als gewone opslag kunnen gebruiken dus.

• dylan111111
Als er geen ondersteuning is voor het NVME protocol dan zie je hem ook niet terug in de Bios en windows.

Je kan het natuurlijk altijd proberen of even Google op moederbord + NVME SSD.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dylan111111 schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:03:
Wat is het type moederbord waarmee je dit wilt gaan gebruiken ?

(Mijn Asus rampage V extreme ondersteunt namelijk geen nvme protocol via de pcie lanes)
bedoel je niet de IV ofzo? X99 doet dat toch gewoon?

specs

• dylan111111
maratropa schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:58:
[...]

bedoel je niet de IV ofzo? X99 doet dat toch gewoon?
Ja, via de m.2 naar u.2 adapter.
In de Bios heb je dan de optie om de Asus hyper kit aan te zetten. Dan pas kan je er vanaf opstarten en wordt hij herkend.
Via de pcie lanes wordt het NVME niet ondersteund.
Zelf mogen ervaren met een Intel DC P3700...
Pagina: 1