Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• frk123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-10 21:24
Hoi,

Ik heb wat vragen over onze vloerverwarming. Ik heb namelijk niet het idee dat deze goed werkt..
De temparatuur van het water komt nooit boven de 38C. Ook niet al ik de thermostaat knop verwijder. Ook gemonteerd wortd de vloer niet warm. Op de foto onze verdeler. Het is een energiezuinge pomp die ik een aantal jaren geleden heb laten plaatsen. De pomp gaat aan als het water boven de ingestelde waarde komt middels Bimetaal schakeling oranje kastje.

Iemand een idee?

Groet,
Andre

Verdeler

[ Voor 14% gewijzigd door frk123 op 16-12-2018 12:32 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

welke foto?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• frk123
Was even in gevecht met het fotoalbum.. blijkbaar teveel data gebruikt. Hij staat er nu bij...

• Microkid

Microkid

Smile

En als je de temperatuur op het oranje kastje aanpast? 38 graden is trouwens niet eens zo'n gekke temperatuur voor vloerverwarming hoor. 38-45 graden is redelijk normaal.
En maak eens een betere foto, ik zie links bovenin ook nog iets van een sensor en draad lopen?

[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 16-12-2018 12:41 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• frk123
Die schakelt alleen de pomp aan en uit. Het probleem is dat er geen warm water door de verdeler heen gaat volgens mij. De leidingen die de vloer in gaan worden niet warm.

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Zet de pomp is hoger en eventueel in de hoogste stand om te kijken of je doorstroming hebt.
Zo niet, pomp slecht en anders leidingen verstopt en moet dat gespoeld worden.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

frk123 schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:26:
Hoi,

Ik heb wat vragen over onze vloerverwarming. Ik heb namelijk niet het idee dat deze goed werkt..
De temparatuur van het water komt nooit boven de 38C. Ook niet al ik de thermostaat knop verwijder. Ook gemonteerd wortd de vloer niet warm. Op de foto onze verdeler. Het is een energiezuinge pomp die ik een aantal jaren geleden heb laten plaatsen. De pomp gaat aan als het water boven de ingestelde waarde komt middels Bimetaal schakeling oranje kastje.

Iemand een idee?

Groet,
Andre

[Afbeelding: Verdeler]
Dat oranje kastje schakelt normaal gesproken de pomp uit als de temperatuur boven de 50 graden komt bijv, dat is dat er geen 50-60 graden je vloer in gaat.
Heb je wel warm water na de kraan?
Op je retour leiding zit een ventiel en des te verder je die open draait des te meer hij met de retour mengt, speel daar maar eens mee en kijk eens hoe ver die open staat, word de retour van de verdeler warm?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Microkid

Microkid

Smile

Ik heb die pomp even geGoogled, aan de zijkant zit een schakelaar om de pompsnelheid te verhogen. Ga daar eens mee spelen?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 18:04

CeesKees

I rest my Kees

Hoe hoog is de aanvoertemperatuur in je ketel?

Een goed vloerverwarmingssysteem mag best 24/7 aan staan hoor met deze buitentemperaturen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

leidingen verstopt ? deze tyleenslangen laten zuurstof door en gaan vol zitten met alg en moeten eigenlijk elk jaar gespoeld worden. Veel ketels kunnen hier niet tegen en moeten gescheiden worden van de vloerverwarming met een warmtewisselaar van het normale cv circuit.

Zo zit het hier thuis nu ook en dat werkt prima. maar wel elk jaar spoelen met water om alle drap en meuk eruit te halen. voordeel van los circuit is dat spoelen ook makkelijk kan zonder dat cv uit hoeft.

• frk123
Dank jullie wel voor alle reacties.

Even wat extra informatie.
1) aan onderkant van de pomp heb ik nu met de traploze instelling de pomp op maximaal gezet.
2) het oranje kastje schakelt de pomp in bij warmwater toevoer. Ik kan de temp instellen wanneer hij in/ uitschakelt. Staat nu op ~25 graden..daarboven gaat hij aan.
3) spoelen leidingen is een aantal jaren geleden gedaan. Toen kwam er niet heel veel troep uit. Ik doe even een aanname dat dit nu nog steeds goed is omdat alle leidingen niet warm worden en niet de ene wel en de andere niet.
4) toevoer water is 65 graden ingesteld. Ik zal een meten wat er bij de verdeler aankomt maar deze voelt echt warm/heet aan,
5) sensor en draad is van de thermostaat kraan, die zit er nu niet op. Nieuwe Foto volgt..
6) retour ventiel.... kan ik die gewoon los draaien, komt hij niet helemaal los en heb ik dan geen water ballet..?
7)heb je wel warm water na de kraan... dat is precies de vraag die ik heb. De temp meter stijgt wel van 20 naar 38.. maar stopt dan.. en dat zou niet moeten doen zonder thermostaat erop. Hoe kan deze defect zijn?
Valt deze simpel te vervangen, is dit te testen?

Verdeler2

Thanks
Andre

[ Voor 6% gewijzigd door frk123 op 16-12-2018 22:04 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Doet de pomp het wel? als je met je oor (of via een schroevendraaier) er naar luistert, hoor je hem dan draaien? En de 3 retourventielen staan helemaal open?

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 16-12-2018 22:12 ]

• Rol-Co

Rol-Co

frk123 schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:00:
Dank jullie wel voor alle reacties.

Even wat extra informatie.
1) aan onderkant van de pomp heb ik nu met de traploze instelling de pomp op maximaal gezet.
2) het oranje kastje schakelt de pomp in bij warmwater toevoer. Ik kan de temp instellen wanneer hij in/ uitschakelt. Staat nu op ~25 graden..daarboven gaat hij aan.
3) spoelen leidingen is een aantal jaren geleden gedaan. Toen kwam er niet heel veel troep uit. Ik doe even een aanname dat dit nu nog steeds goed is omdat alle leidingen niet warm worden en niet de ene wel en de andere niet.
4) toevoer water is 65 graden ingesteld. Ik zal een meten wat er bij de verdeler aankomt maar deze voelt echt warm/heet aan,
5) sensor en draad is van de thermostaat kraan, die zit er nu niet op. Nieuwe Foto volgt..
6) retour ventiel.... kan ik die gewoon los draaien, komt hij niet helemaal los en heb ik dan geen water ballet..?
7)heb je wel warm water na de kraan... dat is precies de vraag die ik heb. De temp meter stijgt wel van 20 naar 38.. maar stopt dan.. en dat zou niet moeten doen zonder thermostaat erop. Hoe kan deze defect zijn?
Valt deze simpel te vervangen, is dit te testen?

[Afbeelding: Verdeler2]

Thanks
Andre
Dat retourventiel zou eerder dichter moeten, minder retour, meer over de vloer. Dan moet de temp meter gaan stijgen.

• Rol-Co

Rol-Co

Microkid schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:11:
Doet de pomp het wel? als je met je oor (of via een schroevendraaier) er naar luistert, hoor je hem dan draaien? En de 3 retourventielen staan helemaal open?
Aanvulling
En zit hij goed gemonteerd, niet de pijl de verkeerde kant op.

• Microkid

Microkid

Smile

Rol-Co schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:13:
[...]

Aanvulling
En zit hij goed gemonteerd, niet de pijl de verkeerde kant op.
Dat zou ook nog eens een interessante kunnen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Microkid op 16-12-2018 22:59 ]

• frk123
Hoi,
Nog wat extra info
De pomp draait, ook het toerental verandert bij het draaien aan de instellingsknop aan de onderkant.
Het warme water komt van de bovenste leiding aan de rechterkant
Op de pomp op het zwarte gedeelte staat een pijl naar links.. is dat goed?
De kranen van de verdeler staan helemaal open.
Retour ventiel moet toch niet dicht... dan heb ik geen kring meer en komst er geen warm water meer naar de verdeler.

Gr,
Andre

• Rol-Co

Rol-Co

frk123 schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:00:
Hoi,
Nog wat extra info
De pomp draait, ook het toerental verandert bij het draaien aan de instellingsknop aan de onderkant.
Het warme water komt van de bovenste leiding aan de rechterkant
Op de pomp op het zwarte gedeelte staat een pijl naar links.. is dat goed?
De kranen van de verdeler staan helemaal open.
Retour ventiel moet toch niet dicht... dan heb ik geen kring meer en komst er geen warm water meer naar de verdeler.

Gr,
Andre
Niet dicht, maar minder open is heter water, meer open kouder. Het is een mengverdeler, dus mengt de warm met de retour.

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:28
Zo ook met de pomp, op maximaal zorgt er voor dat er veel koud water uit de vloer vermengd wordt met de warme toevoer van je CV.
Als je die op minimaal zou zetten, dan zou de temperatuur de vloer in omhoog moeten gaan (althans bij mij is dat wel het geval).
En als je de pomp uit zet, wordt dan die retour naar de CV direct/snel net zo heet als de aanvoer?
Pagina: 1