Toon posts:

Breedbeeld TV 'Problemen'!!

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een Phillips 28PW6515 Breedbeeld TV (70 CM) gekocht. Ik heb nog nooit eerder zelf een breedbeeld TV gehad en nog nooit gekeken dus nu zit ik met de volgende problemen/vragen:

-Ik kan het beeld instellen op: 4:3, Breedbeeld, 14:9 Zoom, 16:9 Zoom, Superzoom & Ondertitelingzoom.

-Als ik het instel op 4:3 zijn de linker en reachterkant totaal niet gevuld maar is ook niks uitgerekt. Als ik naar sommige zenders ga als Belgie 1 schakelt hij ineens over naar 16:9. Nou is wel het hele scherm gevuld alleen als ik dan dezelfde zender vergelijk met 4:3 en 16:9 dan zie ik dat je bij 16:9 zowel links als rechts een klein stukje mist. Dus bij 4:3 zie je die stukjes wel maar heb je weer kleiner beeld. Hetzelfde geld als ik een film of ander programma op TV ineens op 'Breedbeeld' beeld zet dan mis ik ook dingen, en bij films staat de onderitteling dan zowat tegen de linkerkant aan en als je hem op 4:3 zet is het wel weer goed alleen kleiner beeld :'(

-Hetzelfde geld bij DVD films, ik heb ook een Phillips D751 DVD speler (ingesteld op 16:9 beeld) maar als ik hem dan op 16:9 zet zie ik soms helemaal geen ondertiteling meer omdat het beeld dan zo groot is. Ook als ik een Widescreen DVD afspeel en het beeld op pauze zet dan zie ik aan de linker en reachterkant weer meer bij 4:3 dan bij 'Breedbeeld' want dan is dat weer verdwenen en lijkt het weer of mijn TV te klein is.

En ik dacht juist dat je met breedbeeld extra veel zag links en recht dan vergeleken met normale TV's??

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Je moet natuurlijk wel breedbeeld uitzendingen hebben om je voordeel er uit te halen...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een Widescreen DVD afspeel heb ik die problemen ook....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 22 juli 2001 13:16 schreef Jan006Jan het volgende:

-Ik kan het beeld instellen op: 4:3, Breedbeeld, 14:9 Zoom, 16:9 Zoom, Superzoom & Ondertitelingzoom.
ik weet precies welke mode wat doet, maar dat weet de handleiding ook exact, dus dat ga ik hier niet neerzetten.
-Als ik het instel op 4:3 zijn de linker en reachterkant totaal niet gevuld maar is ook niks uitgerekt. Als ik naar sommige zenders ga als Belgie 1 schakelt hij ineens over naar 16:9. Nou is wel het hele scherm gevuld alleen als ik dan dezelfde zender vergelijk met 4:3 en 16:9 dan zie ik dat je bij 16:9 zowel links als rechts een klein stukje mist. Dus bij 4:3 zie je die stukjes wel maar heb je weer kleiner beeld. Hetzelfde geld als ik een film of ander programma op TV ineens op 'Breedbeeld' beeld zet dan mis ik ook dingen, en bij films staat de onderitteling dan zowat tegen de linkerkant aan en als je hem op 4:3 zet is het wel weer goed alleen kleiner beeld :'(
dat klinkt niet goed... Links en rechts zou je niets moeten missen... Je zou hooguit zwarte balkjes links en rechts kunnen hebben bij de 14:9 instelling. Volgens mij is je TV dan verkeerd afgesteld.
-Hetzelfde geld bij DVD films, ik heb ook een Phillips D751 DVD speler (ingesteld op 16:9 beeld) maar als ik hem dan op 16:9 zet zie ik soms helemaal geen ondertiteling meer omdat het beeld dan zo groot is. Ook als ik een Widescreen DVD afspeel en het beeld op pauze zet dan zie ik aan de linker en reachterkant weer meer bij 4:3 dan bij 'Breedbeeld' want dan is dat weer verdwenen en lijkt het weer of mijn TV te klein is.

En ik dacht juist dat je met breedbeeld extra veel zag links en recht dan vergeleken met normale TV's??

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Als je echt links en rechts dingen "mist" dan is je TV gewoon helemaal raarm, want dan wordt het beeld teveel uitgerekt.

Dat je bij 16:9 stand boven en onder dingen mist, is bij 4:3 uitzendingen normaal, maar links en rechts zou je niets moeten missen.

En bij DVD zou je TV in de 16:9 stand, gewoon alles moeten laten zien. (hooguit dus een zwart balkje onder en boven, omdat de DVD misschien nog breder is, zie [topic=189454] ).

En je ondertiteling zou aan de onderkant van het beeld weg kunnen vallen, als je de DVD speler op 4:3 hebt ingesteld...

Dit is gewoon: stuk. Of niet goed.

Ruilen dus, voor een ander exemplaar, en als het "hoort", voor een hele andere TV. (ik kan me niet voorstellen dat het hoort BTW).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor de zeer snelle reacties!

Ik heb er dus weer even mee geprutst, en het is denk ik ook inderdaad niet goed. Scary Movie heb ik bijv. op DVD en die is Widescreen, dus dan heb ik hem op een bepaald ogenblik op pauze gezet. Toen zag ik de rand van de kast aan de linkerkant niet, toen hield ik hem op pauze en schakelde over naar 4:3, toen zag ik de rand van de kast inees wel, dus dat stukje mist er inderdaad bij breedbeeld.

Nu moet ik inderdaad aannemen dat mijn TV niet goed is of kan het ook aan de instellingen van de TV en/of DVD speler liggen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 22 juli 2001 14:56 schreef Jan006Jan het volgende:

Nu moet ik inderdaad aannemen dat mijn TV niet goed is of kan het ook aan de instellingen van de TV en/of DVD speler liggen?
Aan de DVD speler ligt het niet, aangezien het bij 4:3 gewoon goed gaat.

Die TV lijkt me vrij raar. Ga anders even in de winkel kijken, met diezelfde DVD en kijk of andere tv;s van philips dat ook doen. (ik kan je verzekeren van niet).

Die TV is gaar >:).

Verwijderd

Volgens mij heb ik de zelfde tv als jou..
alleen dan met matchline en dolby prologic.

Bij gewone tv uitzendingen heb ik gewoon perfect beeld en bij dvd's ook, dus gewoon effe met die tv terug naar de winkel,
Of effe bellen met de service afdeling van philips want er zit onsite garantie op de tv's van Philips... succes!

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 15:07 schreef Athlonman het volgende:
Volgens mij heb ik de zelfde tv als jou..
alleen dan met matchline en dolby prologic.

Bij gewone tv uitzendingen heb ik gewoon perfect beeld en bij dvd's ook, dus gewoon effe met die tv terug naar de winkel,
Of effe bellen met de service afdeling van philips want er zit onsite garantie op de tv's van Philips... succes!
Niet om het 1 of ander , maar binnen 90 dagen hebben ze de tv om te ruilen bij een aantoonbaar defect. Ik zou binnen 1 week in ieder geval geen reperatie accepteren .
De vraag is alleen of hun het ook een defect vinden . De heren van E-care (rep service van phillips ) zijn het niet altijd met de klant eens , en ja , helaas spreek ik uit ervaring.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 13:16 schreef Jan006Jan het volgende:
Als ik naar sommige zenders ga als Belgie 1 schakelt hij ineens over naar 16:9. Nou is wel het hele scherm gevuld alleen als ik dan dezelfde zender vergelijk met 4:3 en 16:9 dan zie ik dat je bij 16:9 zowel links als rechts een klein stukje mist.
Da's overscan, heel normaal bij TV's, want anders krijg je zwarte balken om het beeld heen als ie ff want minder 'bright' is.
als ik een film of ander programma op TV ineens op 'Breedbeeld' beeld zet dan mis ik ook dingen, en bij films staat de onderitteling dan zowat tegen de linkerkant aan en als je hem op 4:3 zet is het wel weer goed alleen kleiner beeld :'(
Als het ècht dicht op de kant zit, dan is je TV verkeerd afgesteld, dan zou ik als ik jou was ff bellen, dan moeten zij het maar fixen (on-site garantie) of zelf ff langs gaan (maar allebei alleen als je echt veel mist).
En als je je DVD speler gewoon op normaal zet (4:3 of whatever), en je zet je TV op breedbeeld, wat gebeurt er dan?
Er zijn namelijk maar weinig DVD's waar het beeld echt 16:9 erop staat, het is meestal anamorf (=vervormd 4:3 beeld dat aangepast wordt aan 4:3 of 16:9).
Maar hier kan ik eigenlijk weinig zinnigs over zeggen, omdat ik jou speler/TV combo niet ken, maar probeer ff uit.
Dat ligt natuurlijk aan de uitzending, in 16:9 past natuurlijk meer breedte info dan in 4:3, als je de zelfde hoogte hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst de winkel gebeld, die zeiden:

'Wij weten zo niet wat het probleem is, het beste kun je even met onze technische dienst bellen en dan weten die vast wel of het een technische fout is of dat het aan de instellingen ligt'

Dus ik de helpdesk van de winkel bellen en die zeiden:

'Onze technische dienst heeft nu vakantie dus het beste kun je over 2 a 3 weken even terug belleb. Ik weet zo ook niet wat het kan zijn maar ik denk dat dan het beste even een monteur langs kan komen en die even kan kijken of hij hem beter kan instellen of dergelijke'

Wat vinden jullie hiervan en wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 24 juli 2001 12:02 schreef Jan006Jan het volgende:

Wat vinden jullie hiervan en wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?
Dat apparaat naar de winkel terugbrengen en zeggen dat je dat ding net nieuw hebt, en dat er van een reparatie helemaal geen sprake is. (Tenzij je er al 3 maanden (oid) tegenaan zit te loeren).

Binnen twee weken moet je een apparaat gewoon terug kunnen brengen/ om kunnen ruilen. Dit slaat nergens op. Zij verkopen een TV die het niet doet, dan moeten zij dat ding ook omruilen. Zeker als-ie het vanaf het begin af aan niet goed gedaan heeft.

(ik zou naar een andere winkel willen gaan).

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Omruilen hoef je mischien niet meteen te doen. Betekend dat je zelf met dat ding moet gaan slepen, in de winkel moet onderhandelen, mischien wachten op een nieuwe enz enz enz. En dan maar afwachten of die tv wèl goed is.
Als het beeld op zich van goeie kwaliteit is, op dat stukje te ver uitrekken na, kan je mischien deze beter ff laten afstellen. Gewoon zo'n philips monteur langs laten komen en hem dat beeld correct laten instellen. Je hebt kans dat daarvoor de tv niet eens open hoeft!! Veel moderne tv's hebben een soort van service menu, waar al dit soort dingen mee afgeregeld kunne nworden. Van een echte reparatie kan je dan niet spreken, je bent je tv niet kwijt en je weet zeker dat het goed gebeurt (je staat die kerel uiteraard flink in zijn nek te hijgen >:) )

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 15:15
In het menu van de DVD-speler moet je deze ook op 16:9 zetten om problemen te voorkomen.

Verwijderd

Ik heb een Philips DVD en 16:9 TV als je de DVD in het menu op 16:9 zet en de tv op handmatig beeldformaat, 4:3 dan werkt bij mij alles perfect.

DVD in breedbeeld zijn beeldvullend en tv is 4:3, zenders in breedbeeld weer 16:9 enzovoorts.

Ik wil namelijk het beeld alleen uitrekken als IK dat wil :)

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op dinsdag 24 juli 2001 15:51 schreef XSDnied het volgende:

Ik wil namelijk het beeld alleen uitrekken als IK dat wil :)
IDD anders worden ze zo dik :)

...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 24 juli 2001 15:40 schreef utlover het volgende:
In het menu van de DVD-speler moet je deze ook op 16:9 zetten om problemen te voorkomen.
Lezen is een vak hè?:
...

-Hetzelfde geld bij DVD films, ik heb ook een Phillips D751 DVD speler (ingesteld op 16:9 beeld)
...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:41
Er zit vaak een instelling op een breedbeeld tv voor "stretch" of "juist" of hoe ze het ook noemen.. daarmee rek je het 4:3 beeld op naar 16:9 en zie je dus wel het beeld verspreid en je kunt ook de ondertiteling nog lezen :)

hoe dat bij philips zit weet ik niet precies (wij hebben een Panasonic) maar het zal best mogelijk zijn.. anders ff terug naar de tent waar je hem gekocht ( gejat :? ;) ) hebt en ff vragen of zij de instellingen weten :)

Have a wheelie good weekend!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Ik heb zelf een Sony wega tv en een sony versterker en dvd .Ik heb de dvd alleen op de versterker aangesloten en dan doorgelust naar de tv . Bij mij kiest die automatisch de goede instellingen, nog nooit problemen mee gehad en altijd goed beeld.

searisk

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb ook problemen gehad met een Philips breedbeeld, en de service is erg goed. Je moet gewoon bellen dat ie kapot is, een beetje overdrijven, gewoon zeggen dat het beeld voor de helft over de rand is. Dan komen ze hem zo ophalen!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hmm als ik een dvd film kijk op 2.35:1 formaat dan zet ik hem meestal op breedbeeld omdat naar mijn idee het beeld dan het beste klopt (geen uitgerekte hoofden enzo). Maar dan heb ik dus zowel boven als onder én aan de zijkanten een zwarte rand terwijl dit naar mijn idee best opgevuld zou kunnen worden naar beeldvullend.

Is dat een normaal verschijnsel?

Oh ja hij is al ruim een jaar oud, maakt dat wat uit voor de onsite garantie?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 11:07 schreef CAP-Team het volgende:
hmm als ik een dvd film kijk op 2.35:1 formaat dan zet ik hem meestal op breedbeeld omdat naar mijn idee het beeld dan het beste klopt (geen uitgerekte hoofden enzo). Maar dan heb ik dus zowel boven als onder én aan de zijkanten een zwarte rand terwijl dit naar mijn idee best opgevuld zou kunnen worden naar beeldvullend.

Is dat een normaal verschijnsel?

Oh ja hij is al ruim een jaar oud, maakt dat wat uit voor de onsite garantie?
Dat is heel gewoon, je geeft zelfs het antwoord al. De film is in het 2.35:1 formaat, DWZ dat als het beeld 1cm hoog is, dan is die 2.35cm breed. Een breedbeeldtelevisie heeft een heel andere verhouding: 1.77:1. Dus die DVD heeft een veel breder beeld, wat dus inhoud dat deze daardoor zwarte balken boven en onder krijgt. Als je dat nog eens kwijt zou willen (wat volgens mij geen enkele TV kan, maar dat even buiten beschouwing laten), zou je of dus beeldinformatie kwijtraken bij het opblazen van het beeld (maar dat je de verhoudingen verder hetzelfde laat), of dat je alleen vertikaal het beeld laat opblazen (waarbij dus het beeld vervormd, dus dat bijv. personen er een stuk smaller uit komen te zien en dat een cirkel ineens een ovaal wordt).

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

CAP-Team....
Als de film een 1.85:1 aspect ratio heeft past ie 'precies' op je 16:9 breedbeeld TV. De meeste nieuwe bioscoopfilms hebben echter een 2.35:1 aspect ratio en ja, dan krijg je wat balken te zien zelfs op je breedbeeld TV
<a href="http://" target="_blank"> [topic=189454]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Stel de televisie in op 16:9 ondertitels.

Dit is overigens een bekend probleem bij Philips. Bij JVC valt wordt het beeld goed opgevuld zonder te veel vervorming of wegvallen van ondertitels.
Pagina: 1