Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Topicstarter
Nu ben ik in de race voor een nieuwe telefoon, nu ik al een paar jaar loop met 2 telefoons en wil ik wel eens overwegen om bv een Samsung S9 dual sim te proberen.

Echter hoe werkt dit?

Zakelijk is Vodafone en privé T mobile.
Is het zo als mijn telefoon aan staat met beide simkaarten, en als ik dan telefoon krijg zowel privé of zakelijk dat die dan overgaat? Dus dat ik altijd bereikbaar ben, ook op mijn carkit?

Of moet je van te voren een sim uitkiezen? ( wat geen optie is )

Iemand hier ervaring mee? Of zijn er betere telefoons?

Beste antwoord (via rens-br op 17-12-2018 16:06)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Je bent altijd bereikbaar, behalve wanneer je met 1 van 2 aan het bellen bent, dan is het andere nummer onbereikbaar.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Je bent altijd bereikbaar, behalve wanneer je met 1 van 2 aan het bellen bent, dan is het andere nummer onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je databundel kan je aanvinken; is sim A leeg, kan je verder internetten op sim B.

Verder zijn er apps zoals "Dual SIM Selector Pro" waarbij je kan instellen dat je altijd nummer X belt via een bepaalde SIM. Erg handig in de auto anders krijg je namelijk op je telefoon een popup met welke SIM je wil bellen als je via je stuur iemand sepecteert ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:20
Ik gebruik al ruim twee jaar dual sim toestellen om dezelfde redenen: eerst de Honor 5C en nu de Huawei Mate 10 Pro. Binnen Android (in ieder geval volgens de implementatie van Huawei) gemakkelijk om met een ander nummer uit te bellen. Ik neem aan dat dit bij Samsung net zo gemakkelijk is. Daar maak ik zelf weinig gebruik van omdat ik eigenlijk altijd met mijn werktelefoon uitbel (onbeperkt bellen) en degenen die ik privé bel hebben dat nummer ook bij mijn naam staan.

Je moet alleen even opletten met apps als Telegram en Whatsapp, die werken vaak maar met één nummer. Daar zijn wel middelen voor om twee keer Whatsapp te installeren bijv. (Huawei levert dat standaard mee, geen idee of Samsung dat doet, maar is ook zonder standaard meeleveren gewoon te krijgen via Play Store verwacht ik).

[ Voor 12% gewijzigd door Arjan90 op 16-12-2018 10:33 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
Ja, je bent bereikbaar op beide nummers
Ja, je kan met beide nummers bellen en sms-en.
Je kan kiezen welke sim je wilt gebruiken voor internet.
Je kan instellen dat als je belt/sms't, via welke sim dat moet gebeuren. Stel je dat niet in, dan vraagt je telefoon telkens (opnieuw) welke sim hij moet gebruiken.

Op vakantie (buiten europa) is dual-sim natuurlijk ook erg handig, omdat je daar ter plekke een sim kan kopen voor een goedkoop dataplan, terwijl je bereikbaar blijft op je eigen 06-nummer.

Samenvattend: heeft heeft alleen maar voordelen en geen nadelen.
(nou ja, bij sommige telefoons kan je geen SD-kaart plaatsen als je twee sims gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Topicstarter
Veel voordelen dus, bedankt voor jullie reactie. Even kijken hoe dat werkt met whatsapp en dan ben ik om.

Het maakt dus niet uit welke provider erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Frank1973 schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:53:
Veel voordelen dus, bedankt voor jullie reactie. Even kijken hoe dat werkt met whatsapp en dan ben ik om.

Nee

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nope... Sterker nog, advies is om 2 verschillende "netwerken" te nemen; heeft de ene storing, kan je nog de andere gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

WhatsApp werkt standaard niet op die manier, daar moet je dus een extra programma voor gebruiken die een kloon kan maken van WhatsApp.
Bij goedkope telefoons kan dat uitmaken, die gebruiken namelijk hetzelfde IMEI nummer voor beide simkaarten en als je dan twee SIM kaarten hebt van dezelfde provider kan dat problemen geven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Mijn Huawei kan standaard apps klonen, waardoor je 2 versies van WhatsApp kan draaien, voor elk nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Topicstarter
Top! Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Frank1973 op Tweakers is het de bedoeling om voordat je een topic opent, eerst wat eigen inzet te tonen. Ik kan helaas niet zien dat je dit hebt gedaan.

Nu zijn je vragen inmiddels beantwoord, maar let daarop bij het aanmaken van een eventueel volgend topic.
Pagina: 1