Help met keuze nieuwe 34" Widescreen Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 18:01
Ik ben op zoek naar een 34" Curved Widescreen. Ik gebruik mijn monitor voor gamen maar ook voor lichte editing zaken voor video en foto's (kleurecht is geen grote factor maar kan meespelen). Ik gebruik nu twee monitors en daar wil ik vanaf.

Relevante specs:
- GTX 1070
- AMD Ryzen 2600

Wensen:
- 34" Curved Widsecreen
- Resolutie 3440x1440 maar 2560x1440 is een overweging
- Minimaal 100HZ (75HZ zou kunnen
- Budget 550€

Ik vraag mij af 2560x1080 heel storend gaat zijn op een 34" Wide. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik neig al snel naar 3440x1440. Mijn videokaart trekt dat nog wel maar ik wil er nog 3 a 4 jaar mee doen.

Nu heb ik er via de pricewatch een aantal monitors op het oog zoals Acer ED347CKR voor 499 bij Bol.com (en ook alleen daar verkrijgbaar??). Naast wat korte reviews van andere gebruikers op tweakers.net kan ik er vrij weinig over vinden. Is een VA paneel prima voor gamen? (denk aan smearing bijvoorbeeld?)

Een monitor die ik zag maar eigenlijk net boven budget ligt maar aantrekkelijk geprijsd is de HP Omen X35 voor 699 momenteel. Heeft G-Sync dan weer als voordeel en A-MVA Paneel

Als ik naar die HP Omen kijk, komt de BenQ EX3501R ook in the picture.

IPS lijkt mij in combinatie met mijn andere wensen te duur. Dan zal ik over moeten stappen naar de normale 16:9 verhouding lijkt mij.

Iemand ervaringen met deze schermen of nog een goed advies voor wat betreft scherm?

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooie topicstart, maar verkeerde plek. Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Zie ook:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ik verplaats deze keer: move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 18:01
dion_b schreef op zondag 16 december 2018 @ 02:41:
Mooie topicstart, maar verkeerde plek. Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Zie ook:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ik verplaats deze keer: move VB -> CAA
ach ja natuurlijk. Excuses. Zal voortaan beter opletten