Is er iemand die mij een site kan geven of zelf uit kan leggen hoe je een exchange 5.5 server (onderdeeld van windows nt 4 small business server) configureert? Hij moet namelijk het volgende kunnen: mail ophalen bij een pop3 mail account (van mijn isp), deze mail naar de juiste gebruiker sturen en als een gebruiker een mail stuurt moet de exchange server deze naar het smtp adres (van mijn isp) sturen.
Verwijderd
http://www.microsoft.com/sbserver/downloads/default.asp
Hier kun je een pop3 connector voor exchange downloaden (gratis)
http://www.slipstick.com heeft veel articles over exchange
Wanneer het niet lukt meld het dan maar ff
Ik gebruik zelf exchange 5.0 maar dat zal er wel veel op lijken.
Hier kun je een pop3 connector voor exchange downloaden (gratis)
http://www.slipstick.com heeft veel articles over exchange
Wanneer het niet lukt meld het dan maar ff
Ik gebruik zelf exchange 5.0 maar dat zal er wel veel op lijken.
het lukt me wel om mail binnen te halen maar het versturen vanuit een werkstation lukt niet. ik denk dat de instellingen die ik instel als ik een nieuwe mail service aanmaak niet goed zijn. hij maakt ook constant verbinding met mijn isp!
Met exchange 5.5 kan je geen POP3 mailboxen plunderen, daar kan je een tooltje zoals POPbeamer voor gebruiken. MS heeft daar alleen tools voor voor exchange 5.0. Je exchange bak regelt zelf alle verstuurde email, het is een SMTP server op zich.
Het probleem dat hij continu je ISP probeert te benaderen heeft volgens mij met DNS resolutie te maken.
Ik denk dat je je nog wat meer moet verdiepen in het geheel.. iig succes ermee!
Het probleem dat hij continu je ISP probeert te benaderen heeft volgens mij met DNS resolutie te maken.
Ik denk dat je je nog wat meer moet verdiepen in het geheel.. iig succes ermee!
Verwijderd
Kan dus met de SBS versie en de te downloaden MS tool wel. Gebruik er zelf 4.Op maandag 23 juli 2001 12:05 schreef collin het volgende:
Met exchange 5.5 kan je geen POP3 mailboxen plunderen
Exchange is echter een redelijk complex apparaat dus zou ik eerst maar eens wat manuals gaan lezen. Er is bij ComCol.nl etc. genoeg literatuur over.
Weet je zeker dat de SBS versie die jij hebt niet exchange 5.0 is? Ik weet zeker dat ik op de M$ site gelezen heb, dat die POP connector alleen voor Exchange 5.0 (en ouder geloof ik) is.. In ieder geval kan het 100% zeker met POPBeamerOp maandag 23 juli 2001 13:04 schreef liekens het volgende:
[..]
Kan dus met de SBS versie en de te downloaden MS tool wel. Gebruik er zelf 4.
Exchange is echter een redelijk complex apparaat dus zou ik eerst maar eens wat manuals gaan lezen.
Verwijderd
Version 5.5 Build: 2652.23 SP 4Op maandag 23 juli 2001 13:06 schreef collin het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de SBS versie die jij hebt niet exchange 5.0 is? Ik weet zeker dat ik op de M$ site gelezen heb, dat die POP connector alleen voor Exchange 5.0 (en ouder geloof ik) is.. In ieder geval kan het 100% zeker met POPBeamer
Is standaard in SBS 4.5 hoor. Zoals ik al zei, beheer er een paar voor mijn werk.
En zie onder:
Download this free (connect-time charges may apply) e-mail gateway that enables Small Business Server version 4.5 users to connect their Microsoft Exchange Server to the Internet using a single POP3 e-mail account. The connector is available in International English and German. The French and Japanese versions will be available soon.
Verwijderd
EFS is alleen leuk als je de ADVANCED of wel de geregistreerde versie hebt...Op maandag 23 juli 2001 17:32 schreef HoIoH het volgende:
Niet langer nadenken, EFSis de oplossing, kijk maar eens op:
http://www.chimera.co.nz/
Anders kun je bijna nix...
Internet mail connector aanmaken via de wizard, (zit in een sub van het file menu) kiezen mail versturen via dail -up en de smtp server van je isp invullen. Mail op halen door middel van EFS, en klaar is kees. Haalt en versuurt mail op de tijden die jij wil , voor alle gebruikers. De iedeale oplossing om je server op een UPC kabel verbinding aan te sluiten (mail dan wel bij een andere isp)Op zondag 22 juli 2001 13:10 schreef arrows het volgende:
Is er iemand die mij een site kan geven of zelf uit kan leggen hoe je een exchange 5.5 server (onderdeeld van windows nt 4 small business server) configureert? Hij moet namelijk het volgende kunnen: mail ophalen bij een pop3 mail account (van mijn isp), deze mail naar de juiste gebruiker sturen en als een gebruiker een mail stuurt moet de exchange server deze naar het smtp adres (van mijn isp) sturen.
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper
Pagina: 1