Hallo Tweakers,
Al jaren een tevreden gebruiker van de Chromecast. Mijn ouders vonden het bij mij ook altijd handig en als cadeau heb ik er eentje voor hen gehaald.
Normaal probeer ik een probleem altijd met Google op te lossen, maar ik begin inmiddels te vermoeden dat het probleem gerelateerd is aan mijn Ziggo-product en we het dus op Nederland moeten toespitsen (en daar minder info over is te vinden).
Hardware:
Chromecast generatie 3
Samsung TV, Chromecast krijgt voeding via de USB-poort
Ziggo Horizon Box Wifi (verbonden via 5GHZ), wifi werkt verder vlekkeloos
Feedback:
Wifi op Chromecast instellen succesvol via Google Home App
In de router interface zie ik netjes dat de Chromecast verbonden is.
Symptomen:
De enige applicatie waar een cast-icoon verschijnt, op welk apparaat dan ook, is YouTube.
YouTube casten gaat zonder problemen.
Soms lukt het na het casten op Youtube ook met een andere app te casten, maar dit werkt nooit heel lang goed.
Ik zit gewoon op hetzelfde netwerk en AP met de apparaten waar ik mee probeer te casten.
Na wat googelen heb ik de volgende oplossingen gezien:
WiFi kanaal vastzetten (dus niet automatisch), had geen effect
UpNP en multicast aangezet in de router interface, had geen effect
Wat me opviel dat de Horizon Box zich ook als "chromecast-apparaat" gedraagt. Dit schijnt zo te zijn sinds ze Netflix casten ondersteunen. Wellicht dat dit de andere chromecast stoort? Ben een beetje ten einde raad.
Al jaren een tevreden gebruiker van de Chromecast. Mijn ouders vonden het bij mij ook altijd handig en als cadeau heb ik er eentje voor hen gehaald.
Normaal probeer ik een probleem altijd met Google op te lossen, maar ik begin inmiddels te vermoeden dat het probleem gerelateerd is aan mijn Ziggo-product en we het dus op Nederland moeten toespitsen (en daar minder info over is te vinden).
Hardware:
Chromecast generatie 3
Samsung TV, Chromecast krijgt voeding via de USB-poort
Ziggo Horizon Box Wifi (verbonden via 5GHZ), wifi werkt verder vlekkeloos
Feedback:
Wifi op Chromecast instellen succesvol via Google Home App
In de router interface zie ik netjes dat de Chromecast verbonden is.
Symptomen:
De enige applicatie waar een cast-icoon verschijnt, op welk apparaat dan ook, is YouTube.
YouTube casten gaat zonder problemen.
Soms lukt het na het casten op Youtube ook met een andere app te casten, maar dit werkt nooit heel lang goed.
Ik zit gewoon op hetzelfde netwerk en AP met de apparaten waar ik mee probeer te casten.
Na wat googelen heb ik de volgende oplossingen gezien:
WiFi kanaal vastzetten (dus niet automatisch), had geen effect
UpNP en multicast aangezet in de router interface, had geen effect
Wat me opviel dat de Horizon Box zich ook als "chromecast-apparaat" gedraagt. Dit schijnt zo te zijn sinds ze Netflix casten ondersteunen. Wellicht dat dit de andere chromecast stoort? Ben een beetje ten einde raad.
[ Voor 3% gewijzigd door Twieeker op 15-12-2018 16:55 ]