Hallo allemaal,
Ik geef meteen toe dat ik niet helemaal thuis ben in de wereld van videokaarten etc.
Ik heb al een paar vragen gepost op dit forum, aangaande wat ik zou willen als nieuwe hardware.
Ik had daar ook een leuk budget voor gereserveerd, maar vanwege onverwachte andere kosten, heb ik gewoonweg andere keuzes moeten maken.
Mijn vraag
Is de volgende. Ik ben nu nog steeds in het bezit van een oude pc.
En daar heb ik gisteren een nieuwe Acer Predator Z35P bij aangeschaft.
Prachtige monitor, echter ik krijg met geen mogelijkheid een grotere resolutie dan 1920x1080.
Terwijl die monitor 3440x1440 moet hebben op native 100Hz.
Ligt dit aan mijn pc in combinatie met videokaart/drivers, of zie ik iets over het hoofd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware is:
* Intel(R) Core(TM) i5 CPU @3.20 GHz, 3201 MHz, 2 core(s), 4 logische processor(s)
* ATI Radeon HD 4550
Software is:
* Meest recente drivers voor deze kaart (laatste update was uit 2013)
* Windows 7
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* AMD/ATI Pixel Clock Patcher.
Maar dat kreeg ik niet aan het werken.
En ik ben een beetje voorzichtig met patches etc. omdat ik niet weet wat deze doet.
Stonden genoeg rare dingen in die je moest doen ervoor. Dus daar ben ik van af gebleven.
Ik heb gezocht naar nieuwere drivers, maar die kon ik niet vinden.
Wat nou eigenlijk mijn vraag is, is het dan toch maar beter om voor een nieuwe pc te gaan? .
Of is hier toch nog iets aan te doen?
Eventueel heb ik al gekeken naar een ander systeem, dat een beetje binnen budget valt.
pricewatch: MSI Infinite 8RC 259EU
Mochten jullie meer informatie willen, laat het maar weten.
Dan ga ik zoeken om deze boven water te krijgen.
Alvast enorm bedankt voor het meedenken en hulp!
Ik geef meteen toe dat ik niet helemaal thuis ben in de wereld van videokaarten etc.
Ik heb al een paar vragen gepost op dit forum, aangaande wat ik zou willen als nieuwe hardware.
Ik had daar ook een leuk budget voor gereserveerd, maar vanwege onverwachte andere kosten, heb ik gewoonweg andere keuzes moeten maken.
Mijn vraag
Is de volgende. Ik ben nu nog steeds in het bezit van een oude pc.
En daar heb ik gisteren een nieuwe Acer Predator Z35P bij aangeschaft.
Prachtige monitor, echter ik krijg met geen mogelijkheid een grotere resolutie dan 1920x1080.
Terwijl die monitor 3440x1440 moet hebben op native 100Hz.
Ligt dit aan mijn pc in combinatie met videokaart/drivers, of zie ik iets over het hoofd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware is:
* Intel(R) Core(TM) i5 CPU @3.20 GHz, 3201 MHz, 2 core(s), 4 logische processor(s)
* ATI Radeon HD 4550
Software is:
* Meest recente drivers voor deze kaart (laatste update was uit 2013)
* Windows 7
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* AMD/ATI Pixel Clock Patcher.
Maar dat kreeg ik niet aan het werken.
En ik ben een beetje voorzichtig met patches etc. omdat ik niet weet wat deze doet.
Stonden genoeg rare dingen in die je moest doen ervoor. Dus daar ben ik van af gebleven.
Ik heb gezocht naar nieuwere drivers, maar die kon ik niet vinden.
Wat nou eigenlijk mijn vraag is, is het dan toch maar beter om voor een nieuwe pc te gaan? .
Of is hier toch nog iets aan te doen?
Eventueel heb ik al gekeken naar een ander systeem, dat een beetje binnen budget valt.
pricewatch: MSI Infinite 8RC 259EU
Mochten jullie meer informatie willen, laat het maar weten.
Dan ga ik zoeken om deze boven water te krijgen.
Alvast enorm bedankt voor het meedenken en hulp!
Better to save the mystery Than surrender to the secret