Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
De usb poorten op m'n nieuwe Acer monitor doen het niet, en Acer suggereert op hun site om de USB-controllers in Apparaatbeheer te deleten en opnieuw op te starten.
Kan dat echt geen kwaad? ik heb nogal wat USB poorten op m'n computer dus dan zal bijvoorbeeld m'n toetsenbord het ook even niet meer doen, het is allemaal nieuw voor mij dus ik ben erg voorzichtig.

Ik zie bij Apparaatbeheer eigenlijk heel veel dubbele meldingen van allerlij onderdelen, zoals 2x bluetooth enumarator, 2x Audio Lijn Steinberg, 2x HID-muis en ook 16x AMD Ryzen.
Erop dubbelklikken zie ik Stuurprogramma , Details , waar alles hetzelfde lijkt. Weet iemand of dit normaal is, en waarom dat is? Kan ik dubbele meldingen zonder problemen verwijderen om het geheel iets op te schonen?
...

WIndows 10 Home, AMD Ryzen 7 2700x / x470 Aorus Gaming 7
...
o<:)
...

Beste antwoord (via madwurmz op 16-12-2018 15:29)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

madwurmz schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:22:

[..]

Ik zie bij Apparaatbeheer eigenlijk heel veel dubbele meldingen van allerlij onderdelen, zoals 2x bluetooth enumarator, 2x Audio Lijn Steinberg, 2x HID-muis en ook 16x AMD Ryzen.
Dubbele meldingen kloppen vaak gewoon. Ook die van je Ryzen: 8 fysieke cores en 16 virtuele cores: elke virtuele core heeft een eigen vermelding in apparaatbeheer. Mijn i7-7820X heeft ook 16 vermeldingen in apparaatbeheer, dat is doodnormaal.

Ga iig niet zomaar dubbele of andere meervoudige meldingen lopen verwijderen.

---

Je hebt, neem ik aan, je monitor wel met de bijgeleverde USB-kabel met je computer verbonden? Ik vraag het maar, ooit een kennis gehad die de USB-kabel niet had aangesloten. :P

Indien wel, al andere USB-poorten op je computer geprobeerd om de USB-kabel van je monitor op aan te sluiten? Wil soms ook wel eens helpen om de een of andere reden.

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 16-12-2018 15:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, over het algemeen kan het geen kwaad.

Ja, ik vind dat Acer maar wat praat; blijkbaar wil hun driver / controller iets wat niet goed overeenkomt met jouw huidige machine en aangesloten USB-apparatuur.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:32
Kijk ook even bij Acer op de site of er toevallig nog extra USB drivers te downloaden zijn. In het verleden heb ik nog wel eens meegemaakt dat je eerst de basisdrivers moest installeren en daarna de update.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

madwurmz schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:22:

[..]

Dubbele meldingen kloppen vaak gewoon. Ook die van je Ryzen: 8 fysieke cores en 16 virtuele cores: elke virtuele core heeft een eigen vermelding in apparaatbeheer. Mijn i7-7820X heeft ook 16 vermeldingen in apparaatbeheer, dat is doodnormaal.

Ga iig niet zomaar dubbele of andere meervoudige meldingen lopen verwijderen.

---

Je hebt, neem ik aan, je monitor wel met de bijgeleverde USB-kabel met je computer verbonden? Ik vraag het maar, ooit een kennis gehad die de USB-kabel niet had aangesloten. :P

Indien wel, al andere USB-poorten op je computer geprobeerd om de USB-kabel van je monitor op aan te sluiten? Wil soms ook wel eens helpen om de een of andere reden.

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 16-12-2018 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
ok, thanks!
Ik las over een ander Acer monitor met hetzelfde probleem , dat de hub alleen werkt als de usb-B kabel ook werd aangesloten. Ik dacht dat mijn meegeleverde usb-B eigenlijk voor audio was want in de manual staat iets over optioneel audio, terwijl in de manual niets staat over het functioneren van de usb hub maar ik probeerde het , en nu werkt het helemaal goed!
Ik zal het Apparaatbeheer voorlopig met rust laten, @Wildfire goed te horen dat 16 meldingen normaal is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

madwurmz schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:43:
ok, thanks!
Ik las over een ander Acer monitor met hetzelfde probleem , dat de hub alleen werkt als de usb-B kabel ook werd aangesloten. Ik dacht dat mijn meegeleverde usb-B eigenlijk voor audio was want in de manual staat iets over optioneel audio, terwijl in de manual niets staat over het functioneren van de usb hub maar ik probeerde het , en nu werkt het helemaal goed!
Ik zal het Apparaatbeheer voorlopig met rust laten, @Wildfire goed te horen dat 16 meldingen normaal is!
Hoe zou de ingebouwde USB-hub moeten werken als hij niet zelf ook verbonden is met je PC? Via HDMI of DisplayPort komt er iig geen USB binnen op je monitor, vandaar de meegeleverde USB-kabel.

Audio kan op zich wel worden doorgegeven, HDMI en DisplayPort ondersteunen dat. Daar is dan niet specifiek een extra kabel voor nodig (alleen bij monitoren die via VGA worden verbonden, bij dat soort monitoren is dan ook vaak een audiokabel meegeleverd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Hoe zou de ingebouwde USB-hub moeten werken als hij niet zelf ook verbonden is met je PC? Via HDMI of DisplayPort komt er iig geen USB binnen op je monitor, vandaar de meegeleverde USB-kabel.
ja, dank voor je uitleg! USB-B heb ik altijd gebruikt voor muziekapparatuur dus daarom dacht ik dat dat kabeltje daarvoor bedoelt was. Verder werkte de USB hub zonder de kabel wel een klein beetje, telefoon werd bijvoorbeeld wel opgeladen maar werd niet herkend in de computer, maar achteraf gezien snap ik het wel en zit je met je eerste reactie helemaal goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

madwurmz schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:38:
[...]

ja, dank voor je uitleg! USB-B heb ik altijd gebruikt voor muziekapparatuur dus daarom dacht ik dat dat kabeltje daarvoor bedoelt was. Verder werkte de USB hub zonder de kabel wel een klein beetje, telefoon werd bijvoorbeeld wel opgeladen maar werd niet herkend in de computer, maar achteraf gezien snap ik het wel en zit je met je eerste reactie helemaal goed!
Waarschijnlijk laadde hij op omdat die hub via de monitorvoeding wordt voorzien van stroom. Gelukkig doet hij het nu ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1