Toon posts:

[adsl] niet surfen - wel icq / mailen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem (vind ik, iig).
Ik heb ADSL basisabbo, Mxstream bij WOL (tegenwoordig Tiscali...), WIN98SE.

Nou valt regelmatig mn dataverkeer tijdens 't surfen stil, voor een halve minuut of zo. ICQ en mailen kan dan wel gewoon. Het maakt niet uit om welke site het gaat, en het is sinds een format c:

Uitzetten van virusscanner / firewall maakt nix uit, dat heb ik ook al geprobeerd. Alle netwerkinstellingen lijken goed te zijn, maar misschien zie ik wat over het hoofd?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb ik ook last van :( , ik heb heir overigens @home, Groningen....maar ik heb ook een vermoeden dat het ergens iets met IE te maken heeft, want met Netschaap heb ik nooit problemen.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 14:12

Leon

Rise Of The Robots

Probeer eens opnieuw format c:
zou ik zeggen... :+

(of anders upgraden naar IE 5.5 :?)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 16:43 schreef fazer het volgende:
Probeer eens opnieuw format c:
zou ik zeggen... :+
Leukerd :P
(of anders upgraden naar IE 5.5 :?)
Heb ik al gedaan, na de format alle patches en/of upgrades gedaan die er te vinden waren :)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 14:12

Leon

Rise Of The Robots

Op dinsdag 24 juli 2001 16:46 schreef Andina het volgende:

[..]

Leukerd :P
[..]

Heb ik al gedaan, na de format alle patches en/of upgrades gedaan die er te vinden waren :)
Volgens mij heb je dan weer een bug gevonden in een M$ produkt... :P

Ik zou het nou ook niet meer weten.. :? ;(

Eeuwige n00b

Verwijderd

Staat de netwerkkaart op 10Mbit Half-Duplex zo niet dan wil dat nogal eens het probleem uit de wereld helpen. Dagelijks zo veel mensen die hem of op 10-Full hebben staan of zelfs 100! |:(

ff checken dus... ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

klinkt deze leek als een DNS probleem in de oren. Http heeft die namelijk wel nodig, en MSN/ftp(meestal)/icq hebben die niet nodig, omdat die geen conact hoeven te maken met die server om een "www.tweakers.net" om te zetten in een "213.239.154.16" om te zetten.

Probeer eens nog een DNS server toe te voegem. (die van t.net had ik een tijd als secondary, sinds BC3 tot me herinstall).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
-VnCnT-: Staat-ie :)
Op dinsdag 24 juli 2001 20:20 schreef JvS het volgende:
Probeer eens nog een DNS server toe te voegem. (die van t.net had ik een tijd als secondary, sinds BC3 tot me herinstall).
Ha, ik ook :) Nou, bijna dan, tot eerste ADSL problemen. Nu dan maar weer, kijken wat-ie doet...

[edit]
Maakt nix uit.... nog steeds stilvallende verbinding

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Het heeft met win98 te maken, helaas. Ik ken namelijk het probleem. Kon wel ICQ'en en IRC'en maar surfen, ho maar.
Ik heb toen ff statbar gedownload en toen schrok ik van de hoeveelheid geheugen die IE, ICQ, IRC en een paar browsers, vraten (schijnt dat IE echt heel veel geheugen vreet).

Ik ben sinds twee weken overgestapt op win2000 en ik moet zeggen, ik heb er geen last meer van en mijn geheugen wordt gespaard (100/255) :)

Ow ja, ik had er ook last van dat ik, rond de 40 uur online zijn, eraf werd gekicked. Nu ben ik 6 dagen online en dat is een absoluut record.

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 20:20 schreef JvS het volgende:
klinkt deze leek als een DNS probleem in de oren. Http heeft die namelijk wel nodig, en MSN/ftp(meestal)/icq hebben die niet nodig, omdat die geen conact hoeven te maken met die server om een "www.tweakers.net" om te zetten in een "213.239.154.16" om te zetten.

Dat ligt dus helemaal aan het feit of je een ADSL configuratie met DHCP 'uit' of 'aan' hebt. Bij de laatste is geen DNS nodig, wordt automatisch door de DHCP meegeleverd (geconfigureerd in de router, net zoals ip)
Pagina: 1