Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jancoow
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09-10 19:13
Goedendag,

Ik wil mijn huidige dimmer vervangen met een fibaro dimmer. Daarnaast wil ik twee pulse schakelaars aansluiten. Aangezien het lastig is nieuwe kabels te trekken doordat een doos in het dak mooi zit weggespoten, zou ik het als volgt willen aansluiten:

De vraag zit hem in S1. Vanuit deze wandcontactdoos loopt maar 1 kabel naar de dimmer toe. Hierdoor was mijn idee om deze pulse schakelaar op de null aan te sluiten. Gaat dit correct werken?

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:17
ik denk het niet de verbinding tussen n en sx halen ze er uit als je de nul aan sluit op de dimmer 2

• jancoow
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09-10 19:13
Ik heb geen nul aangesloten op N. Bij de dimmer heb ik maar 3 draden: 1 naar de lamp, 1 fase draad en 1 draad van de schakelaar die aan de andere kant van de kamer zit (S1).

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:27

Nhz

Deventer

@jancoow Ben je hier nog uitgekomen?

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Heeft iemand ervaring met (of de kennis dat) dit zo kan?

https://tweakers.net/ext/f/JV1Duo0qCKMF2OZpomar2lFV/thumb.jpg

Nhz wijzigde deze reactie 12-01-2019 17:01 (14%)

Groetjes Bas

• balk
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:45
Nhz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:50:
@jancoow Ben je hier nog uitgekomen?

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Heeft iemand ervaring met (of de kennis dat) dit zo kan?

[Afbeelding]
In dit topic staat wellicht het antwoord op jouw vraag.

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:27

Nhz

Deventer

@balk thanks, gevonden!

Voor future reference: mijn schema hierboven is bijna goed. De schakelaars moeten alleen niet op de Nul maar op de Fase geschakeld worden.

Groetjes Bas

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:11
Ik heb ook een uitdaging; ik heb een fibaro dimmer 2 en ik heb een dubbele puls schakelaar. De bedrading achter de schakelaar laat 2 zwarte draden zien (van de schakelaars) en 1 bruine. Aangezien ik een noob ben op het gebied van elektra, hoe moet ik dit aansluiten op de fibaro dimmer 2? Dus welk draadje op welke poort van de dimmer?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True