Extra informatie in artikel, ziet eruit als reclame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
In het artikel van Jeroen Horlings (@Yero), zijn er mooie en interessante informatieblokken te zien. Echter zien ze er door het uitroepteken, achtergrondkleur en formaat uit als reclame blokken. Google gebruikt bijna dezelfde kleur voor reclame blokjes en ik vermoed dat veel mensen die bewust zoveel mogelijk ontwijken (eventueel aangevuld met een addblocker).

Mijn advies is om die informatieblokken dezelfde weergave te geven als de quote blokken van vroeger. Dus Tweakers-rode kader en een witte of beige achtergrond?

reviews: Van snelladen tot slim laden - Voldoende laadpalen, voldoende stroom?

Ik heb het achtergrondartikel even geopend vanuit een andere browser en daarin was de vergelijking pijnlijk duidelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TUARf4QWhsU9X1ndozSDF4Je/full.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Hmmm, dat is een designkwestie. Ik snap je punt, maar kan even niet inschatten hoe problematisch dit nu daadwerkelijk is. Het is niet zo dat de de kaders nu weggefilterd worden door adblockers toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Yero schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:16:
Hmmm, dat is een designkwestie. Ik snap je punt, maar kan even niet inschatten hoe problematisch dit nu daadwerkelijk is. Het is niet zo dat de de kaders nu weggefilterd worden door adblockers toch?
Nee, want het geen advertentie. Zo'n filter reageert puur op technische inhoud. Mensen kunnen wel een zelfaangeleerd "filter" hebben om deze kaders over te slaan. Op zich al een interessant experiment om te kijken waar mensen naar kijken op een pagina/artikel van t.net met deze blokken 8) (ik meen me te herinneren dat dat soort onderzoeken wel vaker zijn gedaan voor nieuwe layouts van t.net)

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 15-12-2018 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Yero schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:16:
Ik heb een Tweakers abonnement en daarmee kan ik advertenties uitschakelen. In mijn hoofd dacht ik dat de extra informatie blokken, reclame blokken waren. Op de 2e pagina kwam ik het nog een keer tegen en vond dat wel vreemd op Tweakers. Toen las ik toch nog wat er stond en bleek het informatie te zijn van het artikel.
Het bleken dus geen reclameblokken, maar informatieblokken te zijn.

@GENETX, mijn hersenen namen aan dat het reclame was, waardoor ik er niet teveel aandacht aan schonk en zo snel mogelijk verder ging naar tekst dat bij het artikel hoort. Als je veel op blogs of (te) commerciële nieuwssites komt, dan moet je wel door het drama van reclame heen lezen. Vooral op je smartphone is dat van belang, want daar zie je niet altijd dat de tekst onder de reclames doorgaat (of dat er tekst tussen 2 reclame blokken in zit :D).

Wellicht kan deze casus worden gebruikt bij de UX design sessie die binnenkort bij jullie op kantoor is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:20
Ik had bij het lezen ook eerst de ingeving dat het een reclame was, ik had snel door dat het niet zo was, maar had het voor hetzelfde geld uit mijn zicht gefilterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
We gaan het meenemen. Er zijn meerdere wegen naar Rome, dus we gaan even wat alternatieven bespreken omdat we juist willen dat het als extra informatie gezien wordt en niet als reclame. Bedankt voor de feedback!
Pagina: 1