In een nieuwbouw huis heb ik op de begane grond vloerverwarming door de bouwer laten aanleggen. Op de 1e en 2e etage is vloerverwarming ingefreesd. De verdelers zijn van kunststof(om in de toekomst te kunnen koelen) zonder pompen. Dit alles is aangesloten op een HReco36 combi ketel van Intergas. Tussen de BG en de etages zit een HT/LT 3-wegklep. Via de ketel kan ik een interval instellen van het openzetten van deze klep naar de BG of de etages. Ik heb 2 honeywell thermostaten die bedraad(BG) en draadloos verbonden zijn met de ketel. Het probleem is dat groep 2 en 4 niet warm worden van de verdeler op de 1e etage. Het zou ook beter zijn als de 3-wegklep ook een optie zou hebben om beide kleppen open te zetten als er warmte van 2 thermostaten wordt gevraagd. De bypass zit vlak onder de CV-ketel.

Ik heb al geprobeerd om alle groepen dicht te zetten behalve de groepen die niet warm worden maar dit is helaas zonder resultaat.
Nu heb ik een offerte gekregen voor 3 zonekleppen bij de verdelers met zoneregeling en de bypass op de BG te monteren. Een andere optie is om de verdelers te vervangen door verdelers met pompen maar dat is nog duurder.
Is er niet een andere oplossing mogelijk?

Ik heb al geprobeerd om alle groepen dicht te zetten behalve de groepen die niet warm worden maar dit is helaas zonder resultaat.

Nu heb ik een offerte gekregen voor 3 zonekleppen bij de verdelers met zoneregeling en de bypass op de BG te monteren. Een andere optie is om de verdelers te vervangen door verdelers met pompen maar dat is nog duurder.
Is er niet een andere oplossing mogelijk?