MSI Command Center niet gelijk aan BIOS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:42
Ik ben niet 100% zeker of dit het goede topic is voor deze vraag, zo niet, mijn excuses.

Ik heb sinds kort een nieuwe PC, waarvan de CPU nogal warm loopt. Natuurlijk meteen een custom fan profile gemaakt in de BIOS, wat prima leek te werken. Later vond ik MSI Command Center. Ideaal dacht ik: alles on the fly aanpassen, en ik kan alles controleren terwijl de CPU onder load zit. Natuurlijk kwam ik er later pas achter dat de aanpassingen die je maakt in MSI CC niet permanent zijn, en bij een herstart overschreven worden door de BIOS. Prima, niks mis mee, daar kan ik mee leven.

Waar ik niet mee kan leven, is dat het fan profile weergeven in MSI CC (na een verse start) niet overeenkomt met wat ik ingesteld heb in mijn BIOS, of met wat ik eerder in MSI CC heb ingesteld. Heb ik in mijn BIOS bijvoorbeeld 50C > 30% / 80C > 100%, kan er in MSI CC iets staan als 80C > 0% / 100C > 80%. Dit zou nog steeds niet zo'n probleem zijn, als de PC gewoon de fancurve van de BIOS aan zou houden, maar zelfs wanneer ik MSI CC niet open wordt deze fancurve aangehouden die ik niet zelf ingesteld heb.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

EDIT:
Na verdere inspectie blijkt dat MSI CC de fancurve simpelweg 20 graden opschuift. Dus 20C in de BIOS wordt 40C in MSI CC. Ik heb ook getest met een profiel waar zowel op 0C als op 100C (min en max) een punt gezet, in de hoop dat hij dan niet zou verschuiven, maar dat hielp helaas ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door timmiej93 op 16-12-2018 14:13 ]