Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wiifi adapter vindt netwerk niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Na jaren zonder problemen de sitecom wifi usb adapter n300 gebruikt te hebben, viel gisteren onverwacht het internet weg.
Herstarten van de pc of modem maakt niets uit.
Na, als leek, veel gegoogled te hebben en tal van drivers geprobeerd te hebben, dan maar beslist om een nieuwe wifi adapter te proberen (Devolo WiFi Stick AC), maar ook dit zonder succes.
Al mijn andere apparaten blijven wel gewoon nog op wifi verbonden te zijn,
maar mijn pc lijkt het netwerk gewoon niet meer te vinden,
deze is niet meer terug te vinden in de lijst.

Windows 10 64bit

Alvast dank voor de hulp :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2018 19:56 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-12-2018 20:55)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:49
Jou netwerk komt niet voor in de lijst, maar andere netwerken wel?
In dat geval is het bereik van je nieuwe stick waarschijnlijk minder dan de vorige stick. Staat je pc op een andere verdieping dan je router, of zitten er veel muren tussen? Zend je wifi uit op 2,4 en/of 5GHz?
Lukt het om bijvoorbeeld verbinding te maken met een mobile hotspot van je smartphone (indien mogelijk :) )

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Malantur
Jou netwerk komt niet voor in de lijst, maar andere netwerken wel?
In dat geval is het bereik van je nieuwe stick waarschijnlijk minder dan de vorige stick. Staat je pc op een andere verdieping dan je router, of zitten er veel muren tussen? Zend je wifi uit op 2,4 en/of 5GHz?
Lukt het om bijvoorbeeld verbinding te maken met een mobile hotspot van je smartphone (indien mogelijk :) )

Verwijderd

Topicstarter
Allright, door je vraag op hoeveel GHz mijn wifi uitzendt, ging ik op zoek op mijn router,
blijkbaar op 2.4 en 5GHz, maar ze hebben een andere naam,
en terwijl ik normaal verbinding maak met 2.4, moest ik nu verbinden met 5..
Of ik zit er volledig naast,
ik heb weer draadloos internet in ieder geval (y)
Muchas gracias!

• Malantur
Normaal gezien is 5GHz veel sneller, dus dat is goed. Maar als er een muur tussen je router en je pc staat, dan schiet er van je 5GHz bijna niets meer over. 2,4GHz reikt veel verder, dus die zou ook gewoon zichtbaar moeten zijn.
Ik heb zelf weinig ervaring met wifi sticks maar als je enkel 5GHz signalen ziet, dan denk ik dat er wel ergens een instelling moet zijn om beide te ontvangen.