Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DTG: van Telefoonboeken naar geen businesscase meer hebben.

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Het is nog nergens te lezen in het nieuws maar het is inmiddels al wel bekend bij betrokken partijen: Het gaat niet goed met DTG. Nu zul je je misschien afvragen wat DTG is, nou dat kan ik je vertellen. DTG is het bedrijf wat ooit "De TelefoonGids" was. De uitgever van de welbekende dikke boeken met telefoonnummers.

Afgelopen januari werd bekend dat het bedrijf geen telefoonboeken meer uit zou gaan geven, het was de laatste keer voor het dikke boek. Mensen die op zoek waren naar een telefoonnummer moesten het nu maar via de website doen. DTG had een manier gevonden in samenwerking met Seniorenweb om ouderen op weg te helpen op de digitale snelweg.

Inmiddels heeft het bedrijf een wending gemaakt in het product wat ze aanbieden. Ze zijn van telefoonboeken overgestapt op online marketing en bedrijfsprofielen verkopen voor bedrijven en ZZP'ers. Op deze manier konden grote en kleine bedrijven campagnes opzetten via DTG, resultaten van zoekresultaten in Google beter naar voren laten komen en bedrijven helpen om op sociale media te groeien. De hele businesscase is verplaatst van papier naar online.

Nu is recent bekend geworden dat de KVK telefoonnummers van ZZP'ers niet meer gaat tonen en verkopen. Dit is een flinke domper voor DTG, zij doen ontzettend veel op basis van cold calling, uiteraard vanuit de gegevens van de KVK. Nu dat niet meer nodig is moeten ze een andere koers gaan varen. En daar begint de schoen te wringen...

De beide directeuren bedenken iedere keer weer nieuwe manieren om het personeel hun werk te laten doen. Iedere keer nieuwe plannen die geen opvolging hebben, slecht uitgedacht worden en zo verder. Personeel moet steeds weer nieuwe dingen bedenken om klanten over de streep te trekken om DTG voor hun aan het werk te zetten. DTG doet nauwelijks iets met eenmalige acties, grotendeels zijn het abonnementen waardoor de klant vaker en langer met ze te maken heeft.

In de afgelopen 2 weken hebben de beide directeuren het pand verlaten. Het bedrijf moet dus op zoek naar nieuwe stuwende krachten die de kar voor(t)trekken. Het hele businessmodel ligt in ieder geval flink onder vuur door recente ontwikkelingen binnen maar ook buiten het bedrijf.

Op dit moment is het zo dat het personeel vandaag te horen heeft gekregen dat eenderde tot de helft van het personeel het veld moet ruimen. Dat betekent dat 100-150 man van de 300 die vlak voor de kerstdagen te horen hebben gekregen dat er geen toekomst meer is voor hen binnen DTG. Wie het veld moeten ruimen of welke afdelingen het zwaarst worden getroffen is nog niet duidelijk.

Dat is hoe de zaken er op dit moment voor staan. Wat mij het meest steekt in dit soort situaties is dat de grote bazen de dans ontspringen, het personeel iedere keer met loze plannen om de tuin leiden en zien aankomen dat de zaak niet meer te houden is. De bazen kunnen zo op tijd het pand verlaten en de rest in de steek laten... Volgens mij gebeurt dit vaker bij bedrijven, dat de baas de ineens het pand verlaat en de rest mag het lekker uitzoeken... Ik ben benieuwd of er Tweakers zijn die hierdoor getroffen worden of hier mee te maken krijgen.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
De beide directeuren bedenken iedere keer weer nieuwe manieren om het personeel hun werk te laten doen.
Met hun werk bedoel je personeel hun eigen werk laten doen of van de directeuren? Maar laten we wel wezen, de papieren telefoongids is dood, zat eraan te komen, en na dit jaar echt. Dus tenzij je iedereen per direct wil ontslaan moet je wel nieuwe dingen gaan bedenken.
DTG doet nauwelijks iets met eenmalige acties, grotendeels zijn het abonnementen waardoor de klant vaker en langer met ze te maken heeft.
Lijkt me verstandig.

Als het nou puur door mismanagement fout gaat en de baas ontspringt de dans, dan word ik daar ook boos van. Maar dit klinkt meer alsof hun oorspronkelijke business model niet meer werkt, ze een hoop andere ideeën hebben geprobeerd, en nu gewoon eruit stappen omdat ze er geen heil meer in zien. Sommige bedrijven lukt het wanneer hun oorspronkelijke model faalt om over te stappen op iets nieuws (eg Netflix). Maar heel veel vaker betekend dat na wat stuiptrekkingen gewoon het einde van het bedrijf. Ik ben zelf niet echt bekend met wat DTG nou doet. Maar mijn eerste idee is dat het beste is het geld wat er nog is te gebruiken voor een goed sociaal plan en de stekker eruit te trekken.

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-01 15:14
Natuurlijk is het nadelig voor de mensen die er werk(t)en, maar had je dit niet al van mijlenver aan zien komen? Ik had in ieder geval al lang m'n spullen gepakt....

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-01 20:31

TheBorg

Resistance is futile.

De bazen kunnen zo op tijd het pand verlaten en de rest in de steek laten... Volgens mij gebeurt dit vaker bij bedrijven, dat de baas de ineens het pand verlaat en de rest mag het lekker uitzoeken...
Ik ken dit specifieke geval niet maar ik denk dat andere mensen heel wat eerder de handdoek in de ring hadden gegooid. Daarnaast kunnen ondernemers niet bij het UWV aankloppen, de werknemers wel.

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:56
Bij zulke berichtgevingen dan plaats ik mezelf wel eens in de schoenen van dat personeel en krijg ik een klein moment met schuldgevoel en bedenk ik me weer dat ik het wel goed heb.

Echter bedrijven die aan cold calling heb ik totaal geen medelijden mee. Wat ze doen is eigenlijk een legale vorm van oplichting. Hoeveel mensen zij wel niet in problemen hebben gebracht door ongevraagd een product aan te smeren waar ze maanden, of zelfs jaren aan vast zitten.

De consument is tegenwoordig beter bescherm door het bel me niet register, echter de ondernemers niet. Tja risico van het vak, alleen wordt je er wel een beetje strontziek van door 3 keer per week gebeld te worden met de vraag of jij persoon X bent van bedrijf Y omdat ze een check willen doen op je energieleverancier. Of ik wel goed zit met mijn verzekering.

Een goeie tip die ik ergens hier had gelezen was dat je aan de KVK eigenlijk een nummer moet geven die je niet gebruikt.

• sypie
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:25:
[...]
Met hun werk bedoel je personeel hun eigen werk laten doen of van de directeuren?
Ik bedoel daarmee dat de directeuren zowat iedere week of iedere paar dagen weer nieuwe tactieken bedachten voor het personeel om te gebruiken aan de telefoon bij de cold callings. Zowat iedere week een nieuwe werkwijze of gedachte achter wat gedaan moet worden om de klanten maar binnen te blijven harken.

Voor een bedrijf wat een flinke leeftijd heeft is men aardig lang blijven hangen in papieren media.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:27

Yucon

*broem*

sypie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:38:
[...]

Ik bedoel daarmee dat de directeuren zowat iedere week of iedere paar dagen weer nieuwe tactieken bedachten voor het personeel om te gebruiken aan de telefoon bij de cold callings. Zowat iedere week een nieuwe werkwijze of gedachte achter wat gedaan moet worden om de klanten maar binnen te blijven harken.

Voor een bedrijf wat een flinke leeftijd heeft is men aardig lang blijven hangen in papieren media.
Wat hadden ze dan moeten doen? Een paar jaar besluiten de deur op slot te gooien en de kas leeg te zuipen? Misschien was dat verstandiger, maar het personeel was daar evengoed niet mee geholpen. Anderzijds is het ook niet heel handig van het personeel om op zo'n zinkend schip te blijven zitten.

• the noise
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
En wat ze aan online diensten leveren snappen ze zelf ook niet. Dus geen verhalen van blije klanten die echt verder gekomen zijn. Dan is het inderdaad op een gegeven moment inderdaad afgelopen als je geen waarde weet toe te voegen.

• sypie
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:20:
Anderzijds is het ook niet heel handig van het personeel om op zo'n zinkend schip te blijven zitten.
Wanneer het personeel niet meegedeeld wordt dat het niet al te best gaat met het bedrijf is er natuurlijk geen reden om je zorgen te maken. Pas op het moment dat de poep de ventilator raakt wordt het personeel op de hoogte gesteld en is het feitelijk al te laat om ander werk te zoeken of om het schip op tijd te verlaten.

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:53
@sypie : oprecht vervelende situatie maar ook zonder info had ik als werknemer een andere keuze gemaakt. Werd jaren geleden ooit door dtg benaderd en had toen al mijn twijfels bij de toekomst van het bedrijf. Kortom, zelf een inschatting maken is ook belangrijk

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:50

drooger

Falen is ook een kunst.

sypie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:44:
[...]

Wanneer het personeel niet meegedeeld wordt dat het niet al te best gaat met het bedrijf is er natuurlijk geen reden om je zorgen te maken. Pas op het moment dat de poep de ventilator raakt wordt het personeel op de hoogte gesteld en is het feitelijk al te laat om ander werk te zoeken of om het schip op tijd te verlaten.
Een beetje bedrijf maakt toch jaarlijks de jaarcijfers bekend?
Verder hoef je inderdaad geen orakel te zijn om te zien dat hun originele business case ten dode was opgeschreven.
Je kan nog vertrouwen hebben in de nieuwe business case, maar dat is toch wel echt eigen keuze van het personeel.

Als je dan toch een discussie wilt hebben over bedrijven die grote risico's nemen zonder het personeel in te lichten... wat dacht je dan van de fabrikant van de Stints?
Dat kwam nog meer als een donderslag bij heldere hemel.

Kia ora

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17:05
[...]

Jaarverslagen, ondernemingsraad, zicht op de wereld en de ontwikkelingen... Ik vind het rot dat je je baan kwijt gaat raken, maar je had dit toch echt wel moeten zien aankomen. Wil je werkelijk zeggen dat je de afgelopen jaren niet de nodige collega's hebt zien vertrekken?

Het nadeel van afwachten, vertrouwen hebben in, hopen op, etc. is dat je nu qua onderhandelen wat slechter ervoor staat en dat je collega's ook allemaal gaan solliciteren.

Ik hoop dat je al gisteren de nodige sollicitatie brieven of mails eruit hebt gestuurd, al is december volgens mijn statistisch gezien een slechte tijd voor sollicitaties omdat men rustig aan doet met de kerst in het vooruitzicht.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:27

Yucon

*broem*

[...]

Ik realiseer me nu pas dat je er mogelijk werkt. Sorry, in dat geval had ik het wat subtieler gebracht. Ik wens je in ieder geval veel sterkte met het zoeken naar een nieuwe baan, en als je handig ben met outbound bellen lijkt me dat gelukkig wel goed te doen.

• sypie
  • Niet online
Yucon schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:33:
Ik realiseer me nu pas dat je er mogelijk werkt.
Nee, gelukkig werk ik er niet. Ik krijg wel insider information, dat dan weer wel.
President schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:13:
Jaarverslagen, ondernemingsraad, zicht op de wereld en de ontwikkelingen... Ik vind het rot dat je je baan kwijt gaat raken, maar je had dit toch echt wel moeten zien aankomen. Wil je werkelijk zeggen dat je de afgelopen jaren niet de nodige collega's hebt zien vertrekken?
Niet iedereen die aan de telefoon zit voor outbound cold callings heeft hetzelfde denkvermogen of de vooruitziende blik. En ja, ik vind het ook rot voor de mensen die er werken. Zo heb je een baan en zo heb je een zoektocht naar een andere baan.

Er was wel veel gerommel onder het personeel, een aardig verloop van mensen, steeds weer nieuwe tactieken vanuit de directie (oftewel geen solide plan en bedrijfsvoering), er werd niks gedaan met wat er vanaf de werkvloer werd voorgesteld voor verbeteringen en nog wat dingetjes meer.

• President
  • Registratie: februari 2015
sypie schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:05:
[...]

Nee, gelukkig werk ik er niet. Ik krijg wel insider information, dat dan weer wel.

[...]
Niet iedereen die aan de telefoon zit voor outbound cold callings heeft hetzelfde denkvermogen of de vooruitziende blik. En ja, ik vind het ook rot voor de mensen die er werken. Zo heb je een baan en zo heb je een zoektocht naar een andere baan.

Er was wel veel gerommel onder het personeel, een aardig verloop van mensen, steeds weer nieuwe tactieken vanuit de directie (oftewel geen solide plan en bedrijfsvoering), er werd niks gedaan met wat er vanaf de werkvloer werd voorgesteld voor verbeteringen en nog wat dingetjes meer.
Gerommel onder personeel, in het beleid, etc. Dat zijn toch wel duidelijke tekens.

Het klopt dat niet iedereen het denkvermogen heeft om jaarverslagen te lezen. Toch zal er een ondernemingsraad geweest zijn die structureel bij elkaar komt en waar tegenvallende resultaten toch echt benoemd horen te zijn.

Echt vervelend voor de mensen, maar dat de papieren telefoongids zou gaan uitsterven is niet meer dan logisch. Hetzelfde als briefpost, fysieke winkels, supermarkten etc. Een struisvogel beleid helpt daar niet bij: we gaan meer en meer richting een digitale consumenten maatschappij

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

Wat is het probleem of de vraag nu?
Dit is toch van alle dagen?
Voor bedrijven is het vaak "adapt or die", en zo te zien doen de directeuren hun best, maar als ze in een stervende sector zitten of gewoon niet tegen de concurrentie opkunnen dan houdt het snel op.

Wat je eventueel wel de directie kwalijk kan nemen is dat ze het schip niet al jaren geleden van koers hebben gewijzigd.

'); DROP TABLE users;--

• sypie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:23:
Wat je eventueel wel de directie kwalijk kan nemen is dat ze het schip niet al jaren geleden van koers hebben gewijzigd.
Dit zeer zeker. Wat ik ook bijzonder zwak vind is dat de directie richting personeel de schone schijn heeft opgehouden en nu toch plotsklaps het zinkende schip heeft verlaten.

Ik ben benieuwd wanneer er een mogelijk faillissement wordt uitgesproken over dit bedrijf. Hoe lang zou dit nog goed blijven gaan? Het is een erg oud bedrijf, als je de historie van de telefoonboeken meerekent. Toch hebben ze het niet kunnen winnen van het moderne tijdperk en is het een dertien-in-een-dozijn SEO/SEA bedrijfje geworden.

Nu de KVK z'n gegevens anders gaat verstrekken ben ik wel benieuwd of er meer bedrijfjes omvallen omdat ze afhankelijk zijn van de gegeven die ze zo konden opvragen of kopen.

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-01 18:28
Mensen met naam, adres en telefoonnummer openbaar is dat nog acceptabel?

Waarschijnlijk niet?
Een grote reden zal zijn is het gemak. Je kan dan binnen een seconde iemand z'n adres hebben + streetview.

Het is een outdated business model - of is een variant mogelijk?

Mijn tweakblog over de toekomst

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:41

Saven

Administrator

Volgens mij hebben ze een (tijdje geleden) Kiyoh/Klantenvertellen overgenomen. Daar valt ook wel genoeg mee te verdienen denk ik. Dus bedrijf zal nog wel ff bestaan al dan niet in afgeslankte vorm

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:41

Saven

Administrator

sypie schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:43:
[...]
Dit zeer zeker. Wat ik ook bijzonder zwak vind is dat de directie richting personeel de schone schijn heeft opgehouden en nu toch plotsklaps het zinkende schip heeft verlaten.

Ik ben benieuwd wanneer er een mogelijk faillissement wordt uitgesproken over dit bedrijf. Hoe lang zou dit nog goed blijven gaan? Het is een erg oud bedrijf, als je de historie van de telefoonboeken meerekent. Toch hebben ze het niet kunnen winnen van het moderne tijdperk en is het een dertien-in-een-dozijn SEO/SEA bedrijfje geworden.
Volgens mij 'bouwden' ze ook websites toch? Zelfs een tijdje webshops maar dat liep niet zo goed volgens mij.

Directie heeft al 100 keer geprobeerd de koers te veranderen, maar blijkbaar mocht het allemaal niet baten.

Ik heb overigens niks met DTG, ik ken ze een klein beetje en weet wel wat ze ongeveer doen of hebben gedaan. Dus vind het beetje kort door de bocht als mensen zeggen dat ze te lang hebben getrokken aan een dood paard

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:01
Nu is recent bekend geworden dat de KVK telefoonnummers van ZZP'ers niet meer gaat tonen en verkopen. Dit is een flinke domper voor DTG, zij doen ontzettend veel op basis van cold calling, uiteraard vanuit de gegevens van de KVK.
Sowieso hadden ze sinds 25 Mei al hun Cold Calling activiteiten om moeten gooien? Ik snap de link met KVK niet helemaal.

Indien ze die, willekeurige, gegevens gebruikten;
1. Was er geen toestemming voor gegeven in de vorm van opt-in;
2. Hadden ze geen idee of de persoon in kwestie logischerwijs interesse heeft.

Dan kan je je cold-calls sowieso niet meer uitvoeren? Dus dat de KVK die gegevens niet meer deelt (ongetwijfelt ook door de GDPR/AVG) is niet eens relevant.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

The key to joy is disobedience

sypie schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:43:
[...]

Nu de KVK z'n gegevens anders gaat verstrekken ben ik wel benieuwd of er meer bedrijfjes omvallen omdat ze afhankelijk zijn van de gegeven die ze zo konden opvragen of kopen.
En deze directie heeft zich dus blijkbaar in mei laten overvallen door de AVG, en dat de KvK zich (ook) aan de wet moet houden.
Ik lees namelijk vooral dat het cold-calling business model nogal leunde op informatie die wij als consumenten steeds minder (en met groeiende tegenzin) deelden.
Da's toch een tikkie knullig. En iets dat je (ook als werknemer) had kunnen zien aankomen. Het is niet dat die wet niet in het nieuws is geweest...

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• sypie
  • Niet online
Saven schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:57:
[...]

Volgens mij 'bouwden' ze ook websites toch? Zelfs een tijdje webshops maar dat liep niet zo goed volgens mij.

Directie heeft al 100 keer geprobeerd de koers te veranderen, maar blijkbaar mocht het allemaal niet baten.

Ik heb overigens niks met DTG, ik ken ze een klein beetje en weet wel wat ze ongeveer doen of hebben gedaan. Dus vind het beetje kort door de bocht als mensen zeggen dat ze te lang hebben getrokken aan een dood paard
Klopt, de koers veranderde de laatste tijd bijna wekelijks. Personeel kreeg iedere keer weer andere opdrachten en werkmethodes om hun producten aan de man te brengen. Dat is niet heel bevorderlijk voor het resultaat lijkt me zo.

Ik zeg niet dat ze te lang hebben zitten trekken aan een dood paard, ze zijn te laat een stabiele koers gaan varen waar ze nog even mee vooruit konden.
eric.1 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:38:
Ik snap de link met KVK niet helemaal.
De KVK verkocht tot voor kort nog de gegevens van ZZP'ers door. Nu mag dat niet meer waardoor de bron voor DTG opdroogt met betrekking tot cold calling.
Jester-NL schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:59:
Ik lees namelijk vooral dat het cold-calling business model nogal leunde op informatie die wij als consumenten steeds minder (en met groeiende tegenzin) deelden.
Niet zozeer informatie die wij als consumenten deelden maar informatie die de KVK met andere partijen deelde.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:01
sypie schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:56:
[...]

De KVK verkocht tot voor kort nog de gegevens van ZZP'ers door. Nu mag dat niet meer waardoor de bron voor DTG opdroogt met betrekking tot cold calling.
Snap ik. Maar ook indien de KVK die gegevens door bleef verkopen hadden ze nog geen geldige reden om die gegevens te verwerken en te gebruiken voor cold calling. Dus hoe dan ook is dit een soort drogreden.

• sypie
  • Niet online
De enige reden om de gegevens te gebruiken is om het product aan de man te brengen. ZZP'ers die net zijn begonnen kunnen doorgaans wel wat reclame gebruiken om hun bedrijf te promoten. Google zoekresultaten zijn daar een goed middel voor. Dat is waar DTG je tegen betaling bij kan helpen.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:38

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet of dtg überhaupt nog een businessmodel heeft. Al jarenlang als je naar detelefoongids.nl gaat krijg je standaard de gouden gids te zien. Je moet dus nog een keer klikken voordat je de telefoongids krijgt. Lijkt me toch logisch dat als je naar detelefoongids.nl gaat je op personen kunt zoeken en als je naar goudengids.nl gaat je op bedrijven kunt zoeken.
En hoe komen ze momenteel aan gegevens van personen? Is dat ook eigen onderzoek of zit daar nog KPN achter? Want het lijkt erg incompleet te zijn, of de site werkt gewoon niet. Als ik op mijn achternaam in mijn woonplaats zoek krijg ik 0 resultaten terwijl er 3 moeten zijn. Als ik op de achternaam van mijn moeder zoek dan krijg ik wel het resultaat van mijn ouders... waar mijn (vaders) achternaam ook bij staat. Maar die krijg ik dus niet als ik op die achternaam zoek.

Dat dtg geen telefoonboeken meer weggeeft lijkt me logisch. Dat kost klauwen met geld en er zit geen organisatie achter die geld genereert (zoals vroeger de PTT). Maar als je dan ook nog eens je digitale presence niet op orde hebt dan lijkt me er meer mis dan het ontbreken van een businesscase.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-01 17:11

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@sypie Ik weet niet zo goed waar je heen wil met dit topic? De dodenbomennummergids is al even ter ziele, mensen willen ook niet meer in de telefoongids staan en schermen steeds vaker hun nummer af bij een nieuw (mobiel) abonnement. AVG/KvK aanpassingen eroverheen en hun grote datamining mogelijkheden zijn redelijk uitgeput aan het raken.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze nog bestonden. :X Ik kan me niet eens meer heugen voor het laatst hun site of diensten gebruikt te hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tribits
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17:02

Tribits

Onkruid vergaat niet

sypie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:11:
Het is nog nergens te lezen in het nieuws maar het is inmiddels al wel bekend bij betrokken partijen: Het gaat niet goed met DTG.
Dat er nergens iets over te vinden is in het nieuws maakt het wel erg lastig de rest van je betoog te analyseren/relativeren. De enige informatie die ik over de directie van DTG kan vinden is de aanstelling van de Erik Wiechers als directeur zo'n anderhalf jaar geleden. Ik weet niet of hij één van de twee directeuren is waar je op doelt, maar als iemand zo'n korte tijd werkzaam is voor een bedrijf dat al in de problemen verkeerde lijkt het mij ook niet meer dan logisch dat hij 'de dans ontspringt'. Gezien de omvang en de situatie waar het bedrijf in verkeerde betwijfel ik ook of het hier nu echt om een 'grote baas' gaat. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij hier een buitensporige beloning binnen heeft weten halen en als directeur is het nu ook niet echt bevorderlijk voor je carrière als je de handdoek in de ring moet gooien na korte tijd.

Wat ik daarnaast tegenkom in het nieuws is dat er ook in 2012 al een reorganisatie plaats heeft gevonden waar een derde van de werknemers werd ontslagen. Dat was na het inzetten van de digitale transitie en in een aantrekkende arbeidsmarkt. Daarmee is het vrijwel uitgesloten dat de resterende werknemers zich niet bewust waren van de problemen. Ik wil ze daarmee zeker niet de schuld geven van de problemen waar ze zich op dit moment mee te maken krijgen, maar die worden denk ik meer veroorzaakt doordat deze werknemers een problematische positie op de arbeidsmarkt hebben. Voor de werknemers die een betere positie op de arbeidsmarkt hebben blijf het een beroerd moment om dit te horen, maar zijn de vooruitzichten op zich in de huidige economie niet slecht.

Op zich denk ik dat een discussie over de problemen die bedrijven met een verouderd businessmodel hebben om een nieuwe koers in te zetten best de moeite waard kan zijn, maar dan moet je ook wel begrip hebben voor de problemen die alle partijen daarbij ondervinden.

• Zeddicius
  • Registratie: september 2003

Zeddicius

Conscience do cost

Maasluip schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:05:
Ik weet niet of dtg überhaupt nog een businessmodel heeft. Al jarenlang als je naar detelefoongids.nl gaat krijg je standaard de gouden gids te zien. Je moet dus nog een keer klikken voordat je de telefoongids krijgt. Lijkt me toch logisch dat als je naar detelefoongids.nl gaat je op personen kunt zoeken en als je naar goudengids.nl gaat je op bedrijven kunt zoeken.
En hoe komen ze momenteel aan gegevens van personen? Is dat ook eigen onderzoek of zit daar nog KPN achter? Want het lijkt erg incompleet te zijn, of de site werkt gewoon niet. Als ik op mijn achternaam in mijn woonplaats zoek krijg ik 0 resultaten terwijl er 3 moeten zijn. Als ik op de achternaam van mijn moeder zoek dan krijg ik wel het resultaat van mijn ouders... waar mijn (vaders) achternaam ook bij staat. Maar die krijg ik dus niet als ik op die achternaam zoek.

Dat dtg geen telefoonboeken meer weggeeft lijkt me logisch. Dat kost klauwen met geld en er zit geen organisatie achter die geld genereert (zoals vroeger de PTT). Maar als je dan ook nog eens je digitale presence niet op orde hebt dan lijkt me er meer mis dan het ontbreken van een businesscase.
Dit wordt beheerd en doorgegeven door de telefonieproviders :)

• sypie
  • Niet online
Tribits schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:29:
Ik weet niet of hij één van de twee directeuren is waar je op doelt, maar als iemand zo'n korte tijd werkzaam is voor een bedrijf dat al in de problemen verkeerde lijkt het mij ook niet meer dan logisch dat hij 'de dans ontspringt'.
Het gaat om de CEO en de financieel directeur die het schip hebben verlaten. Inmiddels is er een interim aangesteld, een dame, die de boel op de rit probeert te krijgen.

Het is wel 5 voor 12 voor het bedrijf. Als het komende jaar niet met een positieve cijfers wordt afgesloten dan is het gebeurd. Zelfs een break-even doet het bedrijf de das om.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:05

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Maar wat wil je met dit topic eigenlijk bereiken? Zoals eerder genoemd is het logisch dat dit gebeurt als je niet met de tijd mee gaat, of erger nog gewoon geen bestaansrecht meer hebt omdat wat je aanbood niet meer kan/mag. Ik had al lang m'n spullen gepakt als ik er zou werken...

Beetje hetzelfde als de postbode die brieven rondbrengt. Iedereen weet dat dat steeds minder en minder wordt en Postnl doet z'n best om er nog iets van te maken, maar die koek raakt ook op.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True