Toon posts:

Wie is sneller ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Wie kan mij vertellen welke van het onderstaande sneller is.

Een AMD Athlon Thunderbird 1.5 Ghz of een AMD Athlon MP 1.2 Ghz, in z'n uppie ??

OF

Een AMD Athlon Thunderbird 1.5 Ghz of een AMD Athlon MP 1.2 Ghz, in een dual CPU moederplank ??

Het gaat namelijk om het volgende, ik heb nu een Tyan Thunder K7 en EINDELIJK ook nog eens de voeding die erbij hoort.
Maar nu nog de CPU's, dus een dual thunderbird 1.5 of een dual athlon mp 1.2

aleem,

Verwijderd

Ik denk dat de optimalisaties van de MP niet opwegen tegen 300 extra Mhz.

Verwijderd

MP is toch vooral voor server-werk :? Dus als jij 'r een server van wil maken, lijkt me MP de beste keuze.. maar dat zal wel niet, dus ik zou voor 2x 1,5Ghz gaan :9~ :9~ :9~

Verwijderd

De Tb was toch niet goed in DUAL vorm ( onstabiel enzo ) :?

Annyway, voor de single setup is de Tb 1,5 sneller >:)

Verwijderd

Sneller in wat? In RC5? In Quake 3? In Photoshop?

Welke is sneller Ferrari F1 of Landrover 4x4?

Verwijderd

Demk wel dat de Athlon 1500 sneller is dan de Mp 1200 ,tenminste NU nog ,wachten totdat prgramma's worden geoptimaliseerd voor de Mp

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 13:21 schreef Shaggy16 het volgende:
Demk wel dat de Athlon 1500 sneller is dan de Mp 1200 ,tenminste NU nog ,wachten totdat prgramma's worden geoptimaliseerd voor de Mp
LOL :D

een MP in z'n eentje ???
tuurlijk is die 1,5 sneller dan een 1,2 ......

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Zoveel verschillen de Thunderbird en de Palomino nou ook al weer niet. De 1.5 is zeker sneller. Maar voor zo'n Thunder K7 zou ik toch voor de MP gaan als ik jou was; normale Athlon's worden officieel niet ondersteund en ik heb her en der gelezen dat het ook wel eens een stabiliteits probleem op kan leveren met twee normale Athlon's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 13:19 schreef RenevdVeen het volgende:
Welke is sneller Ferrari F1 of Landrover 4x4?
welke kan zonder problemen achteruit een hele modderige heuvel op? :)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 16:28 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

welke kan zonder problemen achteruit een hele modderige heuvel op? :)
Achteruit moet de ferari met de juiste banden ook wel lukken ;)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 16:48 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Achteruit moet de ferari met de juiste banden ook wel lukken ;)
En achteruit ben je natuurlijk het snelst met een Daf66 Variomatic >:)

Verwijderd

Maar ik dacht eigenlijk dat het stabiliteits probleem voor de TB was. niet voor de Palomino.

Howel een dubbekl CPU systeem ontworpen is voor een Athlon MP, zou een dubbele TB niet geheel stabiel, en een Palomino wel stabiel werken??

Beide worden verslagen door een dubbele MP.

Trouwens, op het ogenblik verslaat een dubbele MP dus ALLES op het gebied van X86 compatible dual CPU systemen.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Als je win2000 gaat draaien zou ik zeker een MP systeem aanraden! In w2k kan je namelijk processen toekennen aan processoren! Dus bijvoorbeeld dat windows (zelf) standaard 1 processor krijgt! en dat andere ( extra) applicaties de andere mogen gebruiken!

Op die manier blaast je windows echt over je desktop heen :)

Verder is het natuurlijk helemaal leuk als programmas meerdere proc's supporten, zodat je gewoon nog meer power krijgt! dan wordt het erg leuk :P

Ik zou het wel weten! ik zou gewoon zon MP systeempje maken :P

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 18:24 schreef MaxxMark vanalles
[..]
Nee Windows eist ook echt heel veel CPU belasting op hè...

Verwijderd

Nooohhh

Maxx, die MP systemen zijn natuurlijk voor servers en superzware animatie systemen nuttig.

Dus als je de nieuwste Google server gaat bouwen, of die van Industrial Light and Magic, zou ik aan een dubbele MP denken...

Maar als privé gebruiker haal je je heel wat op je nek met zo'n systeem, het zittum niet alleen maar in de pegels.
Je hebt problemen met de koeling, voeding, behuizing.

Het bouwen zelf zal misschien nog gaan, als je de onderdelen kunt bemachtigen.
Daarna kan je je dus helemaal harstikke gek gaan zoeken, en eventueel arm gaan kopen, aan de software die alles ondersteunt.

Zoals de zaken nu liggen, kan maar één CPU tegelijk de AGP kaart bedienen, en er zijn vrijwel geen programma's die het aankunnen om op twee CPU's tegelijk te draaien voor één en dezelfde gebruiker.
Het is interessant, duur en patserig, maar langzamer en duurder dan een TB 1500 bij privé single user gebruik.

Helaas, pindakaas.. ;)
Pagina: 1